Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
mochten jullie op korte twermijn iets willen doen... ik denk eindhoven, glazen huis, goed doel.... ik ben zelf al aan het kijken of ik dit jaar iets kan doen daar, al zal het bij mij uiteraard in de entertainment sfeer liggen en niet in de geluid/licht hoek.
Klopt vorig jaar heeft een bandje uit de buurt dit ook gedaan. Ze zijn gewoon dorpen gaan afrijden op het plein gaan staan en geld inzamelen na een uurtje weer inladen en naar het volgende dorp. Hartstikke leuk maar lijkt me moeilijk om een activiteit te organiseren terwijl je zover uit mekaar woont. Lijkt me idd wel leuk een keer te af te spreken bij een open dag.
Ga aankomende open dag ook proberen te komen! Lijkt me gezellig:)
De open dag viel vorig jaar middenin de examenperiode voor velen. Ik weet niet of hier rekening mee gehouden wordt, maar het lijkt me dat heel veel het dan laten afweten (ik weet zelf ook niet of ik dan volgend jaar zou gaan i.v.m. examens).
Dat was als voorbeeld, een andere manier om aan 300,- te komen.
Maar dit is, lijkt me, niet bedoeld voor de minderjarige dj. Ik zou echt niet naar een of ander evenementje gaan waar een paar 16 jarige jochies aan het draaien zijn. (Ben zelf 15 overigens (A))
Tenzij je er een (gedeeltelijk) jeugd evenement van maakt.......
Het idee van TS kan, maar het moet voldoende worden uitgewerkt. Aan alles moet worden gedacht, ook buiten de muziek om. En al die kennis is hier wel aanwezig. Ik denk dat je niet als eerste een datum moet prikken. Ook al zal het 3 of 4 jaar verder zijn. Ik weet niet hoe de boekingen in de DJ wereld zijn, maar ik kan mij voorstellen dat de meeste professionals hier voor volgend jaar al een flink stuk heen vol zitten.
Eerst het idee maken hoe het er uit komt te zien. Dan kijken wie er kan. Dan de locatie organiseren en vergunningen aanvragen. Dan de datum prikken. En dan de promotie.
Maar het kan. In mij andere hobby, het RC helivliegen zijn ooit een paar jaar geleden een stelletje schaalvliegers bij elkaar gekomen met het idee we gaan wat doen. Nu een jaar of 4, 5 later is de schaalmeting uitgegroeid tot een evenement over 2 dagen met schaalvliegers uit Duitsland, België, Frankrijk, Engeland, Denemarken en volgend jaar mogelijk zelfs uit de USA. En dat van een simpel idee: het zou leuk zijn elke jaar 20 tot 25 man met 20 tot 40 schaalmodellen te kunnen tonen en vliegen. Het werden er een paar meer dan dat.
Maar goed, ik ken het DJ wereldje niet zo goed en ik weet niet wat voor volk daar rondloopt. RC helivliegers doen het gewoon en afstand en wat geld zal hun volkomen een worst wezen als ze die dagen maar samen kunnen vliegen. Motorcrossers (heb ik vele jaren gedaan) hetzelfde laken en pak. Als ze ergens kunnen racen zijn ze in grote getale van de partij. Toen ze de strandrace van Lemmer voor het eerst organiseerden zaten meteen al over het maximale aantal deelnemers heen wat de gemeente als eis stelde ivm de veiligheid. En dat waren er toch even 100 per klasse aan de start. Geen probleem. Maar nogmaal, ik weet niet hoe het karakter van de DJ wereld is.
Moraal van het verhaal: het valt of staat met het karakter van de DJ wereld. Als daar geen karakter is van f**k de afstand en we gaan er gewoon voor dan zal het bij een papieren idee blijven.
Last edited by JPSholland; Monday-06-12-2010, 14:40.
Ik vind schaalmodellen en DJ gear niet echt een sterke vergelijking. Als het regent kan je niet zomaar even naar binnen, het moet dus al in een hal plaats vinden. Het afhuren van die zaal is ten eerste al duur genoeg. Je krijgt te maken met het stelen en kwijtraken van apparatuur. Dus er moet beveiliging zijn, althans dat lijkt mij. Wat is het idee, een groot podium opbouwen en vervolgens gewoon alles op een mooie manier neerzetten tot je een soort Climax idee krijgt? Of gewoon als op een beurs stands plaatsen en dan je gear laten zien? Dan kan je beter naar de PA-Markt gaan.
Nogmaals, het lijkt mij een leuk idee maar of het van de grond komt vraag ik me af. Het is namelijk makkelijk om te zeggen, maar uit uitvoeren lijkt mij een tweede.
"Laten we eerst maar een lijst maken van wat we willen en welke locaties daarvoor geschikt zijn...."
