Announcement

Collapse
No announcement yet.

House feest organiseren

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• House feest organiseren

Hallo iedereen,
    Ik zat te denken om met een aantal mensen een houseparty voor á 300-400 man te organiseren.
    Uiteraard met hulp van de zaal waar het gaat gebeuren, en van mijn ouders.
    Maar ik vroeg me af, voordat ik hier aan ga beginnen wat er bij komt kijken.
    Wat ik zelf al een beetje gevonden heb is het volgende:
    - Licht en Geluid
    - DJ's en LJ's en Geluidsmannen
    - Promotie
    - Catering
    - Verzekeringen?
    - vergeten dingen?
    - Veiligheidsplan / noodplan / calamiteitenplan
    - Bewaking / toezicht / uitsmijter / toegangscontrole
    - Marketing(plan / kosten) / aanloop kosten / risico op mislukking - te weinig bezoekers
    - Belastingen en andere afdrachten
    - Bumastemra
    - Omwonende
    - Verzekeringen
    - decoratie
    - garderobe
    - enquettering

Edit: Ook even een vraagje, Wat zal het geheel ongeveer gaan kosten?
    Licht en Geluid zorg ik zelf voor, niet mijn eigen geluidsset, want die gaat het niet halen. Ik leen een set van mijn kennis. Licht van mijzelf, en eventueel ook nog iets van hem. Dit is dus voor mij kosteloos.

Het idee is een beetje een feest van 14 jarigen tot de 18 jarigen.
    Verder is het een soort house feest, waar de DJ's uit de buurt draaien.
    Denk hierbij aan de leerlingen van onze school die het als hobby hebben,
    maar die wel aardig draaien.

Weten jullie of ik met nog meer dingen rekening moet houden ?

Remco
    Last edited by dj-drace; Sunday-14-11-2010, 16:17. Reason: Nieuwe dingen toegevoegt

Stukje leesvoer, daar kun je al een deel mee.

Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen en je kunt beter eens kijken in de buurt of er zo nu en dan iets wordt georganiseerd, daar kun je dan eens meelopen om te zien hoe het gaat.

Comment

Ik heb gekeken, ben er wel iets wijzer van geworden. Even headpost editten:)

Comment

Edit: Ook even een vraagje, Wat zal het geheel ongeveer gaan kosten?
        Offertes aanvragen en een compleet plan opstellen. Dan pas heb je een kleine indicatie.

Ik zie overigens zaken als decoratie, garderobe, enquettering niet terugkomen.

Comment

Dankjewel rick!
          Wat bedoel je met enquettering?

Comment

Of hij bedoeld van te voren informeren of er animo voor is, of hij bedoeld achteraf informeren wat mensen er van vonden. Het lijkt mij beiden slim om te doen.

Comment

In ieder geval vooraf. Wanneer bijvoorbeeld de helft van de mensen die je ondervraagt zegt 'eh bah house, doe mij maar een happy hardcore party' dan weet je dat je met een housefeest niet op de proppen hoeft te komen.

Comment

Ooh zo, op die manier. Dat is inderdaad een goed idee. Ook om naderand te vragen of het geslaagt was lijkt me slim. Zijn er verder dingen waar je rekening mee zou moeten houden?

Comment

Datum, je moet natuurlijk wel zeker weten dat er niet toevallig dezelfde dag een ander feest is in de buurt ofzo.

Comment

Originally posted by dj-drace View Post
                    Ik zat te denken om met een aantal mensen een houseparty voor á 300-400 man te organiseren.
                    Leuk dat je, je al heb ingelezen. Hoe denk jij overigens aan driehonderd tot vierhonderd mensen te komen, dat is wel erg veel en overigens erg veel risico. Wordt er bij jullie in de buurt HELEMAAL niets georganiseerd, zijn erg geen lokale kroegen, noem het maar op.

Overigens denk ik beter dat je het samen kunt aanpakken met een lokale kroeg waar ook je doelgroep komt. Maak afspraken met de uitbater, maak gebruik van zijn vergunningen en ga daar eens meer experimenteren. 300-400 man vind ik erg veel, tenzij je mij een gedetailleerd (marketing) concept kunt toesturen.

Ik ben helaas bang dat het, het zoveelste idee is om een feest te organiseren zonder kundige onderlegging.
                    Last edited by Citybeatz; Sunday-14-11-2010, 17:06.

Comment

Inderdaad is 300-400 een erg hoge schatting. Laten we het eens over 100 - 200 man hebben.
                      Ik heb een zaaltje in gedachten die misschien wel samen wil werken, dus ik denk dat ik daar een belletje ga doen. Maar dan heb ik natuurlijk een goed idee nodig waar ik ook een tekening bij doe.
                      Ik ben even het zaaltje na aan het tekenen, Daar komt het licht en het geluid dan ook bij.

Comment

Dit verhaal komt me heel bekend voor?
                        Hebben we dit niet meer meegemaakt op het forum, dat iemand van rond de 13/14 jaar een feest wil organiseren?

En dat er allemaal negatieve reacties op kwamen?
                        Ik wil niet lullig doen hoor, maar wacht maar een paar jaartjes tot je 18 bent ofzo.
                        Denk niet dat het heel verstandig is en hoe denk jij immers 3/400 man te ronselen.

Ik had 2/3 jaar terug ook een droom om een eigen feest te organiseren en ben dan ook in overleg gegaan met de plaatselijke discotheek, nu ik er op terugkijk ben ik blij dat het niet door is gegaan.

Comment

Daarom moet zoiets ook goed georganiseert worden :P Ik zie wel of ik t doe of niet;)

Comment

Dus je probeert ons bezig te houden?

Wij geven je serieuze adviezen, tips en jij "ziet wel of ik t doe". Juist, verwacht van mijn kant niet te veel meer.

Comment

Slotje lijkt mij van toepassing tot er wat concreets op tafel komt. Aan de topicstarter, veel succes gewenst met je onderzoek.

Comment

Working...
                              X