Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inrichting nieuw appartement: ideeën?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by JPSholland View Post
    Je moet van je huis geen disco maken en al helemaal niet als je ook nog eens werkt in dat vak, hetzij bij Bax in de handel, hetzij als DJ of zelfs beiden. Wat disco elementen is niet erg, heb ik ook in de kamer, maar maak er geen studio of disco van. Thuis moet je een oord van rust en ontspanning vinden. Het is niet voor niets dat de meeste mensen hun huiskamer vrij traditioneel hebben ingericht. Nogmaals, gebruik rustig dingen uit de DJ wereld, maar maak geen disco van je kamer, daar kom je binnen hooguit 2 jaar op terug.
    In de OP staat ook dat ik JUIST daar naar op zoek ben maar wel met een creatief tintje. In de OP staat al dat het geen discotheek moet worden maar een ruimte waarin geleefd moet worden. Movingheads, scanners, moonflowers en dergelijke ongein valt inderdaad sowieso af.

Ik heb echter wel m'n zinnen gezet op een stel Eurolite spotjes met een SRP van 30 euro. Zijn gewoon als witte spotjes te gebruiken maar ik kan ze dan wel bewegen met DMX en eventueel eens van kleur wisselen. Nogmaals, het moet geen discotheek worden, maar een stel warme kleuren als ik eens een vrouw avondeten aanbied heb ik ook geen probleem mee :D

Even wat uitleg: ik ken diverse beroepsfotografen die nooit meer voor de hobbie of in de vakantie een plaatje schieten terwijl dat vroeger hun lust en hun leven was. Puur omdat ze de hele dag tussen dat spul zitten. Als je nog een jonge hond (met respect bedoeld) bent zal dat wel loslopen, maar het kan heel snel omdraaien. Als je de hele dag tussen dat spul zit en dan thuis weer, dat hou je echt niet vol. Wel even, maar geen jaren.
    Ben ik helemaal met je eens, want dat begin ik nu zelf ook zo'n beetje te merken. Ik 'produceer' al sinds m'n 9de levensjaar, dus ik ben er nu zo'n 10 jaar mee bezig. En ik werk ook zo'n 2,5 jaar bij Bax-shop.nl ondertussen, dus ik snap helemaal wat je bedoeld. Waar ik als 13-jarig ventje het geweldig vond om met een CDJ te pielen word ik er nu niet meer warm of koud van, het is een stuk gereedschap geworden.

Ik zou de inrichting juist een totaal andere kant op doen. De rustgevende, beetje sobere Bang & Olufsen kant zoals je in hun boekjes ziet. Als je zelf wat kan dan hoeft design niet duur te zijn. Ga in iedergeval niet de halve Bax shop in je kamer stoppen wand dat komt niet goed.
    Heb even op de website gekeken en dat is juist precies de kant die ik op wil. De reden dat ik zoveel mogelijk bij Bax-shop.nl wil halen is omdat ik het dan in dusdanige banen kan leiden dat het zoveel mogelijk van dezelfde leverancier kan komen. Dus veel bij de leverancier -> grotere inkoop -> betere inkoopsprijs -> beter prijs voor mij -> ??? -> profit!

Ik wil je niet iets opdringen, absoluut niet, maar ik wil je wel iets meegeven als stof tot (serieus) nadenken.
    Thanks ook daarvoor, want hoewel ik ook al doorhad dat wanneer ik ergens tot ca. m'n 30ste moet wonen dat het geen discotheek moet, is dit wel één van de nuttigste posts in dit topic :)

Comment

Heb je inmiddels fotos?

Comment

Foto's kan ik morgen wel even schieten. Het is nog niet veel bijzonders, maar toch heb ik nog lekker wat gedaan in drie maandjes.

Ik heb een geluidsdempende laminaatvloer gelegd met dubbele ondervloer. Qua plafond heb ik een systeemplafond gehangen met geluidsdempende platen. Ja, die met die gaatjes erin ;)

De muren ben ik nog niet aan toe gekomen qua schuim. Wel heb ik ze alvast geverfd in een mooie antracietkleur.

Van de week nog mijn kozijnen schilderen en dan kan ik schuim op gaan hangen. Eigenlijk wil ik ook nog mooie LED-spots over DMX, maar dat wordt erg lastig aangezien de plafondplaten niet al te veel kunnen houden. Misschien kunnen ze op de muren, maar dat is ook allemaal gips. Daar moet ik nog even over denken ;)

Comment

Ow en m'n idee met de ledtubes + statieven heb ik trouwens wel inmiddels uitgevoerd :)

Comment

oke, ben benieuwd

Comment

Ik ben wel benieuwd naar wat foto's (:

Comment

Kan nog wel even duren denk ik, heb al een poosje niets meer gehoord van 'm. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                  Kan nog wel even duren denk ik, heb al een poosje niets meer gehoord van 'm. ;)
                  Moeten we dan aan dit soort taferelen gaan denken?
                  Official HD video for “Runaway Train” by Soul Asylum Listen to Soul Asylum: https://SoulAsylum.lnk.to/listenYDSubscribe to the official Soul Asylum YouTub...

Comment

Laatste activiteit: 8 June 2011 23:38

Ja, die foto's laten nog even op zich wachten denk ik. Ben toch wel vrij benieuwd. Maar ik denk dat hij eerst het teddy-beertjes behang er af gaat halen voordat hij de foto's neemt.

Comment

Zijn account is niet meer actief, kan iemand ons van informatie voorzien? Ik bedoel hij was een prominent figuur op dit forum en hij lijkt te zijn opgelost als in de bermuda driehoek.

Comment

De beweegreden en extra informatie ga ik hier niet vrijgeven.
                        Niet alleen omdat dat niet netjes is, maar ook omdat de persoon in kwestie zich hier niet openbaar tegen kan verdedigen en er wellicht negatieve imago's ontstaan waar niemand iets aan heeft.

Gezien het topic niet meer zo'n meerwaarde heeft en alleen is gericht op een specifieke situatie; slotje.

Comment

Working...
                        X