Nee. Eerst het evenement een vorm geven. Dit doen we, die en die treden op, dat is de formule en zo ziet het er uit, daar staat de plee en hier de cathering. Dan ga je daarmee sponsoren zoeken. Sponsoren willen eerst weten hoe één en ander in elkaar zit en werkt voor ze er geld in steken. Heb je de sponsoren dan heb je feitelijk al een klaar evenement. Daarmee kan je weer naar de gemeente stappen. En als die ja zeggen dan spreek je met de gemeente de datum af en kunnen de flyers worden gemaakt.
Op die manier kom je ook nooit in tijdnood en kan je het evenement goed voorbereiden. Hoe beter dat is voorbereid vergezeld met harde afspraken, hoe warmer de sponsoren en de gemeente wordt.
"En klanten van Bax zitten door heel Nederland heen, ik b.v. woon in Dokkum..."
Jij vergeet hierbij 1 ding, jij woont in Dokkum. Ik woon in een lullig dorpje onder tegen Heerenveen aan. Wat heeft dat ermee te maken? Nou feitelijk alles. Als ik voor mijn synthesizers of de helicopters spul nodig heb wat ik liever ga halen omdat het moeilijk verstuurbaar is dan kom ik regelmatig in de Randstad. En keer op keer krijg ik het weer te horen en te zien: de grote verbaasde ogen met het voor mij al overbekende: heeeeelemaaaal uit Friesland om een heli te halen?
Ik bedoel, als wij iets bij de Mediamarkt willen kopen dan zullen we naar Leeuwarden moeten. Voor mij is dat inclusief het stuk in de stad zo'n 40 kilometer. Voor jou zal dat al snel 30 kilometer worden. Enkele reis wel te verstaan. Als wij dus ons ding bij de Mediamarkt hebben gekocht dan heb jij 60 kilometer meer op de teller staan en ik 80. Voor ons is dat heel gewoon. Maar de mensen in de Randstad hebben alles wat hun nodig hebben binnen 10 kilometer zitten. Voor hun is 25 kilometer een enorme afstand terwijl dat voor de Friezen en de Groningers peanuts is. Friesland en Groningen is het Nebraska van Nederland, groot, plat, groen en voor Randstedelijke begrippen enorme afstanden.
Dit is iets wat je in de bepaling van de locatie mee moet memen. Voor ons naar Utrecht rijden is een kleiner probleem dan, zoals je hier al kan lezen, van Goes naar Rotterdam.
Last edited by JPSholland; Monday-06-12-2010, 14:05.
Ik ben het hier mee eens, ik wil best een keer mede forummers spreken. Maar om hier een appart evenement van te maken? Ik heb liever dat het bij Bax is op de open dag, je ziet hoe bax is. Ik wil graag naar open dag heen, en ook de forummers spreken. Maar om hier 2x in jaar voor weg te gaan van huis is me wat te veel van het goede.
Ook om de afstand, ik woon helemaal in oosten tegen duitse grens aan (ca. 1 KM).
Ik heb afgelopen jaar samen met rick1993 al 3 uur in de trein gezeten om naar de open dag te komen. Dit was zeker de moeite waard.
Nick, het gaat NIET om een meeting.
Het gaat om een benefiet evenement. De enige connectie met Bax en dit forum is dat TS graag wil dat wij meedoen om de organisatie en het optreden en ter beschikking stellen van de apparatuur.
Hij wil niet een andere Bax-forum meeting. Ik snap ook niet waarom men dat argument telkens aanhaalt, het is totaal niet van toepassing. Het gaat om heel wat anders. Hij vraagt ons mee te werken aan de opzet ervan in de meest ruime zin van meedenken tot organiseren tot het opzetten en optreden met de kennis en apparatuur die onder de forummers aanwezig is zodat dat niet hoeft te worden gehuurd. Hij had met zijn idee ook bij SBS6 kunnen aanklopen, of RTL of Joop van den Ende, maar hij klopt hier aan.
Het zou een goeie promotie zijn voor de hier aanwezige bedrijven.
Ik vind schaalmodellen en DJ gear niet echt een sterke vergelijking. Als het regent kan je niet zomaar even naar binnen,.
Dacht jij dat wij RC vliegers allemaal op vliegvelden zaten met grote hangers of zalen? Of dat we allemaal grote bussen hebben waar het spul even a-la minuut in kan worden gezet? Heb jij eenig idee hoe groot en delicaat dat spul is? En wat dat waard is? Op een gemiddeld RC vliegevenement staat een kapitaal dat vele, vele, vele malen groter is dan het gemiddelde DJ evenement als ik zie wat het spul hier bij Bax kost. Als er een hele dikke bui aankomt hebben wij wel even een 10 keer groter probleem dan een DJ die ergens buiten zit. Vaak ook nog onder een tentzeil zoals ik regelmatig heb gezien. Zelfs dat hebben wij schaalvliegers niet. En de vliegtuig jongens al helemaal niet. Waar laat jij even een 3 meter lancaster? En die spanwijdte is geen uitzondering in die wereld. Je zit met een schaalvliegtuig in een vloek en een zucht al op 1,80 meter. Dat zijn nog maar kleintjes. Wat dacht jij wat al die elektronica kost?
