Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoeveel uur draaien jullie per dag?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoeveel uur draaien jullie per dag?

Mijn vraag is dus hoe vaak en lang jullie draaien per dag.

Ik draai de laatste tijd minder omdat ik druk voor school ben maar wil wel minimaal naar 1 keer per dag 30 minuten

Ik hoor het graag

Ik heb geen tijd om te draaien, nogthans zou het niet slecht zijn omdat ik de denon dn6000 en mijn table tops nog niet gewend ben. Ik heb het te druk met cuelux (krijg het niet onder handen} en het opkuisen van mijn vinyl (1800 singels, 1300 lp's en 600 maxi singels)

Comment

Ik mag alleen in de vakantie oefenen, als het geen vakantie is staat mijn gear gewoon in de kast.:( Ik streef er wel naar om met de verbouwing van mijn kamer toch een plek voor het spul te creëren zodat ik toch kan oefenen.

Comment

een uurtje per dag vaak toch wel :)

Comment

In een vorig leven 2h/dag, elke dag. Nu is het gewoon voor de fun dus alleen als ik er zin in heb: soms eens één liedje, dan weer een hele namiddag. Soms elke dag, dan weer twee weken helemaal niet :-).

Comment

Meestal zet ik alleen m'n setje klaar als ik langere tijd geen feesten meer heb. Dan zit ik meestal aan 2 uurtjes in de week. Niet super veel, maar ik heb ook wat andere dingen te doen :).

Comment

Ik draai alleen als we op pad zijn. Als we dus ergens een feestje of een evenementje hebben. Anders draaik ik maar bar weinig.

Daarnaast is het zo dat zelfs wanneer we op pad zijn ik me de laatste tijd minder met het draaien bemoei. Steeds meer richting het licht en andere bijkomstigheden. Vooral bij de wat grotere dingen kan het best gebeuren dat ik in heel het weekend niet echt verder kom dan een keer een mixje instarten tijdens het bouwen.

Maar ''vroeger'' toen je nog kon roken in de kroeg ;). Had ik me dj spullen op me kamer staan. Dan was het toch wel erg vaak dat ik daar complete middagen tot vroeg in de avond me eigen heb weten te vermaken. Tot complete vakantie's toe.

Zie het als fietsen. Als je het al goed kunt ga je het meestal minder oefenen en alleen doen als het nodig is.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                Zie het als fietsen. Als je het al goed kunt ga je het meestal minder oefenen en alleen doen als het nodig is.
                Jammer genoeg klopt een ding niet in de vergelijking :(

Fietsen verleer je naar het schijnt niet maar mixen / beatmatchen enz. enz. ben ik dus weldegelijk dik verleerd op tien jaar tijd.

Atm. speel ik met de nadruk op speel een goede 2 uur / dag om er terug in te komen, wat nog altijd niet goed lukt want het is nog altijd spelen, rommelen, prutsen met tijden.

Gelukkig waren de eerste feestjes en de komende feestjes gewone kleinere familiale toestanden waar men al gelukkig is als je er de juiste ambiance in krijgt en houd en het ene liedje naar het andere fade op tijd, maar zit toch wat met plankenkoorts voor binnen een maand of vier waar het toch echt stukken beter zal mogen gaan betreffende beatmatchen, mixen enz. enz.

Comment

Ow? Ik heb het toch iets anders ervaren eigenlijk: eerder zoals bij het fietsen. Ik draaide uiteraard niet meer op het niveau als voorheen maar de basis zat nog steeds in mijn vingers. Zie het zo: als je zo lang gestopt bent zal je geen wheelie meer doen met je fiets maar je kan wel nog altijd rechtdoor rijden op een breed fietspad. Ik slaagde er bijvoorbeeld wel vanaf de eerste mix weer in om de beats netjes gelijk te krijgen... al deed ik er wel iets meer dan een halve minuut over, best niet iets om fier op te zijn maar het lukte toch nog. Aan de andere kant: als je nu 2h/dag draait, moet je toch echt binnen de maand weer in staat zijn om "normaal" te mixen, zonder de grote franjes misschien maar toch.

Ik ben zelf 3 jaar helemaal gestopt en daarvoor 2 jaar amper mijn decks aangeraakt, dat is natuurlijk wel maar de helft van jou maar toch...
                  Last edited by DidierS; Monday-16-04-2012, 18:24. Reason: smileys komen niet door

Comment

Ik zeg ook niet dat het niet begint te vlotten, en ik weet ook wel al her en der iets goeds te doen. Andere kant was het grofweg 10 jaar geleden (als ik echt uitreken zal het zelfs dichter tegen de 12 jaar aanleunen). Het is gewoon dat ik nu echt het gevoel heb dat ik opnieuw begin maar dan met wat basis zoals waarop moet ik letten in het publiek enz.

Hetgeen nog het meest van al fout loopt in het beatmatchen is vermoedelijk het feit dat ik er nog veel te veel bij nadenk het loopt nog niet echt natuurlijk zoals vroeger. Alsook de kennis van iedere plaat die ik had bij naam die me nu enorm ontbreekt.

Achja de basis is er nog en het lukt steeds iets beter terug maar ik bekijk het van dag tot dag en noem het wss. slechter dan wat het is omdat ik mij het niveau herriner toen ik stopte en dat ook perse zo snel mogelijk terug wil bereiken en hierdoor ook extra kritisch ben op mijzelf.

Comment

Ik draai minimaal een half uurtje per dag, het zei mixen het zei gewoon lekkere nummertjes luisteren via mn djset:)

Comment

Ja, gewoon doen dus!
                        Ik draai zowiezo iedere dag muziek op mn set. Maar dat is gewoon om aftespelen.
                        Het mixen oefenen ik ongeveer 3 kwartier per dag! of een half uurtje.

Comment

Ik draai eigenlijk alleen soms als ik een klus heb. Maar thuis nooit. En de laatste tijd bemoei ik me daar ook niet echt meer mee, meer met hoe het geluid klinkt. Maar niet wat er klinkt. Ik heb liever een klus voor evenementen, voor feesten word er via mij een dj ingehuurd.

Comment

Working...
                          X