Announcement

Collapse
No announcement yet.

Project: Confettishooter-controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Maarrrr, ik wil ze per stuk (groep) aan kunnen sturen, de vier schakelaars op de andere fase van het schakelpaneel wil ik voor andere doeleinden gebruiken.

Plus, ik heb er al een met sleutel vergrendelde beveiliging op zitten. ;)

Comment

Okey, maar dit is wel iets wat nog later kan... maar je hoeft toch alleen maar de 4 voor de shooters dan in serie te zetten? MVG Boyd

Comment

uuhhm... die volg ik even niet, heb je d'r misschien een plaatje bij? ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
          uuhhm... die volg ik even niet, heb je d'r misschien een plaatje bij? ;)
          Jah, hier is ie, Stippellijntjes zijn de vervallende draadjes die er nu zijn, zwart is nieuw. Rood is de min.

Comment

Ah, op zo'n manier. ;)

Nee, de flash knoppen en schakelaars wil ik graag zo houden zoals ze zijn. Wel gaan de lampjes van de schakelaars branden als je de flash-knoppen indrukt. :)

Comment

Harting 16p multi lijkt mij ook een stuk degelijker. Verder is dit natuurlijk een veel gebruikte kabel voor het aansturen van licht of stroom verdeling. Dus je kan het ook nog eens makkelijk bij huren als je tekort komt. En je hoeft de break out boxen van harting naar shuko ook niet zelf te maken.

Comment

Break-outs voor de Schuko's maak ik liever wel zelf, omdat ik het in een compact 19 inch kistje wil proppen en er nog D-size knipperende LEDs in wil steken. :)

Comment

Leg er dan meteen ook een DMX lijntje bij :p Hoef je daar al geen extra kabel meer voor te leggen:p

Comment

Stroom en DMX zou ik niet samen door 1 multi sturen, gewoon lekker apart houden. Dan heb je weer een stuk meer kans op storingen...

Comment

Snap niet dat je met het nieuwe magicFX systeem werkt Rick..
                      Toen magicFX nog klein en minder commercieel denkend was hadden ze al een aantal systemen.
                      Het systeem had een control-unit met ik meen 8 XLR uitgangen voor de aansturing van 8 shooters, sleutelschakelaar en dan nog afvuren met 2 schakelaar. (erg goed beveiligd dus).

MagicFX is alleen met de tijd meegegaan en heeft het iet-wat omslachtige systeem omgeruild voor iets universeels dat met een switchpack makkelijk op dmx aan te sturen is.

Heb in de praktijk met shooters op 8-12m hoogte in trussen nog nooit problemen gehad op deze manier, dus ik snap het hele probleem niet waar je mee zit.
                      Neemt niet weg dat het een leuk knutselproject is!

Comment

Het systeem had een control-unit met ik meen 8 XLR uitgangen voor de aansturing van 8 shooters
                        Is denk ik inderdaad het oude systeem dat je bedoelt. :) Was met rechthoekige units met transparante buizen er op. Functioneerde in de praktijk volgens mij meer als kanon waar een prop confetti uit kwam, als ik het zo her en der hoorde. :mrgreen: (Toen heette het nog Magic Effects meen ik)

MagicFX is alleen met de tijd meegegaan en heeft het iet-wat omslachtige systeem omgeruild voor iets universeels dat met een switchpack makkelijk op dmx aan te sturen is.
                        DMX is inderdaad een mogelijkheid, maar toch ga ik daar liever niet voor. Plus dat het leuk is om een eigen systeem te bouwen. :)

Heb in de praktijk met shooters op 8-12m hoogte in trussen nog nooit problemen gehad op deze manier, dus ik snap het hele probleem niet waar je mee zit.
                        Op het moment dat je wat langere afstanden gaat afleggen met DMX, is de kans op storingen iets groter. Het risico mag dan miniem zijn, maar toch heb ik dan liever een analoog systeem. Plus dat zo'n zelfbouwproject met een break-out box natuurlijk hobbytechnisch gezien leuk om te bouwen is. ;)

Comment

@Rick

Ik schreef ook al over het verleden, het systeem wat je omschrijft ken ik inderdaad.
                          Het probleem met de confetti proppen ontstond vooral als je er teveel inpropt. Heb het systeem nog liggen en heb met de einddoppen nog wel eens een plafondplaat van een systeemplafond flink beschadigd (ging ECHT hard)

Geef je groot gelijk met bouwen want pasklare oplossingen zijn nu eenmaal niet de leukste. Denk dat elke technicus graag enigszins creatief bezig wil zijn..

Ben overigens erg benieuwd naar het resultaat als het af is!

Comment

Is het niet makkelijker om gewoon langere stroomkabels vanaf je huidige bediningspaneel naar de shooters te leggen?

Comment

Originally posted by Rio View Post
                              Is het niet makkelijker om gewoon langere stroomkabels vanaf je huidige bediningspaneel naar de shooters te leggen?
                              dat zegt bijna iedereen!

koop 25m van z'n kabel (link)

2x stekker (link)

2x bus (link)

en toen werden mijn links van bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ weer eens coruprted door (achter)bax forum software duzz lama hangen

WTF sinds waneer is veeg een concurent get lost
                              Last edited by Rick; Wednesday-07-09-2011, 07:24. Reason: screw u guys im going home

Comment

Al je linken werken niet. En trouwens de webshop met de C, verkoopt ook aardig wat DJ spul, dus ik snap waarom ze dat hebben ingevoerd...

Comment

Working...
                                X