Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feest

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Feest

Hey,
    ik ga een teenagedisco organiseren van 20:00-1:00.. hoe moet dat met vergunningen?;)

Gr.
    Rein

Wat denk je van eens nagaan bij de gemeente?

Comment

Ligt ook aan de locatie natuurlijk.

Comment

Ookal gedacht aan:

- Veiligheidsplan / noodplan / calamiteitenplan
        - Bewaking / toezicht / uitsmijter / toegangscontrole
        - Marketing(plan / kosten) / aanloop kosten / risico op mislukking - te weinig bezoekers
        - Belastingen en andere afdrachten
        - Bumastemra
        - Omwonende
        - Verzekeringen

Een disco'tje / event organiseren doe je niet zomaar. Jij bent verantwoordelijk voor het hele reizen en zeilen van de club, je bezoekers e.d. Door de afgelopen problemen op o.a. het bekende strandfeest en de Duitse tunnel zijn gemeente niet happig op events.

De events die worden gehouden, worden geplaagd met extra veiligheidsmaatregelen.

Mijn advies, begin hier (nog) niet aan. Tenzij je zeker weet je 1.000,- euro netto kan verdienen.

Comment

we verwachten 250 mensen a 10 euro=2500 netto! de onkosten (andere djs bewaking lokatie) zijn ong. 600 euro (wij rekenen dan op 700 euro).
          ik doe maandag wel een belletje naar de gemeente.... hoeveel zou zo vergunning kosten??

Comment

250 mensen is érg optimistisch voor een nieuw concept / event. Overigens is 10 euro entree x zoveel bezoekers niet netto. Draag er maar 38% van af aan de dienst me de blauwe enveloppen.

Bewaking kost voor een hele avond echt niet 600,- euro op 250 personen á 6 uur. Met een feestlocatie kun je misschien een deal maken van gratis afhuren; drank omzet voor hun.

Als je per see iets wilt gaan doen. Begin veel kleiner tot maximaal 75 personen.

Jij bent verantwoordelijk voor alles, gaat er iets mis; ruzie; vernielen bezoekers nabij gelegen auto's of tuinen.

Ik weet nog goed dat hier 5 jaar terug een nieuw concept aan events werd geďntroduceerd, heel veel reclame voor proberen te maken. En die kwam net / amper uit de kosten. Dus doe het zeker niet voor het geld !!

Comment

Geluid & PA -> Overige onderwerpen

Comment

Originally posted by djwildfox View Post
                we verwachten 250 mensen a 10 euro=2500 netto!
                Bruto dus. Alles moet daarvan worden betaald en er moet belasting over worden afgedragen. Je rekend jezelf rijk. Ga er maar rustig vanuit dat je minimaal 1/3 kwijt bent aan de belasting.

Citybeatz zegt 38%, 2500 / 100 = 25 euro (1%) en dat X 38 = 950 euro voor 38% belasting. Dat houd dus in dat er dan nog maar 1550 euro over blijft. En de belasting komt altijd eerst! Van die 1550 euro moet dan alles nog worden betaald.

Wat betreft de vergunning, dit kan per gemeente verschillend zijn. Als de gemeente waarin je het organiseerd veel geld over de balk gooit met mooie projecten, ga er dan maar rustig vanuit dat het een dure grap wordt.

Als de locatie ook nog eens een locatie is waar geen volledige vergunning op staat, dan zal je dus ook nog eens een vergunning voor het schenken van alcohol houdende dranken moeten aanschaffen.

Bewaking, EHBO, brandveiligheid, vluchtwegen, verkeerveiligheid, parkeerruimte, cathering, toiletten zijn dingen waar je mee te maken krijgt. Wellicht ben ik er nog een paar vergeten omdat ik nooit direct bij het organiseren van evenementen ben betrokken. (wel zijdelings en dan hoor je vaak wel wat erbij komt kijken)

Ik ben een beetje bang dat er zelfs nog geld bij moet.
                Last edited by JPSholland; Sunday-19-09-2010, 15:15.

Comment

250 mensen is de richtlijn! de lokatie daar worden vaker feesten gehouden.. ik ga morgen gewoon de gemeente bellen.. maar ik ben maar 12 (en organiseer het met iemand van 14) dus ik zou het beste de vergunning op de naam van mijn ouders zetten anders krijg ik miss gezijk..
                  en trouwens de onkosten zijn inc. djs en ik huur nog 1 setje pioneers en wat extra licht!

Comment

[quote]
                    maar ik ben maar 12 (en organiseer het met iemand van 14) dus ik zou het beste de vergunning op de naam van mijn ouders zetten anders krijg ik miss gezijk.
                    [/quoe]
                    Je bent zwaar minderjarig, wilt voor 250 man een feest opzetten, je rekent je rijk, verwacht dit allemaal in goede banen te gaan leiden MAAR je gaat wel valse gegevens opgeven bij de gemeente??

Ik denk dat je beter nog een paar jaar wacht, want dit gaat hem niet worden vermoed ik.

Comment

Working...
                    X