Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klachten ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klachten ?

Beste forum medegebruikers.
    Even het volgende,
    Ik weet niet in welk forum deel of waar ik terecht kan met mijn klachten over een verhuur bedrijf dat het afgesloten contract niet is nagekomen.
    Ik heb een tijd terug, toch een behoorlijke investering gedaan voor een party mbt het verhuur van diverse licht apparatuur, nu is de verhuurder een behoorlijk wat punten niet nagekomen.
    Kan ik ergens een klacht indienen hiervoor, zonder dat ik behoorlijk wat juridische kosten kwijt ben, en waar ik kan vinden of er meerdere personen met dit bedrijf in zee is gegaan ?
    Bestaat er eigenlijk wel een soort forum of site ??
    Graag een reactie.
    BVD Joland Verhees

Je kan een klacht indienen bij het bedrijf zelf zodra ze hier niet op reageren kan je ze in gebreke stellen, en er uiteindelijk werk van maken waar hun voor alle kosten opdraaien (moet je wel heel zkkr van je zaak zijn)
    Ik raad aan om even langs een rechtswinkel te gaan is gratis en krijg je goed advies.
    http://www.juridischloket.nl/contact...s/default.aspx

succes
    Last edited by Willemguitar; Friday-29-11-2013, 21:20.

Comment

Tja, wat is zeker van je zaak ??
      Ik heb een contract waar het bedrijf zich niet aan gehouden heeft, staan 12 MH's op contract, werden er 8 werkend 2 niet werkend, belleblaas machine, werd niet geleverd,2X 6.5 watt full colour lasers waarvan eentje een constante blauwe beam door de zaal heen scheen die niet uit te schakelen was. En zo nog best wel een aantal dingen meer.
      Maar hoe kun je zeker van je zaak zijn, als hij dadelijk gaat vertellen dat het WEL geleverd was ?
      Heb natuurlijk best veel getuigen,maar in hoeverre worden die serieus genomen ?
      Ik ga eens even op bezoek bij het juridisch loket kijken wat ik kan doen.
      1 ding is zeker, bij de volgende party ga ik niet met dit bedrijf in zee.

Comment

Ik weet dat je er nu niet veel meer aan zal hebben voor deze situatie, maar je zou bij levering eerst moeten overlopen wat er allemaal geleverd word. Het is op dat moment dat je eigenlijk moest reageren. En desnoods laten ondertekenen door het bedrijf zelf wat er geleverd werd. Uiteindelijk als je alles op papier hebt, zou je dan kunnen weigeren te betalen van wat niet werkte / niet werd geleverd.

Maar goed, was het feest geslaagd? zo ja, dan zou ik persoonlijk al minder geneigd zijn echt zware stappen te ondernemen. Vooral onderhandelen met het bedrijf zelf in dat geval en niet meer bij hen terug keren ;) En bij dergelijke fouten, mag je volgens mij mensen afraden dit bedrijf te contacteren (heb ik wel al voor minder grote fouten gedaan ;) ) Maar goed, ik begrijp ook wel dat het hier een net iets ander geval is dan de eerste beste drive in ;)

Comment

Hallo Joland,

Vervelend dat je zo'n negatieve ervaring heb opgedaan bij een licht&geluidsverhuurder, dit kan nooit goed zijn voor deze branche. Mag ik vragen welke acties je hebt ondernomen jegens het bedrijf dat je hebt ingehuurd; heb je op de dag of avond zelf je ongenoegen uitgesproken?

Ik, maar ook een rechter zal vinden dat een bedrijf een redelijke termijn had moeten krijgen om fouten te herstellen. Het is voor een bepaald moment, dus het is ook redelijk om te verwachten van de opdrachtgever dat hij direct aan de bel zou trekken. Je kunt dit vergelijken met een restaurant; als je biefstuk (te) koud of zelfs taai wordt opgediend dien je dit spoedig bekend te maken, niet wanneer je hem al op heb gegeten.

Mocht je achteraf toch met een minder tevreden blik erop terug kijken (of is naar jouw ongenoegen op het evenement zelf niet actie ondernomen), kun je het beste 1:1 je klacht kenbaar maken bij het bedrijf dat je hebt laten opdraven. Er zal een compromis gesloten moeten worden, redelijk om te verwachten is dat de huurprijzen van de niet geleverde materialen in mindering worden gebracht.

