Announcement

Collapse
No announcement yet.

mijn beginners dj set + belangrijke vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mijn beginners dj set + belangrijke vraag

hoi ben nieuw op het forum en zou graag mijn dj set met jullie willen delen omdat ik graag suggesties wil horen. en tips.
    ben 14 jaar en erg actief met dj al van vroegs af aan.
    hieronder mijn dj set en mijn site zul je ook kunnen bezoeken.

geluidsset

2 x behringer b212d
    met een subwoofertje van 20 euro erbij.
    en statieven

mengpaneel

Hercules Dj Control Steel

licht en effecten

american dj dual gem led

+

rookmachine bax wsm02

+

stroboscoop

heb trouwens ook nog een vraag wat bij baxshop iedere keer anders beantwoord word, dit is mijn laatste poging om het te vragen aan jullie

ik heb de hercules dj control steel daar zit geen input voor een hoofdtelefoon in. om voor te beluisteren. dit vind ik erg jammer en zoek ik naar een alternatief. eerder bij een andere dj was dit hetzelfde had ook een MIDI mengpaneel en een kanalenmixer. met daarop een headphone aansluiting en kon dit allemaal regelen. dit wil ik ook heb ook een kanalenmixer nog staan. maar weet niet hoe ik dit moet aansluiten. en instellingen via VDJ.

A.U.B help me

http://www.jamalgames.tk (weet ik beetje rare naam website binnenkort verandert het )

heb trouwens ook nog een vraag wat bij baxshop iedere keer anders beantwoord word, dit is mijn laatste poging om het te vragen aan jullie
    Zoveel mensen, zoveel antwoorden. Voor sommige vragen is niet echt een eenduidig antwoord beschikbaar, maar wordt er aan de hand van de eigen prakijk-ervaring een voorstel gedaan om iets op te lossen. ;)

ik heb de hercules dj control steel daar zit geen input voor een hoofdtelefoon in. om voor te beluisteren. dit vind ik erg jammer en zoek ik naar een alternatief. eerder bij een andere dj was dit hetzelfde had ook een MIDI mengpaneel en een kanalenmixer. met daarop een headphone aansluiting en kon dit allemaal regelen. dit wil ik ook heb ook een kanalenmixer nog staan. maar weet niet hoe ik dit moet aansluiten. en instellingen via VDJ.
    Dat komt omdat sommige MIDI-controllers een ingebouwde geluidskaart hebben (audio-interface) en andere MIDI-controllers hebben dat niet.

Een MIDI-controller met ingebouwde audio-interface gedraagt zich als een mengpaneel, dus daar kun je een speakerset en hoofdtelefoon op aansluiten.

Een MIDI-controller zonder ingebouwde audio-interface gedraagt zich als een soort toetsenbord. Het stuurt signaaltjes naar je computer op basis van wat jij indrukt, maar doet zelf verder niet zoveel.

Wat je nodig hebt, om het gewenste resultaat te bereiken, is een product zoals dit.
    In je software zul je dan nog wel een aanpassing moeten maken, omdat je het geluid van je decks apart wilt uitsturen. Je linker deck wijs je toe aan uitgang A, je rechter deck wijs je toe aan uitgang B.

Uitgang A steek je in kanaal 1, uitgang B steek je in kanaal 2 van je mixer.

Vervolgens kun je je hoofdtelefoon aansluiten op je mixer. Als je een kanaal wilt voorbeluisteren zet je de fader helemaal omlaag, druk je op CUE (als dat op je mixer zit tenminste) en kun je het kanaal via je hoofdtelefoon voorbeluisteren.

Wat betreft je apparatuur, wat wil je horen? Om er thuis mee te oefenen en af en toe eens een feestje mee te draaien is het een prima setje. Uitbreiden zou je eventueel kunnen doen met een setje basislicht (LED Par 56 bijvoorbeeld), je geluid zou je in de toekomst kunnen uitbreiden met één of twee B1500D subwoofers. Maar daar kun je ook eigen keuzes in maken.

Comment

Qua midi controller. Ik zou hem verkopen en een Hercules RMX halen. Hij is hetzelfde als de steel maar dan wel met een audio interface ingebouwd.

Comment

bedankt voor jullie Tips en opmerkingen nog even een antwoord aan Rick, Ik wil het gebruiken voor thuis en kleine feestjes..

geen mega grote dj ofzo..

Comment

Originally posted by DjRRRenetjuh View Post
          Qua midi controller. Ik zou hem verkopen en een Hercules RMX halen. Hij is hetzelfde als de steel maar dan wel met een audio interface ingebouwd.
          of een numark mix track pro, is niet het zelfde maar wel een goede controller

Comment

ja ik wil graag me steel verkopen en een andere halen, jullie mischien geinteresseerd? hijs nog helemaal nieuw!

Comment

Ik ben op zoek naar een Hercule dj control RMX. iemand die hem verkoopt ?

Comment

ik heb nu mijn hercules dj steel verkocht voor 100,- en een 4 maanden oude rmx voor 115 euro gekocht.

Comment

Bedankt voor jullie reacties, de oplossing is allang gevonden dus hier mag een slotje op,

Comment

Working...
                  X