Announcement

Collapse
No announcement yet.

Super confetti blower

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Super confetti blower

Het was even zoeken maar ik heb eindelijk de basis gevonden voor mijn Super confetti blower :p

Ik wil twee blowers gebruiken met via dmx aangestuurde frequentieregelaars.

Blower 1 moet voor circulatie zorgen in het confetti-voorraad-magazijn
    Blower 2 moet het de ruimte in blazen.

en jij gaat naar elke klus met een 60-tons kraantje ofzo??:|:p

idee is leuk, kben benieuwd naar de uitvoering ervan.

Comment

Hier wordt regelmatig een blower van springkussens gebruikt. Handje ervoor - kreng aan - woowa effect. Werkt ideaal! Het is trouwens ook leuk met rokjes;)

Comment

Originally posted by full effect View Post
        en jij gaat naar elke klus met een 60-tons kraantje ofzo??:|:p

idee is leuk, ik ben benieuwd naar de uitvoering ervan.
        Nou het is eerder zo dat er jaarlijks maar een paar klussen zijn waarbij wij confetti gebruiken en de shooters die we nu hebben zijn een te tijdelijk effect...

Comment

Ik vraag me echter af of je idee met blower 1 gaat werken. Je blokkeerd namelijk het gat van blower 1, waardoor daar een druk op komt van 10 kilo. Ik denk dat als je blower sterk genoeg is alles er in één keer uit gaat komen, of het hele systeem vast gaat zitten waar ik eigenlijk meer van uit ga.

Niet al te min hoop ik natuurlijk dat het idee een succes word. En ik ben ook zeer benieuwd naar de foto's als hij af is.

Comment

Misschien is het makkelijker om een trechter-constructie te maken met een (mechanische) vergrendeling?

Zomaar een ingeving. ;)

Comment

De bedoeling van blower 1 is niet om veel druk op te bouwen maar eerder om de confetti lichtjes in beweging te krijgen zodat blower 2 ze aan kan zuigen...

@Rick een trechter waar 10kg confetti op drukt raakt vast en zeker verstopt... tevens wil ik de mogelijkheid hebben/bieden het systeem meerdere malen te gedoseerd te kunnen gebruiken...

Mocht mijn constructie niet werken dan zit ik eerder te denken aan een constructie zoals bij een bingo rad of betonmolen :p

Comment

Misschien is dit ook een optie.
                Je laat blower 1 gewoon continu draaien en doormiddel van de oranje klep kan je bepalen of er confetti uitkomt of niet. En met blower 2 bepaal je hoe hard de confetti wegschiet.http://imageshack.us/photo/my-images...tieblower.jpg/
                In de cirkel is dan je opslag voor confetti
                Last edited by drek; Wednesday-29-06-2011, 20:13.

Comment

waarom niet zo iets nabouwen als de bestaande confetti systemen die weken volgens mij gewoon met 1 blower (in dit geval enkel blower 2) welke zort voor een drukverschil waardoor de confetti wordt aangezogen?

Comment

Originally posted by roderickk View Post
                    Hier wordt regelmatig een blower van springkussens gebruikt. Handje ervoor - kreng aan - woowa effect. Werkt ideaal! Het is trouwens ook leuk met rokjes;)
                    Ik kreeg laatst een springkussen terug COMPLEET onder de confetti, toen dacht ik het weg te blazen met zo een blower... 2 dagen erna vond ik nog stukjes confetti op plekken waar het niet hoort....:p

ik vind heel het confetti verhaal zoals je het nu wilt doen onlogisch... kijk bij magic fx en koop iets bestaands.. dat werkt tenminste...

Comment

kijk bij magic fx en koop iets bestaands.. dat werkt tenminste...
                      Betaal jij? Zelfbouw is altijd leuk, ik vraag me wel af of dit project gaat slagen. Ik hoop het natuurlijk wel, maar ik trek zo mijn twijfels.

Comment

Nou ik zou dan wel eens willen weten welke confetti FX van Magic FX gedoseerd en volledig DMX bestuurbaar 10Kg confetti de ruimte in kan blazen?

Mijn DMX bestuurbare roterende confetti-shooter is het bewijs dat dingen kunnen werken zoals ik het wil....mag ach ik ben ook maar een grootmeester der techniek alias knutselsmurf...

Comment

Ik kreeg laatst een springkussen terug COMPLEET onder de confetti, toen dacht ik het weg te blazen met zo een blower... 2 dagen erna vond ik nog stukjes confetti op plekken waar het niet hoort....:p
                          Als je in grote zalen staat moet je er een rookmachine bij zetten, zo'n dunne mist heb je nog nooit gecreëerd.

Comment

@roderickk: ik snap niet helemaal wat een rookmachine hiermee te maken heeft??

Comment

Working...
                            X