Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnen dj

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen dj

Hoi,
    Ik wil graag dj worden, omdat ik veel van muziek hou. Ik speel ook al een paar jaartjes gitaar en piano. En ik ben niet zon gast die het alleen wil doen omdat het cool is, maar ik doe het meer omdat ik heel veel van muziek hou.
    Maar mijn vraag is: waar moet ik mee beginnen?
    Ik heb al wel fl studio 10 gedownload maar ik weet ook niet ofdat dat goed voor een beginner.
    En wat moet ik aanschaffen?

Alvast bedankt,
    Job

Wil je dj (voornamelijk muziek draaien op feestjes) of producer (muziek maken) worden?

Comment

Ik denk dat het handiger is om eerst dj te worden?
      Of zie ik dat verkeerd? Maar producen lijkt me ook wel vet maar dat duurt denk ik erg lang voordat je wat vets hebt

Comment

En kan ik het ook allebei doen? Haha

Comment

fl studio is zeker aan te raden als beginner. grote namen zoals erik orbaros. en afrjojack werken er mee. zelf ben ik nu een jaar full time bezig in mijn vrije tijd met het maken van muziek. ga eens oeffenen met beats kijk wat je leuk vindt ext. je ondekt je stijl. en je wordt van zelf beter.

woon zelf in zwolle. en moet zeggen dat ik door flink oefennen al best wat in elkaar kan schoefen.

check mijn youtube voor mijn muziek (www.youtube.com/167staatsmanlaan.).

greets dj donkey kong.

Comment

Originally posted by Joppie97 View Post
            Ik denk dat het handiger is om eerst dj te worden?
            Of zie ik dat verkeerd? Maar producen lijkt me ook wel vet maar dat duurt denk ik erg lang voordat je wat vets hebt
            Ik denk dat je gewoon moet beginnen met wat je het leukst lijkt. Het kan natuurlijk wel beide, maar bedenk wel dat het wel allemaal geld kost...

Comment

Ik zou een keuze maken tussen:
              - Muziek van anderen draaien en door elkaar mixen (DJ)
              - Je eigen muziek creëren (producing)

Beiden kosten je geld en beiden zitten in het prijssegment 'je kunt het zo gek maken als je zelf wilt'.

Comment

Working...
              X