Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe beveiligen tegen diefstal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe beveiligen tegen diefstal

Aangezien Rick weer een aanvulling heeft moeten doen op het topic Gestolen equipment dacht ik maar eens topic te starten over hoe je het kunt beveiligen.

Bij ons zorgt een GSM alarm van Myelectronics voor de beveiliging van onze loods.

Het GSM Alarm II SMS + RS-232 is ontworpen als een op afstand bedienbaar controle systeem en alarm-unit. Hij kan 4 interne groepen met potentiaalvrije contacten bewaken en heeft 4 geschakelde outputs. Bij alarm worden door u zelf te componeren SMS berichten verzonden naar van te voren ingeprogrammeerde telefoonnummers. Daarnaast kunnen de gebruikers met SMS berichten naar de unit de geschakelde outputs aansturen. De outputs kunnen natuurlijk ook gekoppeld worden aan alarm condities. De ingebouwde microprocessor loopt real-time mee en geeft onmiddellijk reactie op elke verandering in zowel input- alsmede output condities.

In drie Flightcases met kostbare apparatuur zit een TRACK AND TRACE JB4

HOOFD KENMERKEN

Tracking Device met 5-jaar Standby Battery

• Ondersteund GSM, GPRS, SMS volledige functionerende multi-doeleinden opsporing.
    • GPS real-time positie bepalen.
    • Alle aspecten voor beveiliging van GSM inbellen of SMS netwerk om u wereldwijd te informeren.
    Werkt met normale simkaart prepaid of abonnement
    Geofencing ( locatie afbakenen daarbuiten wordt het alarm )
    Beweging detectie wordt alarm
    • Optionele functie :
    • GPS snelheid instellen om te informeren wanneer de auto/boot/object beweegt.
    • In auto GPS navigatie voor smartphone, laptopPC, PDA.
    Beweging sensor om te informeren als de auto/boot/object weggesleept of beschadigd wordt.

Misschien een idee voor Bax-Shop om ook dergelijke zaken aan te bieden?

Comment

Voor nu nog niet interessant aangezien we nog niet zo'n markt hebben om dit soort dingen voor een acceptabele prijs te kunnen verkopen. Maar misschien als we groeien... ;)

Comment

Ik heb na een inbraak in onze loods enkele weken geleden ook de nodige beveiligingsmaatregelen getroffen. Daar hadden ze de overheaddeur opengebroken, dus die is nu voorzien van een zware motor en zwaar metalen sloten.

Daarnaast is er een camerasysteem geinstalleerd. Daar zitten camera's in die opnames maken op een lokale harddisk recorder, maar ook IP camera's die de beelden verzenden (en opslaan) naar internet.

Ten slotte wordt er deze week ook een alarmsysteem geinstalleerd met doormelding naar GSM.

De loopdeur was al beveiligd met een driepuntssluiting en een juweliershek zodat ze er ook niet in konden door een raam in te slaan.

Zo'n GPS systeem is ook wel leuk, wat kost zoiets?

Comment

moet je even informeren bij bij giko.nl daar hebben wij ze ook vandaan, prijs kan ik hier vanaf mijn vakantieadres niet traceren

Comment

Die site had ik inderdaad ook al gevonden maar daar staan geen prijzen op, vandaar mijn vraag. Voor mij is het waarschijnlijk minder interessant omdat ik in principe niets "los" verhuur, dus alleen drive-in shows met dj erbij.

Comment

Dat maakt volgens mij weinig uit hoor, ben tijdens een evenement eens een complete flightcase kwijtgeraakt, omdat ik even naar wc moest....

Juist voor de losse verhuur vind ik het beveiligen minder van belang, want diefstal is dan voor risico van de verhuurder.

Comment

Of je sluit er een verzekering voor af...

Comment

Ik ben verzekerd tegen diefstal (gelukkig) maar voorkomen is beter dan genezen he ;-) Bovendien, als er 3 x iets gejat wordt zegt zo'n verzekering ook "bekijk het maar..."

Comment

Wij hebben ook eens gekeken voor een verzekering voor ons materiaal. Prijs van de verzekering was enkele procenten van de waarde van de te verzekeren apparatuur.
                    De verzekering kwam echter niet tussen bij diefstal uit de vrachtwagen of uit tenten. Sja, als wij om 5h 's morgens terugkomen van een productie gaan we echt niet nog even de vrachtwagen leegmaken... (De buren zouden nogal blij zijn als we dat deden...)

Onze verzekering tijdens feesten is dat al ons personeel gewapend is met Maglites en Leathermans.

Comment

En dan bel je de politie op: Ja meneer hier bij mijn voeten ligt een dief, ik heb hem alvast neer geknuppeld met me'n zaklamp. [centrale medewerker:] we komen eraan meneer.
                      Zit jij opeens in het beklaagde bankje in plaats van de dief!!

Met maglites moet je oppassen en met een uit geklapte leatherman helemaal. Zeker aangezien je geeneens een inbreker in je eigen huis mag neer knuppelen.

gelukkig werkt dreigen ook vaak.;)
                      Last edited by drek; Tuesday-26-07-2011, 20:35.

Comment

-

Comment

Toch maar goed dat ik een Maglite Mini heb gekocht.. :D

Comment

Originally posted by waltervanpeene View Post
                            Of je sluit er een verzekering voor af...
                            ik heb slechte ervaringen met verzekeringen...je betaald veel en krijgt weinig...bij mijn huidige verzekering krijg ik flinke korting vanwege de preventieve maatregelen;)

Comment

Voor de mensen die op zoek zijn naar een goede diefstal en brandverzekering, ik ben verzekerd bij Meeus (en die hebben mijn verzekering volgens mij bij interpolis afgesloten).

Toen er ingebroken was in mijn loods stond er de volgende dag een schade expert op de stoep en 2 weken later stond het geld op mijn rekening. Zo hoort dat!

Overigens zijn de spullen ook in de bus verzekerd (met klasse 3 alarm) en op locatie, ook tegen beschadiging.

Comment

Working...
                              X