Pas wanneer je er niet zelf uit komt, eventueel met een derde persoon voor de onderhandelingen. Dan kan je vragen om naar de rechter te gaan, hier zullen ook kosten mee gemoeid zijn die je in eerste instantie zult moeten voorschieten. Mocht de rechter je in het gelijk stellen kun je een (gedeelte) van deze kosten claimen op de tegen partij.

Als er ontwikkelingen zijn, of dat de reactie van het bedrijf je tegen valt kun je dat hier posten.
          Last edited by Citybeatz; Saturday-30-11-2013, 15:22.

Comment

Allereerst moesten we bij dit bedrijf, 2 weken voor aanvang avond 60% van het totale bedrag overmaken, en 1 week voor evenement de resterende 40%.
            Alles netjes voldaan, mondelinge afspraak gemaakt dat alles op vrijdag avond ( dag voor aanvang evenement ) alles gereed zou zijn ivm een lichtshow die ik nog volledig samen moest stellen. Dat was dus niet het geval, op de avond zelf ( zaterdag ) moesten om 8 uur! alle MH's nog geprogrammeerd worden, terwijl de zaal om 8 uur open ging !
            Hij kon niet omgaan met een freaky tafel !!! en moest iemand inhuren om dit te doen.
            Uiteraard heb ik iedere dag mijn uiting gebracht van de gebreken, hij zei alles komt goed, maarja dus niet.
            Ik was allang blij dat we wat verlichting hadden, ik was zelfs in staat om hem weg te sturen de betreffende zaterdag, maar ja wat moet je dan, heb je zo maar niet iets anders.Ik heb met hem na afbouw op maandag om de tafel gezeten en met alles geconfronteerd. Alles op papier gezet maar hij wilde uiteraard NIET tekenen, en vertelde me dat alles netjes opgelost zou worden.
            Na vele vele telefoontjes voelde ik al aan dat er niets opgelost zou worden, althans in eerste instantie niet met geld. Dus heb ik hem een tegenvoorstel gedaan voor wat apparatuur dat ik dan van hem zou krijgen, en dat ik dan toch een beetje terug zou krijgen. Na vele vele telefoontjes kwam ik errachter dat dat ook geen succes zou gaan worden, en lijkt het nu op niets uit te lopen.
            Dus ja ik heb er alles aan gedaan om mijn ongenoegen te uiten jegens hem.
            Dat alles is nu inmiddels bijna 7 weken geleden, en ben bang dat ik niets meer tegemoet kan zien, en het ging toch om een behoorlijk bedrag.
            Ik heb ook nog contact gehad met iemand die hem ook wel kende vanwegen niet nagekomen afspraken. Hij had bij hem ( mondeling ) 2X 6.5 watt lasers besteld, en nooit op komen halen.
            Hij ook na vele telefoontjes en smoesjes zijn kant het maar op gegeven. Hoe kant het zo zijn dat zulke bedrijven gewoon door kunnen gaan met hun activeiten ?
            Natuurlijk weet ik NU, dat ik nooit het volledige bedrag vooraf had moeten betalen, maar dat is praat achteraf, laten we maar zeggen onwetentheid mijner zijde.
            Ik ga vandaag eens navragen aan een jurist of ik enige kans maak op gerechtigheid.
            En ja de avond was geslaagd, zeer geslaagd mag ik wel zeggen, maar daar gaat het toch niet om, heb gewoon veel teveel betaald voor wat er geleverd is.
            Tot nu heb ik zijn naam nog niet genoemd,omdat het nog steeds opgelost kan worden, maar als ik weet dat ik geen kans maak op succes gaat dat wel gebeuren, mag dat zomaar ?
            Word vervolgd

Vriendelijke groet Joland
            Last edited by Joland; Monday-02-12-2013, 10:02.

Comment

14.jpg
              224.jpg

Een kleine impressie over een toch wel geslaagde avond.
              Last edited by Joland; Monday-02-12-2013, 09:52.

Comment

Hallo Joland,

Bedankt voor je toelichting.

Ik weet natuurlijk niet welke rechtsvorm het betreffende licht&geluidsbedrijf(je) heeft en of je namens een BV/stichting/eenmanszaak handelde. Als je nu je recht wilt gaan halen, zul je met een jurist kunnen praten. Hou er rekening mee dat de gemaakte kosten in eerste instantie volledig voor eigen rekening zijn.

