beste heb je een btw nummer nodig om dj te zijn of moet je belastingen betalen voor dj hoe zit het in mekaar kunnen jullie mij helpen ps ik ben van belgie alvast bedankt
Announcement
Collapse
No announcement yet.
dj
Collapse
X
-
Originally posted by djgovanino View Postbeste heb je een btw nummer nodig om dj te zijn of moet je belastingen betalen voor dj hoe zit het in mekaar kunnen jullie mij helpen ps ik ben van belgie alvast bedankt
Die hebben hier de meeste kennis over.
In nederland moet je wel een inschrijving hebben van kvk en dus ook een btw nummer. Tenminste als je eht volgens de regels wil doen.
-
Ik heb een tijdje geleden naar de belastingsdienst geweest om dit na te vragen, je moet geen btw nummer hebben als dj, maar je moet wel de inkomsten aangeven op je belastingsbrief, alss je een btw nummer hebt dan kan je wel alle materiaal wat je aankoopt aftrekken zonder btw nummer kan je niets aftrekken.
Comment
-
Originally posted by Mol View Postzonder btw nummer kan je niets aftrekken.
Maar als je een btw nummer hebt, moet je ook betalen aan de belastingsdienst lijkt me. en dan sta je toch ook automatisch ingeshreven bij de kvk?
Comment
-
Uiteraard, maar dat betekent ook dat je 19% duurder wordt voor je klant (en in Belgie zelfs 21%).
Er zijn heel veel dj's die gewoon thuis draaien en af en toe voor de hobby op een prive feestje voor vrienden en familie. Daar verdien je zo weinig mee dat je die paar euro echt niet hoeft op te geven als neveninkomsten bij de belasting.
Comment
-
daarom moet je het doen zoals ik het doe, ik hou het klein maar groot genoeg om er toch een leukd slaatje uit te slaan, ik heb bvb: geen site, geen advertenties, geen poespas, ik heb wel elkjaar meerdere vaste klanten en zo nu en dan een verjaardag of presentatie, maar die mensen weten mij te vinden en ik hun,
mooie uitspraak van sneerlandse bodem: wat niet weet wat niet deert!
Comment
-
Als je het klein houd zoals jonkie zegt dan moet je niets aangeven, ze gaan heus geen controle doen op verjaardagsfeestjes, schoolfeestjes enz... je moet enkel opletten als je zelf feesten gaat inrichten en flyers of affisches gaat verspreiden of een website op het net zet, die mannen lezen ook, maar voor kleine feestjes zou ik me niet veel zorgen maken.
Comment
-
er was ergens een bedrag dat je maximaal als "vrijwilligers vergoeding" mag bijverdienen, ik weet niet meer precies hoeveel maar dit was toch redelijk wat. Zolang je daar onder blijft hoef je je nergens zorgen om te maken. Wel is het altijd handig om gewoon bij te houden hoeveel je nu precies met je hobyy verdient en uitgeeft.
Comment
-
Als je maar niet elke week 200 euro bijgeschreven krijgt van je klanten komen er heus geen moeilijkheden. Af en toe wat inkomsten is geen probleem, als het maar niet periodiek gaat worden.
Ik vraag vaak m'n geld gewoon cash op de avond van het optreden...
Comment
Comment