ze kunnen wel garanderen dat het materiaal 100% veilig is. dat betekend dat áls er een lamp naar beneden komt, het niet aan de apparatuur lag. Mensen maken daarentegen fouten. eigenlijk moet je dus ook je mensen keuren... dat zo'n man dan een cursus organiseert is dus echt heel goed!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
NEN3140 Keuring
Collapse
X
-
Bij ons op de zaak wordt alle apparatuur ieder jaar gekalibreerd en gekontroleerd op werking en veiligheid. Dit jaar viel een week na al die testjes, kalibraties en keuringen heel de produktie stil door een storing in een van die pas gekeurde apparaten.....een onderdeel dat was gekeurd gaf de geest!
Voor de verzekering zijn die keuringen leuk, voor ons een flinke kostenplaat maar wel een manier om alles eens te kontroleren. Maar het is absoluut geen garantie voor veiligheid of zekerheid!
Comment
-
Ik laat de keuringen van laagspanningsmaterieel altijd uitvoeren via Tooltagger Gereedschapbeheer software. Hier heb ik al mijn gereedschap in geregistreerd en deze kunnen door mijn vaste inspectiebedrijf worden gekeurd als dit nodig is.
Comment
Comment