Announcement

Collapse
No announcement yet.

beatmatchen door je speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beatmatchen door je speakers

hoi! waarom is het eigenlijk zo dat beatmatchen door je monitor speakers veel makkelijker is dan door je headphones? Heb ook als tip ergens gelezen dat je als beginner beter de speakers eerst gebruikt en later overgaat op headphone beatmatching, is dit een goede tip?

ik snap hem niet helemaal, je bedoelt gewoon beatmatchen met een speaker naast je?
    maar de monitors die je bedoelt staan eigenlijk voor het geluid in de zaal en daar kan je niet op beatmatchen want je hebt twee signalen nodig ( de track die je wil inmixen en natuurlijk de mix die de mensen horen) dus hoe bedoel je het?

Comment

Ik snap wat je bedoelt, thuis mix ik ook alleen met de koptelefoon op. puur omdat ik het dan alleen zelf hoor en niemand er last van heeft.

Een monitorspeaker staat naast je omdat je (meestal) niet kan mixen op het zaalgeluid.
      Omdat er vertraging inzit ofdat je het niet goed hoort.
      Het kan dus wel, maar op (grote) feesten is het handig als je een monitorspeaker hebt om op te mixen zodat je niet gedesorienteerd raakt welk nummer er nu draait in de zaal.

Comment

Waarom het zo is weet ik niet, maar het klopt ja. Als ik de crossfader in het midden heb staan, krijg ik de platen veel sneller gelijk aan elkaar, en preciezer niet te vergeten.

Comment

Working...
        X