Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Dat is wel mooi iets schuin, en komen op oor hoogte. Heb 2 weken vakantie, oefen ruim 8 uur op een dag. En begin het nu een beetje door te krijgen. Is echt vet als het mooi overloopt, krijg er nu steeds meer schik van. Super dat vinyl, komen ook de eerste tijd geen cd spelers naast.
Oefen nu met trance, en is toch wat makelijker dan hardstyle. De tips hebben goed geholpen. Vooral dat mee bewegen met de plaat die er in moet komen. En als er nog meer tips zijn, laat je horen. Iedereen alvast bedankt voor de hulp.
Leuk dat je iets had aan mijn tip, want niet iedereen heeft dezelfde manier van werken, ik gooi mijn plaat er altijd zo in en ik moet nog heel weinig corrigeren, voor mij de rapste manier om de platen gelijk te laten lopen, ik heb wel op al de hoezen van mijn platen de BPM genoteerd zo kan ik heel snel beatmatchen.
8u per dag oefenen :shock: je wordt nog een prof als je zo verder doet, maar het is de beste manier om het rap onder de knie te hebben, eens je goed kan beatmatchen kan je een stapje verder gaan, maar ik zou eerst het beatmatchen goed aanleren want dit is toch de basis en daar kan je al mee buiten komen.
Ik doe nu een plaat instarten, laat de 2e plaat lopen. Die net zo lang laten lopen, tot ik hoor dat de bass gelijk loopt. Deed het eerst zonder hoofdtelefoon, om het verschil te horen. Nu een paar dagen met hoofdtelefoon. Kreeg ook een tip van iemand waar ik platen had gekocht. Om 4 tellen in bloken van meestal 8 te tellen. Dit krijg ik nu ook een beetje door, en zoek dan een leuk stukje uit(wat leuk er bij klinkt). En dan bij de laatste tel gooi ik de plaat rustig in. Om hem wat te kunnen corrigeren. Maar door mee te bewegen heb ik hem bijna goed. Maar u zegt bpm,s noteren, Dus als plaat 1 120bpm heeft. En plaat 2 ook 120bpm heeft. Betekend dit dat je de pitch schuif alle 2 gelijk kan zetten? Maar als plaat 2 125bpm heeft, zet je hem gelijk wat lager? Of zie ik dat verkeerd, Hopelijk kunt u ze beantwoord.
En dat tellen en blokken van 8 heb ik dat goed begrepen. Of is daar een andere methode voor?
Dus als plaat 1 120bpm heeft. En plaat 2 ook 120bpm heeft. Betekend dit dat je de pitch schuif alle 2 gelijk kan zetten? Maar als plaat 2 125bpm heeft, zet je hem gelijk wat lager?
Fons,
De bpm kan je het best als richtlijn houden en het gelijkzetten op gehoor doen. 125 bpm moet inderdaad vertragen t.o.v. 120, kan ook zijn dat je dit niet vindt klinken dus kun je ook de 120 bpm subtiel verhogen.
Tip voor je mixer; 2 de knopje van boven bij je koptelefoonaansluiting is een soort hp eq, hier draaide ik altijd meer bass in. Hierdoor hoor je het (tempo)verschil tussen de twee platen beter.
Comment