Je kunt een jurist of advocaat een sommatie brief laten opstellen en deze aangetekend (laten) versturen. Hiermee geef je een duidelijk signaal af, als je nu niet met een oplossing komt ben ik bereid om dit voor de rechter te brengen.

Laat in deze brief duidelijk, maar vooral zakelijk weten op welke punten hun te kort zijn gekomen. Concreet kun je de materialen hiervoor gebruiken welke niet geleverd of niet werkend zijn opgeleverd. Je weet als het goed is de huurprijs hiervan en je kunt hierbij voorstellen dat de huurprijs aan jou wordt teruggestort binnen redelijker termijn.

Deze brief en een gesprekje met een jurist zal je tientallen euro's gaan kosten, ervaring leert dat er wel snel een oplossing komt omdat niemand zin heeft in gezeik. Misschien dat de rechtswinkel je wel tegen een schappelijkere prijs wilt helpen. Ik ken die club niet.

Ik weet niet om welke bedragen het gaat, maar om het helemaal voor de rechter te brengen kost denk ik op voorhand meer dan je uiteindelijk wilt terug vorderen.

Comment

Ik neem aan dat er voordat die betaling gedaan zijn een contract gesloten is.
                  Is de leverancier volgens dat contract zijn verplichtingen nagekomen? Zo nee, dan stel je hem in gebreke. Wordt daar niet op gereageerd dan is er sprake van verzuim.
                  De ingebreke stelling verstuur je schriftelijk per (aangetekende) brief, een email o.i.d. is voor de wet niet hetzelfde als schriftelijk en je kan dan niet aantonen dat de leverancier in gebreke gesteld is.
                  De leverancier in kwestie heeft dan geen poot meer om op te staan, mits jij kan aantonen (foto's e.d.) dat er sprake is van verzuim en het niet nakomen van de overeenkomst.

Ook een mondelinge of electronische overeenkomst is in dit geval bindend.

Comment

Er is idd een contract afgesloten, maar hoe kunnen we aantonen dat er iets niet gewerkt heeft ?
                    Ik bedoel zoiets kan natuurlijk nooit met foto's evenals iets wat niet geleverd is kan ook niet met foto's.
                    Word het dan niet een welles nietes spelletje ?
                    Het enige wat ik aan kan tonen middels foto's, is dat er in het contract stond dat ik om een truss dj booth had gevraagd ipv, een gammele booth die er nu stond, en dat 1 vd lasers gebreken had omtrend een zogezegd lekkend blauwe beam die niet uit te schakelen was.
                    Ik ben met hem om de tafel gaan zitten na afbouw op maandag, hij gaf ook alles toe, maar zou opgelost worden, en wilde uiteraard niks tekenen voor de gebreken.

Comment

Trouwens het ging volgens hem niet om een klein bedrijfje, hij vertelde mij dat hij veel in de HMH werkt en in ziggo dome, en heeft menig artiest uitbelicht, zoals Celine Dion, en vele grote houseparty's, dus mag je verwachten ( als het klopt ) dat je een goed bedrijf in handen hebt genomen.

Comment

Originally posted by Joland View Post
                        Ik ben met hem om de tafel gaan zitten na afbouw op maandag, hij gaf ook alles toe, maar zou opgelost worden, en wilde uiteraard niks tekenen voor de gebreken.
                        Dan ben je toch al binnen?
                        Bedrijven die vooraf betaald willen hebben wantrouw ik altijd, het is namelijk veel moeilijker dan iets terug te krijgen. Je kan het erbij laten als de avond alsnog met voldoende omzet is afgesloten en die gast nooit meer vragen, maar dan mag je wat mij betreft ook wel de bedrijfsnaam hier neerzetten. Dit soort rotte appels moeten hun werk verbeteren omdat ze de hele industrie schaden.

Enne... wat zo iemand allemaal zegt kan wel zijn, ik kan je ook heel veel vertellen. Is het dan betrouwbaar en waar?