Het is juist heel goed te vergelijken. De modellen moeten ook ter plaatse worden opgebouwd en kan je ook niet even snel afbreken. Buiten dat gaat het niet om een rechtstreekse vergelijking, maar om het idee erchter.
En waarom moet het per-se binnen plaatsvinden? Er zijn in Nederland heel veel grote buiten evenementen aangaande muziek en al de daarvoor benodigde apparatuur.
Last edited by JPSholland; Monday-06-12-2010, 15:06.
Het gaat om een benefiet evenement. De enige connectie met Bax en dit forum is dat TS graag wil dat wij meedoen om de organisatie en het optreden en ter beschikking stellen van de apparatuur.
Hij wil niet een andere Bax-forum meeting. Ik snap ook niet waarom men dat argument telkens aanhaalt, het is totaal niet van toepassing. Het gaat om heel wat anders. Hij vraagt ons mee te werken aan de opzet ervan in de meest ruime zin van meedenken tot organiseren tot het opzetten en optreden met de kennis en apparatuur die onder de forummers aanwezig is zodat dat niet hoeft te worden gehuurd. Hij had met zijn idee ook bij SBS6 kunnen aanklopen, of RTL of Joop van den Ende, maar hij klopt hier aan.
Het zou een goeie promotie zijn voor de hier aanwezige bedrijven.
Nee, het gaat niet om een meeting. Maar het zou wel heel goed samen kunnen gaan met een meeting. Op de Bax-shop open dag was ook een podium aanwezig vorig jaar.
Je zegt zelf dat het gaat om de kennis en apparatuur van de forummers hier. Maar laten de meeste forummers hier nou minderjarig zijn en dus aangewezen op het openbaar vervoer of ouders. Dat is ook waarom ik aangaf dat het beter samen met de forum meeting georganiseerd kan worden. 1 keer per jaar kunnen de meesten nog wel vervoer regelen..
Volgens mij zie ik het nu al gebeuren. Veel posten. Maar nergens uitkomen net zoals in dat andere topic. Daar blijkt uit dat veel mensen geen tijd hebben.
Mij lijkt het zo een goed plan, stel een werkgroep op deel elkaars msn ect. uit. Voeg elkaar in een gesprek toe en maak een idee wat betaal baar is voor forum leden. Wie doet het geluid/licht. Kies voor 1 bedrijf anders krijg je zo van: van wie is dit en van wie is dat. Is voor de meeste mensen die met de trein gaan ook makkelijker. Is het plan deels uitgewerkt zou je het hier eens kunnen posten zodat wij eventueel tips, opmerkingen kunnen geven en indien nodig zeggen dat het totaal een slecht idee is. Ik denk dat we zo verder komen dan nu al weer 5 pagina's gepost zijn.
Je zou wel eens het merendeel van het gelijk kunnen hebben Walter.
Men komt hoofdzakelijk aanzetten met excuses. Ik denk dat je moet concluderen dat er geen animo voor is. Misschien is dat de DJ wereld, iedereen in zijn eigen hokje en er vooral niet uit komen.
Grote buiten evenementen? Hebben jullie wel door dat het bax forum heel veel leden heeft maar niet zo gek veel actieve leden?
Een forum evenement is een kansloze investering, kijk eerst naar de gemiddelde leeftijd de meeste jongens hebben geen vervoer en ook geen geld etc of mogen geeneens weg van hun ouders.
Als jullie elkaar willen ontmoeten dan hoeft dat toch allemaal niet zo moeilijk te zijn?
Je kan bijvoorbeeld met z,n allen een zooi bowlingbanen afhuren desnoods een hele bowlingzaal, je haalt dan wel geen geld op voor het goede doel maar je bent wel met zijn allen lekker bezig en nog een mooi punt bowling banen heb je overal!
Je zou wel eens het merendeel van het gelijk kunnen hebben Walter.
Men komt hoofdzakelijk aanzetten met excuses. Ik denk dat je moet concluderen dat er geen animo voor is. Misschien is dat de DJ wereld, iedereen in zijn eigen hokje en er vooral niet uit komen.
Je hebt helemaal gelijk, je zou denken dat mensen zich in dit wereldje pro-actiever zouden opstellen....
Kijk ik ben in staat om de kar te trekken en alles in m'n eentje te doen, maar dat was niet het idee....want dat doe ik al een aantal keren paar jaar...
Er zijn slechts een paar mensen hier die het enthousiasme uitstralen die ervoor nodig is dit met z'n allen te doen
Comment