Announcement

Collapse
No announcement yet.

verhuur software

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

begin ziet er veel belovend uit. Wat is de reden dat je hebt gekozen voor een desktop versie en niet online werkt? of staat de database wel online? verder zou ik er voor kiezen om het adres in meerdere kolommen te spreiden zodat je eventueel ook op dorp kan zoeken. Uit ervaring kan ik je melden dat dit regelmatig handig kan zijn!

Zou je misschien een enter tussen je afbeeldingen kunnen zetten trouwens, forum template is beetje uit zn verband ;-)

Ik zit er zelf aan te denken om aan Mangento met een rental component te gaan werken, screenshots zien er ook veel belovend uit.

Comment

Database in de cloud maar software lokaal?
      Dat is vragen om problemen. Niet alleen mbt connectivity maar ook met het up to date houden. De enige manier om dat fatsoenlijk te doen is een goede, centrale updatemanager bouwen zodat je updates kan pushen. Doe je dat niet, dan krijg je binnen de kortste keren 26 verschillende versies in omloop, dat is voor je support totaal onwerkbaar.

Comment

Updater zit ingebouwd :)

Comment

Originally posted by renevanh View Post
          Database in de cloud maar software lokaal?
          Dat is vragen om problemen. Niet alleen mbt connectivity maar ook met het up to date houden. De enige manier om dat fatsoenlijk te doen is een goede, centrale updatemanager bouwen zodat je updates kan pushen. Doe je dat niet, dan krijg je binnen de kortste keren 26 verschillende versies in omloop, dat is voor je support totaal onwerkbaar.
          Er zijn voor joomla + virtuemart toch ook programmas die je op je pc installeerd met een online database. Bax werkt hier volgens mij ook mee.

Comment

Dan praat je wel over organisaties met een eigen ICT afdeling die de updates verzorgt of een leverancier hebben die dit regelt. Daarnaast staan de servers dan vaak in het bedrijfsnetwerk waardoor ook een storing bij de ISP gewoon gewerkt kan worden. Ligt alleen je webshop eruit.
            Als beginnend softwarebedrijfje in deze tijd zou ik er niet voor kiezen, tenzij je hele goede redenen hebt. Een SaaS product met multi-tenancy is zoveel makkelijker in onderhoud, het is alleen ietsje lastiger te bouwen.

Comment

Anywayz, het klanten gedeelte is zo goed als af. Ik ben nu bezig met het product gedeelte, en daar zou ik toch graag willen weten wat jullie allemaal bij een product willen hebben. Wat ik nu heb is dit:

Comment

Ik weet nu eigenlijk nog steeds niet of het je bedoeling is om aan deze database ook een website te hangen? en of je wil dat de klanten zelf kunnen reserveren? zo ja, zou dit een aantal opties kunnen zijn voor je ;-) :
                -categorie
                -verhuur / verkoop product (bij verhuur zou een beschikbaarheids check ingebouwd kunnen worden, wat automatisch controleer op je agenda of iets wel of niet beschikbaar is)
                -rang (in het geval je een website heb zou je hiermee je volgorde kunnen bepalen)
                -btw klasse (nederland is 19% maar belgie is 21%)
                -SEO (in het geval van de website)
                -mogelijkheid van een youtube filmpje

Comment

Hier komt ook een website versie van, maar dan in het begin alleen nog voor de verhuurder. Alles staat in een centrale database zodat je met meerdere computers, en ook onderweg op je laptop, iPad of telefoon producten kan updaten.

Comment

- Product Code (een zelf toe te wijzen, maar wel UNIEKE) code per soort product. (kan je meteen gebruiken als sleutel in de database)
                    - Product Omschrijving (oftwel de naam )
                    - Categorie (categorie zelf kunnen maken)
                    - Dagprijs (heb je al)
                    - Details (heb je al)
                    - Evt mogelijkheid tot toevoegen handleiding.pdf

Comment

Categorie en product code komen erin :) Planner zodat producten niet dubbel kunnen ook

Comment

-Komt er ook een mogelijkheid om sets te maken zodat wanneer jij bijvoorbeeld lichtset01 ingeeft dat het systeem daar automatisch de items voor kiest.
                        -Paklijst functie
                        -De mogelijkheid om het aantal artikelen dat je in voorraad hebt in te voeren zodat 1 artikel toch een artikelcode heeft terwijl je van dat ene artikel er toch 50 in voorraad hebt

Comment

Originally posted by dsound Audio Solutions View Post
                          -Komt er ook een mogelijkheid om sets te maken zodat wanneer jij bijvoorbeeld lichtset01 ingeeft dat het systeem daar automatisch de items voor kiest.
                          Dus met verschillende producten 1 set maken?

-Paklijst functie
                          Zit erin

-De mogelijkheid om het aantal artikelen dat je in voorraad hebt in te voeren zodat 1 artikel toch een artikelcode heeft terwijl je van dat ene artikel er toch 50 in voorraad hebt
                          Hoe bedoel je precies?
                          Antwoorden staan in de quote.

Comment

stel je hebt 10 subs.. iemand huurt 5 subs.. het zou mogelijk moeten zijn dat een andere klant toch die andere 5 subs kan huren ipv het systeem zegt dat hij al bezet is. Daarnaast moet het systeem accepteren dat iemand 5 subs selecteerd en er dan 5 berekend in zn offerte / factuur. maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat hij 2 van je aanhangers reserveert terwijl je er maar 1tje hebt. ;-) dat bedoelde ik eerder ook.

Comment

Je kunt via aantal instellen hoeveel je er hebt. Wanneer je dan iets verhuurd, word er in het systeem opgeslagen dat die 5 weg zijn, en nog maar 5 kan verhuren.

Comment

super! In welke taal schrijf je dit trouwens?

Comment

Working...
                                X