Announcement

Collapse
No announcement yet.

Armloze DJ: Pascal Kleiman

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Armloze DJ: Pascal Kleiman

Pascal Kleiman

DJ Pascal Kleiman, een unieke artiest; deejay en producer die alleen zijn voeten gebruikt om door het leven te komen. Pascal Kleiman is geboren in Toulouse, Frankrijk op 19 April 1968.
    Een kort stukje levensverhaal van deze unieke artiest;
    Pascal startte in de muziekwereld in de jaren ’80 met zijn eigen radioprogramma “virus”, bestaande uit de muziekstylen: underground punk en funk; met invloed van ESG, Liquid Liquid en eerdere electronic beat van Split Second en Front 242.

In 1989 met de revolutie van de Acid House vondt Pascal zijn echte roeping als DJ en Producter, met het draaien van muziek voor de eerste housefeesten in Frankrijk.
    In 1992 werd Pascal voor het eerst vaste DJ in de legendarische Club “Attica” in Madrid.
    Pascal ging al snel weer verder en kwam terecht in Valencia in 1993 waar hij nieuwe vaste DJ werd in Club “NOD”.
    Hij is in 1996 begonnen met het oprichten van record label “UV”, met als doel het produceren van alternatieve artiesten voor de electronische muziek in Valencia.

Bij veel mensen bekent als “de verbazende Pascal, of de DJ die draait met zijn voeten”.
    Pascal heeft zichzelf bewezen als een echte artiest in alle muziekale aspecten door de dansvloer te laten trillen en door het maken van een inspirerende muziekale voorstelling.
    Zijn muziek is karakteristiek aan een unieke groove van diverse stylen uit de underground. Zijn platentas zit vol met: ambient, dub, progressive en electronische muziek van Europeese, Zuid Afrikaanse, Americaanse en Aziatische artiesten. Pascal stopt niet met progressive en psy-trance. Zijn productie skills zijn zo goed dat hij al verschillende single releases heeft kunnen maken, en nu bezig met het maken van een aantal nieuwe nummers voor zijn cd release met [psycho abstract]. Je kunt zijn mixes van minimal, electro en progressive on zijn website: www.pascalkleiman.com

Pascal Kleiman not only dj's but changes cds, takes out a cigarette, and uses a lighter with his FEET!

Ik heb een keer een stukje van hem op tv gezien. Het is zeker knap wat hij heeft bereikt. Je moet is opletten hoe hij zijn sigaretten aansteekt;)

Comment

Daar heeft hij vast jaren op getraind om het zover te schoppen. Wel knap natuurlijk. :D

Comment

Knap :-D

Heb ook al eens gezien dat er iemand skiede met 1 been, dat vind ik nog net wat knapper

Comment

Mwa vind ik moeilijk te zeggen wat moeilijker is. Skiën is voornamelijk kwestie van evenwicht. Bij het draaien zie je dat hij een zeer fijne moteriek gebruikt. Als je kijkt hoe hij met vinyl draait vind ik dat echt heel knap.

Er is bij de wereld draait door ook een keer iemand geweest die hem op ging zoeken en die kreeg een dj cursus met je tenen draaien maar dat viel aardig tegen.

Comment

Ja heb ik inderdaad ook gezien, die vent met te veel olie in zijn haar.. Maar ik moest toch even 2 x kijken toen die zijn sigaret aanstak, haha.. Zelf nog niet ge-oefend, maar dit staat op de to-do list voor vandaag.. :D

Comment

Originally posted by Sean View Post
              Pascal Kleiman

DJ Pascal Kleiman, een unieke artiest; deejay en producer die alleen zijn voeten gebruikt om door het leven te komen. Pascal Kleiman is geboren in Toulouse, Frankrijk op 19 April 1968.
              Een kort stukje levensverhaal van deze unieke artiest;
              Pascal startte in de muziekwereld in de jaren ’80 met zijn eigen radioprogramma “virus”, bestaande uit de muziekstylen: underground punk en funk; met invloed van ESG, Liquid Liquid en eerdere electronic beat van Split Second en Front 242.

In 1989 met de revolutie van de Acid House vondt Pascal zijn echte roeping als DJ en Producter, met het draaien van muziek voor de eerste housefeesten in Frankrijk.
              In 1992 werd Pascal voor het eerst vaste arganolie DJ in de legendarische Club “Attica” in Madrid.
              Pascal ging al snel weer verder en kwam terecht in Valencia in 1993 waar hij nieuwe vaste DJ werd in Club “NOD”.
              Hij is in 1996 begonnen met het oprichten van record label “UV”, met als doel het produceren van alternatieve artiesten voor de electronische muziek in Valencia.

Bij veel mensen bekent als “de verbazende Pascal, of de DJ die draait met zijn voeten”.
              Pascal heeft zichzelf bewezen als een echte artiest in alle muziekale aspecten door de dansvloer te laten trillen en door het maken van een inspirerende muziekale voorstelling.
              Zijn muziek is karakteristiek aan een unieke groove van diverse stylen uit de underground. Zijn platentas zit vol met: ambient, dub, progressive en electronische muziek van Europeese, Zuid Afrikaanse, Americaanse en Aziatische artiesten. Pascal stopt niet met progressive en psy-trance. Zijn productie skills zijn zo goed dat hij al verschillende single releases heeft kunnen maken, en nu bezig met maken van een aantal nieuwe nummers voor zijn cd release met [psycho abstract]. Je kunt zijn mixes van minimal, electro en progressive on zijn website: www.pascalkleiman.com

http://nl.youtube.com/watch?v=gJ_2UB8UMrE
              Heel knap gedaan, ik had dat vorige week nog kunnen beluisteren. Chapeau!!!
              Last edited by michelle_voormans; Tuesday-03-04-2012, 10:33.

Comment

Je haalt een onderwerp uit 2009 naar boven, zou je dit de volgende keer niet meer willen doen? ;) Dankjewel!

Comment

Waarom niet? Bij deze is het toch niet zo erg?

Comment

Originally posted by dj-drace View Post
                    Je haalt een onderwerp uit 2009 naar boven, zou je dit de volgende keer niet meer willen doen? ;) Dankjewel!
                    Ik zou toch zweren dat dit het werk is van de moderator...ach ik zal me wel vergist hebben...

Comment

Dit soort topics mogen best uit de kast worden gehaald na x aantal jaar daar is niets verkeerd mee, andere oude topics blijven dan liever in de kast maar zoals Greendiek al zei dat is voor de moderators en beheerders.

Ik had die nog niet gezien en is wel eens leuk om te zien, oefening baart kunst maar toch repect.

Comment

ik commandeer niemand, maar vraag het netjes, is dat nou een probleem?

Comment

Zolang er maar een nuttige toevoeging gedaan wordt bij het omhoog halen van een topic maakt het vrij weinig uit.

En in dit geval vind ik het niet zo erg dat een wat ouder topic weer naar boven gehaald wordt..

Comment

Geleerde en wetenschapper Steve Hawkings heb ik ook bewondering voor, hij heeft alles nog, maar kan missien nog maar 5% gebruiken door zijn spierziekte. Heeft zelf de rolstoel ontworpen waar hij in zit en hem brengt waar hij wil en zelfs voor hem spreekt.

Comment

meest vette is stiekem toch nog wel dat ie niet constant in het rood draait. Dat kan geen enkele andere bekende DJ.

Comment

Working...
                              X