Announcement

Collapse
No announcement yet.

verhuur software

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als het goed is wordt er deze week begonnen aan de bouw van ons "SLGV-RMS" ("SLGV- Rental Management System" wat er zoal inkomt:
    Materiaal lijst, en voorraad beheer. Dus het inplannen van bepaalde producten voor een bepaalde datum, met signalering voor dubbele planning etc.
    Tevens bijhouden van producten in onderhoud, controlle etc.
    Als het goed is ook een agenda (die moet er toch al in voor het voorraad beheer).
    Dit alles wordt zo opgezet dat het later allemaal nog makkelijk uit te breiden is met zelf te bouwen "modules"
    Zodra er al iets toonbaar is zal ik het jullie showen.

Comment

Ik ben benieuwd waar laat je het bouwen of bouw je het zelf.

Comment

Ik neem aan dat er ook een database inkomt voor klanten en locaties, zodat je die niet iedere keer opnieuw hoeft in te voeren?

Comment

Ik vind dat best een goed idee, denk dat ik het er wel in ga verwerken;)

Comment

ben zeer benieuwd!!!

Comment

dsound Audio Solutions: Mn collega gaat die bouwen, en ik help eventueel met ontwerp van grafische onderdelen. Dus wel in eigen beheer.

Geluid-en-Licht.com: Het is wel de bedoeling dat er klanten kunnen worden toegevoegd, en je dan vervolgens die klant dus weer aan een "event" kan toewijzen

Indien het naar tevredenheid zal gaan werken is het dan ook de bedoeling om het voor andere beschikbaar te stellen in de vorm van een jaarlijks abonnement tegen een kleine vergoeding.
              Last edited by SLGV; Sunday-10-07-2011, 17:59.

Comment

en SLVG is het jullie al gelukt??

Comment

Er is wel een start gemaakt, echter is dat wegens diverse omstandigheden niet echt verder uitgwerkt. Helaas heb ik hier zelf niet genoeg kennis van om ermee verder te werken, dus hopelijk wordt het nog een keertje af gemaakt. Ik zal nog eens laten merken dat ik dat toch wel prettig zou vinden. ;)
                  Mocht het nog eens gereed komen dan zal ik dat zeker laten weten

Comment

Anders kan ik het proberen om een dergelijk systeem te maken, functies die ik heb tot nu toe heb:

- Klanten toevoegen
                    - Producten toevoegen
                    - Producten aan klant toewijzen, automatisch paklijst + factuur opstellen, en inleverdatum instellen.
                    - Handige planner zodat producten niet dubbel ingepland kunnen worden.

Indien er nog functies zijn die jullie erin willen hebben, twijfel zeker niet om mij aan te spreken!

Comment

Simpel wat functies in elkaar hacken is het probleem niet natuurlijk.
                      Je software staat of valt met de interface, het gebruiksgemak, snelheid en betrouwbaarheid.
                      Daarnaast moet je alle mogelijk functies bieden (producten aanpassen, kortingen, weet ik wat allemaal) en die ook 'hufterproof' maken.
                      Tenslotte: als je data gaat opslaan (stabiele en snelle database!), zeker als dat data van andere bedrijven is, zul je goed moeten letten op beveiliging (zeer, zeer belangrijk!) en een zorgvuldig backupplan moeten hebben.

Mede daarom duurt de ontwikkeling van dergelijk software wel even, je bent met een klein ERP systeempje bezig.
                      Zoals ik al eerder gemeld heb zijn wij daar ook mee bezig en inmiddels is de module materiaalbeheer bijna af.
                      Een handige, geheel zelf in te delen categorie structuur (zelf hoofd en subcategorieën maken) met je materialen en het toevoegen, verwijderen en aanpassen van deze materialen is het doel. Een vergelijkbare module voor klanten en producties zal wat sneller gaan (vooral in het tweaken van de categorieweergave is veel tijd gaan zitten), maar ik verwacht dat het maken van het feitelijke planbord (dus materialen op een (sub)productie plannen) ook nog wel wat tijd gaat vragen.
                      Daar weer een offerte, factuur of paklijst van maken is weer wat makkelijker, maar kost veel tijd om te tweaken.
                      Persoonlijk hoop ik dat we ergens in de zomer een eerste alpha release met beperkte functionaliteit kunnen aanbieden, maar of dat ook daadwerkelijk haalbaar is...

Voorraadbeheer en een financiële module laten we voor de eerste versie bewust achterwege. We richten de modules er nu wel al op in (bijvoorbeeld door aan te kunnen geven hoeveel je van een bepaald materiaal hebt), maar dat wordt toch echt iets voor versie 2.

Misschien binnenkort een screenshot (dan moet er alleen nog wel wat gebeuren aan de layout).

Comment

@dynaspan ik ben benieuwd
                        @renevanh dat klinkt heel indrukwekkend gaat het pakket ook verkocht worden of alleen voor eigen gebruik

Comment

Nee, we gaan maanden ontwikkelen voor eigen gebruik... :p

Ja, uiteraard wordt het bedoeld als verkoopbaar in de vorm van een SaaS product (Software as a Service). Daarbij is de inzet dat we de prijs laag gaan houden zodat het ook voor kleinere bedrijfjes of zelfs drive-ins interessant kan zijn, zonder dat die lage prijs weer ten kosten gaat van de functionaliteit.
                          Een hele uitdaging!

Comment

Zouden jullie dan een web-interface (gewoon een website) of echt een programma willen hebben?

Oh, en internet is bij programma ook nodig, aangezien alles word opgeslagen in een centrale database, zodat je het programma op meerdere computers kan gebruiken

Comment

Zeer zeker web interface. Dan kan ik ook op mn gsm en alle computers inloggen en de voorraad bijwerken.

Comment

Oke, web interface zat er toch al in, programma is alleen desktop, voor iets makkelijkere weergave.

Hier alvast de eerste screens:

Het is echt het begin er en moet nog veel gebeuren.

Suggesties zijn meer dan welkom!
                                Last edited by Rick; Thursday-08-03-2012, 16:48.

Comment

Working...
                                X