Announcement

Collapse
No announcement yet.

verhuur software

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als je een paar spullen hebt zou je dat inderdaad gewoon in een lijst kunnen zetten, maar als het iets grotere wordt en je ook nog verschillende opties krijgt (dus bijvoorbeeld geluidsset 1 - maar ook alle onderdelen van die set los) wordt dat wel een heel lange lijst en zou je een koppeling moeten maken tussen die productgroepen en dat lijkt me niet zo heel eenvoudig. Verder zijn nu alle materialen voorgeprogrammeerd, of is er ook nog een toevoeg formulier voor nieuwe spullen of zo?

Als het goed is gaat mijn collega in de zomervakantie een "Rental Management Systeem" programmeren, maar dat is nog niet zeker of dat lukt kwa tijd en techniek, ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden. Nadeel is dat offerering en facturatie daar waarschijnlijk niet mogelijk in zal zijn. Mocht er iemand nog goede ideen of tips hiervoor hebben, laat dat dan weten.

Dat easyjob ziet er goed uit, zal het eens downloaden en kijken of ik het aan het werk krijgt. Enige nadeel daar weer van is dat uitbreidingen dusdanig veel kosten dat ik dat niet de moeite (kosten) waard vindt.
    Last edited by SLGV; Wednesday-08-06-2011, 10:49.

Comment

en toch kan ik me niet aan het idee ontrekken dat er hier niet iets tussenstaat dat gewoon voldoet of daaraan kan voldoen:

Dat e.e.a. niet gemaakt is voor geluid is een ding, maar verhuren van metariaal is hetzelfde als verhuren van een huis, auto etc: weg is weg

Comment

@slgv ok ben beniewd, keep us posted! easyjob is inderdaad top, en de trial met een beperkt aantal jobs zou voor mij al werken. echter werkt het met een soort van server voor de data, en krijg dit niet werkend waardoor hij of een foutmelding geeft dat hij de server niet kan vinden, of dat hij geen toegang heeft tot de data waardoor ik niet kan printen....

Comment

Ben inderdaad ook afgehaakt bij het zien dat het met een server werkt, heb momenteel geen zin om dat altijd hier lokaal te moeten draaien om even te kunnen testen.

Het is nog niet zeker, maar ik ben er al lang om aan het zeuren, dus misschien wordt het wel wat.

Die joomla componenten zullen vast voldoen, maar dan ben je een veel tijd kwijt tot je de juiste hebt gevonden en zul je er zelf ook nog e.e.a aan moeten aanpassen (het moet of precies zo zijn als ik wil, of niet. anders ga ik er toch niks op vooruit).

Comment

al geprobeerd te installeren met xampp? gratis en werkt voor mij prima om lokaal serverbased apps en sites te draaien

Comment

Ooit ben ik voor mezelf ook begonnen aan zo'n systeem, maar het is nog altijd niet af. Zoiets zelf bouwen kost gewoon veel tijd, zeker als je flexibiliteit wilt behouden.

Het grootste probleem is eigenlijk een goede interface ontwerpen. dropdown menutjes zijn leuk voor een paar opties, stuk of 10 (of zeer triviaal, zoals dagen in de maand) gaat prima, maar 30 verschillende kabeltjes is hopeloos.
              Je komt dan al heel snel bij een soort winkelwagenconcept terecht, wat helaas ook weer nadelen heeft.
              Tot die tijd werk ik ook nog lekker in Word en Excel voor planning en facturen. Het kost wat meer tijd, maar als je je inventaris goed bijhoud en een beetje weet wat je in je opslag hebt liggen maakt het weinig uit.
              Boekingen gaan gewoon mijn desktop kalender in die weer synct met Google en dus met m'n telefoon, dat is helemaal geen probleem.

En wat betreft die server: dat is een SQLserver wat een doodgewoon stukje software is en prima lokaal kan draaien. Een pakket als Easyjob zal hoogstwaarschijnlijk met meerdere databases overweg kunnen, dus van het gratis MySQL tot aan Oracle of MS SQL server.
              Xampp installeren vind ik een minder strak plan in deze situatie. True, daar zit MySQL in, maar je maakt van je PC dan een complete webserver met alle risico's van dien.
              Dan kun je beter MS SQLserver Express installeren (gratis) als Easyjob daar ook mee werkt.

Comment

Ik heb voor mijn kledingverhuur Joomla en virtuemart omgebouwd. verder hou ik een agenda bij (met het handje) wanneer wat weg is en dus niet beschikbaar is...

Voor onze springkussens gebruiken we speciale geschreven software (denk hier aan vanaf €5000,-. we zijn nu weer bezig met een nieuwe versie waarbij het script direct aan de klant laat zien of een springkussen beschikbaar is of al verhuurd is aan iemand anders.

Voor het licht en geluid gebruik ik gewoon mijn outlook agenda :)

Comment

Originally posted by zassie View Post
                  en toch kan ik me niet aan het idee ontrekken dat er hier niet iets tussenstaat dat gewoon voldoet of daaraan kan voldoen:

Dat e.e.a. niet gemaakt is voor geluid is een ding, maar verhuren van metariaal is hetzelfde als verhuren van een huis, auto etc: weg is weg
                  Dat laatste van weg is weg klopt zeker maar juist voor heel veel verhuurders zijn dingen als een paklijst etc. erg belangerijk en zie nou niet 1.2.3. een joomla pakket dat dit kan.

Comment

Omdat ik bijna vakantie heb, word het tijd dat het systeem uitgebreid gaat worden. Iemand iets wat er bij makkelijk zou zijn?

Comment

wat zou makkelijk zijn: voorraad beheer.

Comment

ook zou een paklijst handig zijn
                        en de mogelijkheid om apparatuur zowel los als in een set te verhuren

Comment

valt voor mij allemaal al onder "voorraad beheer"..
                          en dat kan je dan zo uitgebreid maken als je zelf wilt / kan.. Maar inderdaad setjes of los is wel handig, evenals paklijst (en aan de hand daarvan ook offerte / factuur opstellen)
                          Na afloop ook weer op de paklijst aanvinken of alles terug is:
                          zo even "niet retour" aanvinken in het systeem. heb je het de volgende dag dan al ingepland? ALARM, toeters, flitslamp etc... (of gewoon een melding)
                          He het is vakantie!... nou maar hopen dat ons systeempje snel vorm krijgt.

Comment

Bedankt voor de tips. word aan gewerkt!

Comment

Kijk mooi, ben zeer benieuwt en ga het ook volgen. Het zou tegen een leuke prijs heel handig zijn. Laat maar weten als er nieuws is.

Comment

Goed om te horen. mocht je nog iets weten dat toegevoegt mag worden, laat het even weten ;)

Comment

Working...
                                X