Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vragenlijst geluidssyteem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vragenlijst geluidssyteem

Beste Forumleden.

Voor mijn studie ben ik bezig met een marktonderzoek over geluidssystemen.
    Bij deze vraag ik of jullie wellicht een korte vragenlijst willen invullen over jullie eigen geluidssysteem. Dit zou mij zeer goed op weg helpen.

U kunt de vragenlijst invullen via deze webpagina.

Alvast bedankt voor de mederwerking.

p.s. Bax: ik weet niet zeker of het toegestaan is dit hier te posten, ik kon echter geen regels hierover vinden.

Bij een vast forumlid hebben we daar wel vrede mee hoor. ;)

Hoe ga je de resultaten verwerken als ik vragen mag?

Comment

Hoi Rick, bedankt dat het mag.
      (Sjiek zeg, ik ben schijnbaar vast forum lid :D )

Alle resultaten worden door het enquête programma in een excel lijst gezet.
      Vervolgens gaan we dus kijken hoe bepaalde groepen procentueel het hoogste op bepaalde vragen scoren. (o.a. met statistisch programma spss) Door dit voor alle vragen te doen is het de bedoeling dat er een goed beeld wordt geschept van wat bepaalde klanten nou eigenlijk willen, en wat ze momenteel missen. Aan de hand daarvan wordt dan weer een rapport opgesteld wat wij een fabrikant zouden adviseren waarop deze zou kunnen inspelen.
      Hopelijk volg daaruit dan weer een voldoende beoordeling van de docent.

Comment

ook even in gevuld.
        Last edited by DJordy; Tuesday-10-05-2011, 11:24. Reason: spelling

Comment

Heb hem wel even ingevuld.
          keuze antwoorden bij vraag 6 kloppen niet helemaal!

Merk wel dat je nog niet erg veel kaas hebt gegeten m.b.t. geluidssysteem..maar dat komt ongetwijfeld nog wel.

succes met je enquête.

Comment

Heb je ook even een pleziertje gedaan om in te vullen^^

Comment

En ik ook^

Comment

Allereerste iedereen die het heeft ingevuld; heel erg bedankt.

Vraag 6, ai dat zie ik nu pas. Dat zal dus moeten worden veranderd. (de laatste betekend overigens gewoon Heel Tevreden )

@ Kw_Showtechniek,
                Ik vindt mij zelf toch niet echt iemand die niet veel van geluid weet. Wellicht dat dit echter niet uit de vragen naar voren komt.

De enquete is overigens niet enkel op technici gericht maar ook op andere gebruikers (cafe's zalen etc) Maar wat vindt je dan dat er bijvoorbeeld anders gevraagd had moeten worden?
                Last edited by SLGV; Wednesday-11-05-2011, 10:28.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                  Maar wat vindt je dan dat er bijvoorbeeld anders gevraagd had moeten worden?
                  -Ik vindt resonantie bij de systemen die ik gebruik niet echt van toepassing.
                  (resonantie komt vaker vanuit de locatie waar de set staat).

-Spraakverstaanbaarheid van een set is naar mijn idee erg afhankelijk van het signaal dat je instuurt (microfoon/eq/mix)

-faseverschillen hebben meer met het "soort" luidspreker te maken,
                  bijvoorbeeld frontloaded, hoorngeladen etc.
                  Dan met het merk/type.
                  En daarbij versterkt de akoestiek van een ruimte bepaalde frequenties, niet je luidsprekers.

En bij levensduur wordt mij niet echt duidelijk wat hiermee bedoelt wordt, of het 't moment is dat je de eerste speaker moet reconen of dat het "niets meer waard is??" .. goede systemen hebben altijd een goede restwaarde......

Comment

Ik denk dat het voor een fabrikant, waar je het onderzoek voor uit gaat voeren, ook erg van belang is welk geluidssysteem er wordt gebruikt door de personen die je ondervraagt. Een beginnende DJ zal best tevreden zijn over zijn eerste JB Systems geluidssetje, maar een grote drive-in show met een compleet dB Technologies systeem is dat ook.
                    Echter zit je dan in twee totaal verschillende werelden terwijl de antwoorden misschien best veel op elkaar lijken. Aan de hand van de opgegeven setup kun je een prijsklasse bepalen waar men momenteel in zit.

Comment

Kw_showtechniek;
                      Op een aantal punten heb je wel gelijk, we hadden dat echter meer gericht op vaste-installaties, dus dan dient het systeem al eigenlijk op de locatie af gestemd te zijn. Mer spraak verstaanbaarheid ging ik eigelijk uit van een microfoon, op het geheel systeem (dius incl eq mix etc)

tja levensduur, daar is inderdaad eigenlijk helemaal niet over nagedacht. Ik ging gewoon er van uit dat het ging om speaker weg doen (versleten, verkopen )

Rick, tja dat vondt ik inderdaad ook wel een vraag die er in zou moeten. Maar dat zou schijnbaar (door de vele diverse merken en types) te lastig worden om te verwerken. daarom dat die vraag er (in overleg met opdrachtgeven) is uitgehaald.

In ieder geval nog bedankt iedereen voor de respons.

Comment

Working...
                      X