Announcement

Collapse
No announcement yet.

hulp gezocht! Yamaha MX-49 / Focusrite Scralett 2i2 / Fruity Loops

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hulp gezocht! Yamaha MX-49 / Focusrite Scralett 2i2 / Fruity Loops

Goedeavond,

Vanmiddag heb ik mijn Yamaha MX - 49 binnengekregen en zou deze graag op mijn geluids kaart, de scarlett 2i2 aansluiten via de voorkant (jacks van de mx49 output naar de 2i2 input aan de voorkant ook jacks) en dan via mijn geluidskaart in fruity loops met mijn mx49 willen werken. ik heb echter geen idee hoe ik dit voor elkaar kan spelen.

Mijn setup hiervoor was mijn pc, de 2i2 en dan een paar monitors als output en ik gebruik fruity loops als DAW.

Toen ik mijn 2i2 een tijdje geleden kocht had ik al de gedachte voor uitbreiding om iets ook aan te sluiten later aan mijn geluidskaart maar nu is het daar en ik heb geen idee wat te doen. zoals eerder hierboven vermeldt heb ik mijn mx49 output aangesloten op de 2i2 maar fruity loops herkent de synth niet. dus ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen?

Heb ik nog een usb kabel nodig van de mx49 naar mijn pc voordat fruity loops de synth kan herkennen? en als fruity loops de mx-49 herkent zou ik dan ook nog de presets kunnen gebruiken om live op te nemen in FL of komt dat in de bijbehorende synths van de mx-49??

iig al bedankt voor de hulp !

mvg,

Jacco

Heb je voor alles de juiste drivers geïnstalleerd, want daar ben ik zelf eens de fout in gegaan.

Comment

Je wilt dus de audio (geluid) van de MX 49 opnemen?
      Je zult dan de gebruikte ingangen van de 2i2 moeten selecteren als input in je DAW. (Hier komt immers ook het geluid binnen)
      De USB zal waarschijnlijk als MIDI apparaat dienen, kun je MIDI (is geen geluid) opnemen in je DAW.

Je MX49 is een extern instrument (geen plugin :)) en deze kun je wel via MIDI door de DAW laten bespelen om vervolgens het geluid welke het maakt weer (als audio) op te nemen.
      Last edited by BT-Studio; Wednesday-09-09-2015, 09:08.

Comment

Working...
      X