Announcement

Collapse
No announcement yet.

geluidsniveau

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geluidsniveau

Ik ben wederom gevraagt het licht en geluid te doen bij het jaarlijkse buurtfeest, net als vorig jaar alleen op een iets andere plaats.
    Meestal is het een beetje achtergrond muziek maar ik dacht er 's avonds een 80's / 90's feest achter te plakken (dit moet ik overigens nog overleggen)

Omdat het naast een flat is en vlak naast een woonwijk had ik even bij de gemeente geinformeerd.
    Zij zeiden het volgende:

Ter voorkoming van ernstige geluidsoverlast dient het equivalente geluidsniveau (LAeq,T), veroorzaakt door de muziekinstallatie, ter hoogte van de gevels van de omliggende woningen tot 19.00 uur niet meer te bedragen dan 75 dB(A) en tussen 19.00 uur en 23.00 uur niet meer dan 65 dB(A)*. Om 23.00 uur dient de muziek te stoppen.
    De metingen van de geluidsniveaus dienen plaats te vinden overeenkomstig de “Handleiding meten en rekenen industrielawaai", uitgave 1999". De meetduur (T) dient ten minste 3 minuten te bedragen.
    Eventuele aanwijzingen van politie en/of milieudienst dienen stipt en onmiddellijk te worden opgevolgd.

Mijn vraag is of het nog wel haalbaar is om een drive-in showtje erachter aan te plakken, is 65DB nog wel genoeg voor een feestje en hoe ga ik dit nameten?

65 db is heel weinig. Als je met zijn 2e staat te praten met ongeveer een meter ertussen zonder overig geluid zit je al boven de 65 db. Teminste als je goed verstaanbaar wilt zijn voor de weder partij.

Als je de afstand rond de 1,5 a 2 meter neemt zit je al snel op een kleine 80 db.

Dus een drive in show.

hmmmmmmm Nope gaat in mijn ogen geen succes worden als je de regels netjes wil naleven.

Als we een keer een buurt feestje hebben dan houden we er meestal wel rekening mee maar verder hebben we er schijt aan en zien wel hoelang het duurt.
    Dit is hoe wij het meestal doen.

Tot een uur of 10 a half 11 gewoon lekker feestje niet helemaal plankgas maar zeker wel een lekker disco volume. Daarna om een uur of 10 a half 11 gaat het volume er een stukje uit en de bass zelf ook nog wat eruit. Dan om een uur of 12 a half 1 gaat het terug naar achtergrond muziekje. Hiermee hebben we er nog nooit problemen mee gehad.

Comment

Oke, dan toch maar de gok wagen denk ik maar dan om 10 uur zachter en om 11 uur stil denk ik.

Comment

hier is het zo dat je een ontheffing voor een eendaagsevenement kan aanvragen, je hebt dan alleen een meldingsplicht. en als je niks terug krijgt is het goedgekeurd.(is overigens wel tot 75 man dacht ik:P)

Comment

Buurtfeestje..gewoon even een vergunning aanvragen, dat zijn de kosten niet.. Deze richtlijnen m.b.t. geluidsniveau zijn alleen voor de standaaard zaken en niet voor evenementen en buurtfeestjes. dit komt gewoon uit de APV ( algemene plaatselijke verorderingen) om de politie ook bevoegheden te geven om de installatie inbeslag te kunnen nemen of sancties uit te delen. Met de opgegeven dB wat je aangeeft kan je GEEN muziek draaien en al helemaal niet als het in de avond is, want dan draagt het geluid nog verder als overdag...zou voor de zekerheid op safe spelen en vergunning aanvragen..kosten hier zijn 15 euro p/dag. Als mensen met kindertjes gaan klagen, kan het zo zijn dat als de politie komt je een boete krijgt en in het ergste geval je apparatuur inbeslag wordt genomen. dus........

Comment

Wij vragen nooit een vergunning aan. Nergens voor, dit is voor de organisator.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              Wij vragen nooit een vergunning aan. Nergens voor, dit is voor de organisator.
              Precies!

Comment

Zal even een praatje met de onderbuurman gaan maken binnenkort of er wat geregeld is qua vergunningen anders is het alleen overdag's tot 10 uur en dan vanaf 7 uur minder hard. uiteraard kunnen we het er ook op wagen en een 80's/90's feest geven. is alleen wat minder als er een stel wouten voor de tent staan.

Comment

Ik vraag de opdrachtgever altijd of hij een seintje wil geven als het te hard gaat.
                  Een feestje 1x in het jaar moet toch kunnen..

Comment

Working...
                  X