Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe maak je een goede site voor je drive-in?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe maak je een goede site voor je drive-in?

De laatste tijd zie ik veel sites die er gewoon niet uit zien. Vaak (natuurlijk niet altijd) kan dit door wat aanpassingen stukken beter worden. Hier onder staan de meest belangrijke punten waar je op moet letten bij het maken van een site.

Een duidelijk overzicht.
    Anders raken je bezoekers al snel in de war. Gebruik een makkelijke navigatie op je site, zodat hij ook voor de wat ouderen handig in gebruik is.

Typ altijd ABN.
    Veel mensen ergeren zich hier ongelofelijk aan. Je professionaliteit is weg, en het komt soms niet eens meer serieus over. Vergeet niet dat Word slechts 70% van de grammaticale fouten weghaalt. Laat het dus door anderen lezen voordat je het online zet.

Maak gebruik van veel en duidelijke foto's.
    Niemand gaat iets huren als je niet weet hoe het er uit ziet. Gebruik duidelijke en mooie foto's van wat je nou eigenlijk bestelt. Gebruik ook je eigen foto's, en pluk ze niet alleen maar van internet. Ook zie ik vaak dat de foto's te klein en dus niet duidelijk zijn.

Plaats een prijsindicatie.
    Het is voor de klanten vaak makkelijk om te zien wat je kost. Dit hoeft natuurlijk niet, maar het is wel handig voor het inplannen van de kosten. Gebruik een indicatie, en geen prijs die vast staat.

Plaats goede graphics en afbeeldingen.
    Je site moet er netjes en professioneel uit zien. Gebruik dus scherpe illustraties, en ga ze niet uitrekken. Kan je zelf niet overweg met het maken van logo's of headers? Vraag het een ander, die je misschien wel helpen kan.

Zorg voor een info pagina.
    Er zullen vaak veel vragen komen zoals: "Is de rook niet giftig?" of "Hoeveel ruimte is er nodig?". Het is altijd handig dat mensen daar antwoord op krijgen. Want voor dat je het weet sta je buiten in de regen op een plek van 1x2 meter.

Lukt het je niet om een mooi logo of header te maken? Ik doe het graag voor je, en heb al meer dan 50 referenties van website designs. Verder is het handig om een contact pagina te maken. Anders kom je ook niet ver ;)

Mijn site: www.NS-DriveIn.tk
    Nog lang niet af, en .nl domein moet nog gekocht worden.

Domein goedkoop en makkelijk op: www.gethost.nl

Succes :D

Even als reactie op jou site:

Op je informatie pagina zie ik al een foutje ;)

Welke nummers kunnen er gedraait worden?
    gedraaiD

Het is mogelijk wat er een set op maat word gemaakt, of een set voor een speciaal thema feest zoals Super Sweet 16, Kerst of Hawai.
    Hawaï

Nee, de rook uit onze rookmachines is niet schadelijk. Zowel niet voor mens als milieu.

Deze zin zou ik kwa zinsopbouw veranderen. Ik zou iets kiezen in de geest van:

Nee, de rook uit onze rookmachines zijn voor zowel mens als milieu niet schadelijk.

Take partys to the max
    Dit zou ik veranderen in: Take your party to the max

Nog even een aanvulling op jou tips:

Schrijf je teksten zelf
    Met andere woorden: kopieer niet van andere site's. Je mag hier best op kijken om een idee te krijgen, maar schrijf je teksten altijd zelf!

Als je besluit een nieuwspagina te maken op je site, hou deze dan ook up-to-date
    Dit klinkt heel logisch, maar ik zie het nog heel regelmatig gebeuren dat ik op een site kom en de nieuwste nieuwsberichten uit 2006 of 2007 dateren.

Wordt niet te technisch
    Het is natuurlijk leuk om te laten zien op je site welke spullen je hebt, en hier mag je ook trots op zijn. Bedenk alleen wel dat je klanten (welke als het goed is ook op je site kijken) geen idee hebben wat CDJ-1000, MC2, DJM-800 en andere termen betekenen. Spreek dan van een professionele cd speler, mengpaneel en versterker (je kan eventueel aanhalen dat dit de standaard is voor veel professionele dj's). Mocht je dit graag willen melden in verband met de verhuur dan kun je dit natuurlijk melden op een apparatuur pagina. De echt geïnteresseerde klikken hier dan vanzelf wel naartoe.
    Last edited by Greendiek; Tuesday-21-09-2010, 10:16.

Comment

Even een correctie op Greendiek:

De rook [...] zijn [...]

Bij mijn weten is rook nog steeds enkelvoud en is het dus

De rook [...] is [...]

Comment

Sorry, daar had ik weer even overheen gelezen :D. Dank voor de correctie, heb het gelijk aangepast. :)

Comment

@ Greendiek
          Zeer goede opmerking van dat 'niet al te technisch. Dit valt mij vaak op, en is voor de niks-wetende persoon vervelend.
          Die nieuws pagina ben ik het niet helemaal over eens. Als je een drive-in bent die niet al te veel klussen heeft, heeft dus ook weinig nieuws. Als het september is en het laatste nieuws komt uit juli ziet het er niet zo up-to-date uit.

@ radioactivediscoshow
          Moet ik toch even op in gaan (sorry Rick) Zoals al aan gegeven was, is de site nog niet af. Wacht dus nog even op het eind oordeel :)

Comment

Jongens het gaat hier om tips voor het maken van een website en ik heb hier nog niet zoveel tips voorbij zien komen. Terug ontopic, want dit schiet niet op.

Veegwagen voorbij laten rijden.

Comment

sorry Rick nog één opmerking was er zelf net ook schuldig aan.
              Op het volgende topic kun je de site zetten en dan kunnen mensen je tips geven over jou site.

[edit] dode link weg
              Last edited by Rick; Tuesday-21-09-2010, 19:14.

Comment

Link werkt niet?

Comment

Is zo te zien een bug in de forumsoftware... ga ik direct even doorspelen, kunnen jullie ondertussen meer tips posten.

Comment

wou zeggen vaag krijg het niet voor elkaar.

nog een tip zorg dat je makkelijk vindbaar bent op google.
                    Dus zorg dat er tags naar jou website leiden je wilt natuurlijk niet dat ze naar de concurent gaan.

Zorg voor een makkelijke website naam zonder al teveel streepjes en lange woorden.

voorbeeld hoe het niet moet.

maar lekker simpel.

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

korte duidelijke naam wordt gewoon eerder onthouden

Comment

Er is toch al een speciaal topic op elkaar tips te geven?

Zie hier.

Comment

Link werkt niet. Rick gaf aan dat er een Bug in het systeem zit.

Comment

Mee eens. Je kan ook een naam gebruiken die mensen makkelijk onthouden. Een soort zin ofzo. Zoals: Elkfeesteentopfeest.nl
                          Zoals je zelf al aangaf in je voorbeeld zin moet je ook woorden die niet te onderschijden zijn voorkomen zoals: Driveiton.nl als in Drive It On. Het lijkt meer op één woord.

Opvallen op google is niet altijd al te makkelijk. Natuurlijk kan je ook adverteren via Marktplaats met Marktplaats tegoed.

Comment

EDIT
                            Sorry, niet goed gelezen.

Comment

Originally posted by BCDrivein View Post
                              Er is toch al een speciaal topic op elkaar tips te geven?

Zie hier.
                              Die bedoelde ik.

Comment

Working...
                              X