Announcement

Collapse
No announcement yet.

trance vs house beatmatchen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trance vs house beatmatchen

Hoi, ik ben nieuw op dit forum en heb een tijd geleden wat beginners gear aangeschaft (mixtrack pro, actieve speakers en een lullige koptelefoon van een tientje). Nu ben ik dus aan het oefenen en kwam het volgende tegen: als je twee house nummers met vocals aan het mixen bent, hoe kan je die dan beatmatchen in je oortelefoon? hoor telkens de vocals over de beats heen.
    Terwijl de trance nummers wel goed te beatmatchen zijn zonder die vocals.

Als je de wat meer club uitvoeringen hebt van house plaaten heb je ook vaak wat langere intro's en outro's. Hier zit dan ook vaak even geen vocal in. Ik weet zeker dat het dan stukken makkelijker word. Vocale mixen is heel vaak een nope niet doen. Word het totaal geluid niet beter van.

Comment

Wat je ook nog kunt doen als je een hele korte intro en outro hebt bij je tracks, is gebruik maken van loops om de tijd zonder vocals wat uit te rekken. Hiernaast kun je bijvoorbeeld een deel met een vocal samplen en/of loopen, wordt in de clubs ook erg vaak gedaan om mensen een stukje herkenbaarheid van de volgende track mee te geven. Een beetje een 'oh die plaat komt nu!'-effect. Maar daar moet je eens mee experimenteren. ;)

Comment

idd vocal over vocal klinkt in de meeste gevallen slecht en kun je het beste niet doen. Het kan wel eens goed zijn/klinken maar dan moet je echt weten waar je mee bezig bent en is dus niets voor beginners.
        LOOPS zijn je vriend of samples kan ook. (Je sampled een los beat skukje van plaat A, deze laat je meelopen over de outro. Als de outro dan afgelopen is laat je hem 4 of 8 of 16 beats los lopen en dan mix je de intro er in. vervolgens mix je dan de sample uit.)

Comment

Bedankt voor de tips, hier kan ik zeker wat mee ^^

Comment

Working...
          X