Comment

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joland Bekijk Berichten

Originally posted by renevanh View Post
                          Dan ben je toch al binnen?
                          Bedrijven die vooraf betaald willen hebben wantrouw ik altijd, het is namelijk veel moeilijker dan iets terug te krijgen. Je kan het erbij laten als de avond alsnog met voldoende omzet is afgesloten en die gast nooit meer vragen, maar dan mag je wat mij betreft ook wel de bedrijfsnaam hier neerzetten. Dit soort rotte appels moeten hun werk verbeteren omdat ze de hele industrie schaden.

Enne... wat zo iemand allemaal zegt kan wel zijn, ik kan je ook heel veel vertellen. Is het dan betrouwbaar en waar?
                          Hmm. just my 2cents

1. Ze is niet binnen aangezien hij dit wel 'Mondeling' toegaf maar hiervan niks op papier staat, voor zover ik lees, lees ik dat hij geen handtekening wou neerpoten dus Nada noppes eens je ermee naar het gerecht gaat.

2. Foto's en aangetekende brief kunnen al iets helpen indien het voor het gerecht komt maar op het einde van de rit is dit ook een wellus-nietus spelletje voor de rechter. Reden het kan niet gecontroleerd worden of de ene partij bewust foto's achterwege gelaten heeft of niet door een rechtsinstantie.

3. Nergens gelezen maar heb je ergens een krabbel moeten neerzetten toen alles geleverd werd? Indien ja dan hoor je hier wss. een duplicaat van te hebben en dan mag je het vermoedelijk reeds volledig vergeten want hij heeft wel jouw handtekening op een document dat jij gehandtekend hebt en waarin staat dat hij alles geleverd heeft. Indien hij dit NIET heeft gedaan dan heb je mischien een waterkansje voor het gerecht icm. foto's / getuigen enz. Reden hij heeft namelijk enkel een contract in handen waar zowel jij als hij mee akkoord gingen om voor een bepaald bedrag een bepaalde dienst te leveren op een bepaalde datum en hij kan niet bewijzen op papier dat hij daadwerkelijk deze dienst op destbetreffende datum heeft uitgevoerd. Maar goed of je hebt zoiets moeten ondertekenen en dan lijkt het mij 'schade incasseren en game over' of hij heeft jou dit niet laten ondertekenen en dan zou ik zeggen ga naar een Jurist.

4. Ik lees hier al een post dat de bedrijfsnaam dan wel bekend mag gemaakt worden.... dit lijkt mij niet erg gepast op dit forum. Reden. Joland kan nu wel gelijk hebben en effectief gedupeerd zijn maar voor hetzelfde geld is Joland iemand die een wrevel of haat uitdraagt naar een bepaald bedrijf, en wilt ze deze juist schade berokkenen door middel van laster en eerroof en jawel forums met verhaaltjes vullen valt hieronder. Ik lees met veel plezier een bedrijfsnaam die een slechte service levert indien er een mooi uitslagje bijzit van een erkende rechtsinstantie ofte met feiten die erkent zijn. Zonder zoiets lijkt het mij op dit moment niet duidelijk wie gelijk heeft maar bij het noemen van de andere partij kan deze persoon zijn naam en reputatie reeds geschaad zijn vanuit dit forum zonder dat reeds duidelijk is of dit 'Verdiend' is

5. Het is hier eerder een dj materiaal winkel die materiaal verkoopt en op het forum word er een beetje geluld onder dj's/techniekers/mensen die dj willen worden en ga zo maar door. Ik denk dat de topicstarter beter af is om haar verhaal te doen op een site als de ombudsman of een of ander gerechtelijk forum die heus wel bestaan mits Google gebruikt word aangezien het enige resultaat dat ze hier krijgt .... een sympathie opwekkende parodie is zonder dat ze zelf een stap vooruit gaat en er kans is dat een bedrijf zijn imago geschaad kan worden want daar drijven we nu reeds naar af.

@Topicstarter als het verhaal klopt vind ik het enorm jammer voor je en geef ik je de raad om zoveel mogelijk op papier te zetten/te laten zetten en ASAP een aangetekende brief verstuurd met hierin ook duidelijk vermeld 'U ging akkoord dat uw diensten niet volledig uitgevoerd waren op ... (datum waar je met hem aan tafel zat).' En een jurist contacteerd om te informeren of je uberhaupt een case hebt al zou ik er niet eens aan beginnen als je een document met bewijs van levering hebt moeten ondertekenen.
                          Last edited by SqueeZr; Monday-02-12-2013, 20:26.

Comment

Working...
                          X