Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj controller

Beste allen,

Graag wil ik een nieuwe controller aanschaffen. Puur om mixen te recorden en om eventueel op thuis feestjes te draaien. Mijn budget is max 400 euro. Nu ben ik nog onervaren (Door het mixen op me ipad smaakt het naar meer!) en vraag mij af wat de beste controller is en de beste/praktische dj software.

Ik heb me ogen laten vallen op de volgende:
    http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...enon-dn-mc2000 319 euro denon Dn mc2000

http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...FaXKtAodWBoAdA 299 euro ddj wego

http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html 253 euro Hercules rmx dj console

http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html 200 euro numark mixtrack pro

http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...er-Edition-MK2 370 euro reloop digital jockey 2 master edition MK2

Daarbij komt natuurlijk dat ik geen ervaring heb met dj software. Welke is het beste: traktor, virtual dj, Dj intro software (serato)? Bedankt alvast voor jullie argumenten!

Mvg,

Peter

Dit is heel moeilijk.. qua prijsklasse en qua functies ook allemaal heel verschillend..

aangezien de software bij een midi-controller belangrijk is, is het misschien handig om eerst een paar demotjes van elke software te downloaden en met muis en toetsenbord het een en ander te gaan mixen.. Dan kom je er achter welke sotware je het fijnst vind. Zodra je weet met welke software je het liefst wilt gaan werken, kun je een aantal midi-controllers selecteren, en de specs vergelijken.. maar eerste moet je eens weten welke richting je op wilt..

Ook zijn alle controllers die je hebt gekozen stuk voor stuk erg anders.. de ene focust op design, waar je dan voor betaald, en de ander focust op functionaliteit..

Op dit moment zou ik niet weten wat ik je moet aanraden..

Comment

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik graag met traktor of virtual dj wil werken. Daarbij komt dat de controller er enigzins leuk uit moet zien maar de functionaliteit is voor mij het belangrijkste. Kan jij me aangeven waar de voornaamste verschiilen dan in zitten? Het gaat me puur om de basis en eventueel een verdere uitbreiding voor over een paar maandjes. Er valt op internet bar weinig te vinden over vergelijkingen van diverse controllers :-( Bedankt alvast

Comment

Als je graag functionaliteit wit, kan je ook kiezen voor 2 controllers, de ene voor mixen, en op de andere doe je de "extra" dingen, zoals effecten, samples etc.
        Bijv. de Numark Mixtrack Pro samen met de AKAI LPD8
        Dan kan je, als je dat graag wilt, ook nog Traktor erbij kopen (80 euro). Het is maar een sugestie. De Numark Mixtrack Pro is een goede controller, en heeft in het begin zeker genoeg knoppen, later denk je misschien van had ik nou maar een rij knoppen waar ik samples in kan laden om het dynamsicher te maken. Daar is de AKAI voor. Die draaiknoppen kan je gebruiken voor extra effecten, zoals een filter of een beat repeater.
        De Mixtrack Pro is lekker groot, wat het overzichtelijk maakt, en hij is van kunststof, dus lekker licht. Dat grote kan je btw ook als nadeel zien, ligt aan het gebruik. Verder kan je natuurlijk ook even naar ba bellen en vragen of ze de controllers naast elkaar willen zetten, en evt. ook de 2 soorten software naast elkaar. Zo kun je proberen wat jij het fijnst vind. Zo heb ik nu Virtual DJ, maar omdat ik toch wat functies mis stap ik over op Traktor. Ik had dat het liefst al direct gedaan, maar VDJ zat bij mijn controller, ik had geen geld meer voor software en ik dacht dat Traktor minder fijn was.

Comment

vergelijkingen tussen verschillende controllers zijn er inderdaad weinig, aangezien ze allemaal erg verschillend zijn..

Misschien is het inderdaad een slim idee om een simpele midi te kopen en die uit te breiden.

dan heb je twee keuzes:

de numark mixtrack (maar dan wel met traktor!):

De Numark Mixtrack heeft twee deck controller secties, grote jog wielen, die geactiveerd worden op tast en transport besturing. De Mixtrack wordt geleverd met Native Instrumetns Traktor LE, wat gebaseerd is op Traktor Pro.

of de DDJ WEGO.

al is de ddj wel twee keer zo duur, hij heeft ook meer functies, oa 4 decks en hij werkt met VirtualDJ. maar dat laatste is natuurlijk geen groot voordeel, dat hangt af van je software keuze.

mocht de software er niet toe doen, dan zou ik voor de ddj gaan. Simpelweg omdat er VirtualDj bij zit. VirtualDJ is, naar mijn mening, de beste software om mee te beginnen. Ook kost de software bijna 300 euro kost. Traktor kost maar 80 euro, voor de pro versie. Dus als je dan toch traktor wilt, kost het je maar 80 euro.. veel goedkoper dan wanneer je er achterkomt dat traktor je helemaal niet ligt en je toch virtualDJ wilt.. want dat is dan een dure grap..

verder moet je zelf maar gaan kijken wat je het beste ligt, en indien mogelijk moet je ze eigenlijk naast elkaar hebben en uitproberen :)

veel succes ermee, en ik hoop dat we je zo hebben geholpen :)

Comment

Ho Ho. De Numark Mixtrack heeft GEEN geluidskaart! Die moet je er dan dus nog bij kopen! En als je nog niet weet welke software je fijn vind, ga het even testen, tegelijk met de controllers! Dan weet je zeker dat je straks goed zit.
            Overigens wordt bij de Mixtrack alleen de Traktor LE meegeleverd, en niet de volledige versie. En de Mixtrack Pro is uiteindelijk goedkoper, want als je daar een degelijke geluidskaart bij koopt, dan zit je al boven de 200 euro. En dat kost de Mixtrack Pro.

Comment

Working...
            X