Announcement

Collapse
No announcement yet.

tempo/bpm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tempo/bpm

Hey, nog een beginnersvraagje ^^ als je een mix wilt maken lees ik vaak op internet dat het tempo van laag naar hoog meestal gaat. Wat ik niet snap is het volgende: als je track1 afspeelt en je mixt die met track 2,, dan pas je het tempo van track 2 aan op die van track 1 neem ik aan. Hoe kan dan ooit het tempo omhoog gaan in je mix?
    als je dan een track 3 wilt mixen met track 2 dan heeft track 3 toch weer hetzelfde tempo als track 1?

Je past het tempo niet aan, je gaat beatmatchen. Je geeft je draaischijfje steeds kleine tikjes tot de beats van beide tracks gelijk lopen. Hierna draai je track 1 weg, en naderhand mix je track 3 in. De bpm´s(beats per minute) van de tracks moeten wel nagenoeg hetzelfde zijn, je kunt een track van 127bpm niet beatmatchen met een track van 140bpm.

Comment

Originally posted by dlo View Post
      je kunt een track van 127bpm niet beatmatchen met een track van 140bpm.
      Als je een antwoord geeft moet je weten waarover je spreekt.
      Alles is te mixen, ook een track met een BPM van 127 en een track met een BPM van 140 ;) Ik mix zelfs naadloos disco met rock, disco met nederlandstalig, rock met nederlandstalig.

Comment

Als jij dat kan, zou je het dan ook aan de topic-starter kunnen uitleggen?

Comment

Originally posted by Mol View Post
          Als je een antwoord geeft moet je weten waarover je spreekt.
          Alles is te mixen, ook een track met een BPM van 127 en een track met een BPM van 140 ;) Ik mix zelfs naadloos disco met rock, disco met nederlandstalig, rock met nederlandstalig.
          Eerlijk gezegd verwachtte, en hoopte ik al op zo´n antwoord van je. Er is alleen een onderscheid dat ik maak tussen mixen en beatmatchen. Alles is te mixen, maar niet alles te beatmatchen in mijn ogen. Kun je dit wel, heb ik daar erg veel bewondering voor. Ik kan house bijvoorbeeld niet beatmatchen met hardstyle, dat wordt één groot zooitje. Dit kun je natuurlijk wel met elkaar mixen. Overigens gok ik dat jij zo´n 25 jaar meer ervaring hebt dan ik, dus ik heb nog hoop;).

Comment

thanks voor de snelle replies! dit maakt een hoop duidelijk ^^

Comment

Originally posted by netraam View Post
              Als jij dat kan, zou je het dan ook aan de topic-starter kunnen uitleggen?
              Hoe leg je zoiets uit via internet, niet gemakkelijk.
              Live is dat nog aan te leren als je gevoel hebt voor muziek/ritme, maar via een forum is dat onbegonnen werk.

Comment

@Mol ja dat is waar.

@Topic-starter op youtube zijn verschillende mensen die dit uitleggen bv Ellaskins, hij legt van alles uit van mixen tot lightning.

Comment

Ellaskins heeft volgens mij de beste tuts op youtube, als je zijn tuts volgt en je oefent veel en heel veel dan moet je er komen, let op goed beatmatchen leer je niet op 14 dagen en je moet gevoel voor ritme hebben anders krijg je de beat nooit perfect.

Tutje van ellaskins: http://www.youtube.com/watch?v=shMUb...feature=relmfu

En nu je vinger op de cue en du tchi dash, du tchi dash :-)

Comment

Working...
                  X