Announcement

Collapse
No announcement yet.

(kracht?) stroom

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• (kracht?) stroom

Hallo,

Ik moet de aankomende 16e draaien in het eetcafé waar ik werk.
    nu heb ik daar niet al teveel stroom nodig maar nu vertrouw ik de stroomvoorziening niet zo daar. ten eerste zitten er overal stopcontacten,
    (rond de 57, en zo'n grote zaak is het niet) nu kan het zo zijn dat er meerdere op 1 groep zitten natuurlijk, en er staat nog wel wat aan op zo'n avond.

Nu hebben wij een vaatwasser die aangesloten is op een krachtgroep, althans dat denk ik.
    Nu wil ik eigenlijk voor de zekerheid mijn apparatuur over krachtstroom laten gaan (want daar staat niet meer qua stroom op) alleen weet ik niet zeker of het wel een krachtstroomgroep is.
    Op de aansluiting staat het volgende:

16A - 6H
    200/346V - 240/415V
    3P + h + ...
    Typ 1

Hier is momenteel een vaatwasser op aangesloten.

Nee, Gaat niet over krachtstroom. Krachtstroom is meer als 16A

Comment

ja ik weet wel dat 16 ampere 1 groep is, maar dan vraag ik me alsnog af waarom er zo'n stekker op zit.

Comment

Wat voor stekker is het? heb je een foto of ff google.

Comment

Op google kom ik nergens zo'n aansluiting tegen, het is een vaatwasser in de horeca en meestal heeft deze wel krachtstroomnodig. ik zal straks even een foto'tje maken als ik aan het werk ga. upload ik hem vanavond hier.

Comment

Blauw? Geen camping/CEE stekker?

Comment

Een rode stekker, zelfde als een krachtstroomstekker.

Comment

Deze?

Comment

Je link doet het niet..
                  Last edited by rick1993; Friday-01-10-2010, 15:02.

Comment

16A/400V krachtgroep als ik het zo hoor!

Comment

Jawel hoor gewoon een krachtstroom groep.

Let wel op dat als je er simpel 220 van wil maken dat je dan een nul nodig hebt.
                      Je kunt dit makkelijk chekken door eerst te tellen of je wel 5 pennen hebt. Zo jah pak een verloopdoos van 16a 400v naar 3x 230v 16a ALS JE DE INSTALLATIE NIET VERTROUWD MEET HET DAN WEL EERST MET JE MULTIMETER VOORDAT JE OOK EEN NIEUWE MIXER MOET GAAN KOPEN!!!!!!

Succes en als je binnenkort een nieuwe mixer zoekt weet ik dat het niet gelukt is

Comment

Die 5 pinnen bestaat uit 1 aarde 1 nul en 3 fases.
                        tussen elke fase staat 230 volt en alle 3 fases samen is 400 volt.
                        Om dit om te schakelen moet je gewoon zo'n paddenstoel hebben.
                        Die kun je gewoon aansluiten op je stopcontact van je vaatwasmachine en op de paddenstoel zitten gewoon 3 groepen.

Comment

Als de vaatwasser het erop doet waarom mijn apparatuur dan niet, ik vertrouw die krachtgroep wel hoor :)

Hier een aantal foto's:

Dus heb ik nodig: verloopdoos van 16a 400v naar 3x 230v?
                          Last edited by --Djdave--; Saturday-02-10-2010, 11:32.

Comment

Het verhuurbedrijf waar ik mn spullen huur heeft de Showtec PSA 161 Power Distributor.
                            Die kan er toch ook op, want volgens mij past hij zich automatisch aan.

Comment

Als er een knakworst is die het stopcontact niet goed heeft aangesloten en dan een fase en een nul heeft verwisseld dan heb je dus op 1 stopcontact in plaats van 230 380 staan. Je hebt geen 230 tussen je fase maar 230 tussen je fase en de nul.

Een stopcontact niet goed aansluiten komt vaker voor dan je denkt. We hebben al verschillende keren gehad dat er dus wel gewoon 380 op je stopcontact staat. MIJN TIP CHEKKEN. Als je 5 minuten teveel werk vind ik vind het niet erg maar ik moet vele malen langer werken voor een nieuwe mixer en weet ik veel wat nog meer als het fout gaat.

Succes ik hoor het wel hoe het is gegaan.

Comment

Working...
                              X