Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat nodig om te beginnen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat nodig om te beginnen?

Hallo,

Ik weet dat deze vraag al vaak gesteld zal zijn maar krijg niet iets in mijn vraag gevonden.

Dus mijn vraag luid.
    Hoe en met welke apparatuur kan ik beginnen om DJ te worden?
    wil net zoals op decibel en qlimax dominator enz nummers maken en draaien.
    Hoef niet gelijk superduur spul te hebben, als ik er maar mee kan beginnen.

Gr,

Oke om te beginnen zit er echt een heel groot verschil tussen nummers maken en nummers draaien.

Als je nog moet beginnen zou ik hier een keuze in maken. Dus of nummers maken of nummers draaien. Als je meteen wil beginnen met zowel nummers draaien als nummers maken zul je binnen de korste keren door de bomen het bos niet meer zien. Dit komt omdat het gewoon 2 heel verschillende dingen zijn.

Omdat dit 2 heel verschillende dingen zijn heb je ook compleet verschillende spullen nodig.

Dan het deel niet super duur. Ja wat is voor jou niet super duur. Dus wat voor budget wil je er zelf tegenaan gaan gooien. Wat mag het maximaal gaan kosten.

Als we dit weten kunnen we namelijk een mooie set op jou prijskaartje gaan samenstellen.

Ik kan hier namelijk wel 10 sets neer gaan zetten maar dan zullen er 9 of te duur of een stuk minder kosten wat jij in gedachte had.

Comment

He ja wat het beste is om te beginnen daar ga ik voor, blijf net zolang doorgaan todat ik ergens gekomen ben.

Ja probeer tweedehands iets te kijken maar heb nu ongeveer 500 euro te besteden.

Comment

Zou ik op een actieve devine arits subwoofer van 500 watt een actieve en een pasieve devine artis 150 watt luidspreker op elkaar kunnen aansluiten?
        En zou dat genoeg zijn voor een zaaltje waar 100 man inkunnen?
        En zou deze mixer handig zijn?(Alto Pro Zephyr ZMX862 4-kanaals live mixer)
        Of is er een andere set handig?
        Mijn budget is 480 euro inclusief mixer.

Comment

Zou ik op een actieve devine arits subwoofer van 500 watt een actieve en een pasieve devine artis 150 watt luidspreker op elkaar kunnen aansluiten?
          Ja, dat kan. Maar het is niet de meest handige optie. Kies er dan liever voor om alles actief te houden, zodat alles zijn eigen ingebouwde versterker heeft.

Maakt het ook makkelijker om je signaal vanaf je subwoofer door te lussen naar je topkasten.

En zou deze mixer handig zijn?(Alto Pro Zephyr ZMX862 4-kanaals live mixer)
          Als DJ-mixer? Nee. Dit is een live-mixer, om vooral microfoonsignalen te mixen.

Als je als DJ wilt gaan draaien, heb je een mixer nodig met minimaal 2 kanalen en een crossfader.

Heb je ook al aangedacht waar je muziek uit gaat komen?

Als je een laptop hebt waar je mee kunt draaien, zou ik kijken naar een DJ-controller als de JB Systems Kontrol 2. Daar neem je een setje leuke speakers bij, zoals de M-Audio AV40. Neem er nog een hoofdtelefoon bij en je kunt gaan draaien.

Met je DJ-software kun je dan MP3's inladen, via de controller kun je ze door elkaar mixen. Bedien je de draaischijven van de controller, dan zie je dat terug in je software. Voorbeluisteren kan door je hoofdtelefoon in de controller in te pluggen.

Je kunt dan eens op het gemakje kijken of het DJ'en iets voor je is en je kunt dan thuis oefenen met beatmixen.

Wil je daarna verdergaan, dan kun je nog een set goede PA-luidsprekers kopen om op feesten te gaan draaien.

En bevalt dat je ook en wil je verder in het maken van je eigen muziek, dan kun je gaan kijken voor je eigen producing apparatuur. Maar zoals ronennieshow al zei, dat is weer een hele andere tak van sport. ;)

Comment

Maar zou ik ook gewoon 2 actieve kunnen gebruiken?
            En zou daar dan ook goed geluid uit komen?
            En hoeveel watt zou je dan nodig hebben?
            Als dat zou kunnen wat zou ik dan allemaal nodig hebben?

Me budget is rond de 500 inclusief mixer.
            En ik heb een laptop en zou ik dan via de line input me laptop kunnen gebruiken?
            Last edited by twistdj.; Thursday-08-03-2012, 21:41.

Comment

Sorry voor de late reactie. ;)

Maar zou ik ook gewoon 2 actieve kunnen gebruiken?
              Ja, dat kan.

En zou daar dan ook goed geluid uit komen?
              Meer dan prima voor het geld.

En hoeveel watt zou je dan nodig hebben?
              Ik denk zo min mogelijk in watts, want watts zeggen helemaal niets. Watts zijn de verhoudingen tussen luidsprekers en versterkers. (In dit geval dan.)

Waar ik graag naar kijk is de prijs (hoe goedkoper, hoe minder eisen je mag stellen), de componenten (een 15 inch woofer geeft meer bass dan een 8 inch woofer) en ervaringen van anderen. ;)

Me budget is rond de 500 inclusief mixer.
              Dat is een aardig bedrag, maar wel krap voor de wensen die je hebt.

En ik heb een laptop en zou ik dan via de line input me laptop kunnen gebruiken?
              Dat kan, maar hoe ga je dan voorbeluisteren om twee nummers te kunnen beatmatchen?

Ik denk persoonlijk dat jij meer gebaat bent met een leuke DJ MIDI controller, dus een controller waar je software op je laptop mee aanstuurt. Zoals de Kontrol 2 die ik eerder al aanraadde. Kost minder dan een mixer met losse CD-spelers, is compacter en je kunt je MP3's op je laptop gebruiken om mee te mixen.

Ga desnoods eens langs in de showroom om een paar opgestelde DJ MIDI controllers te bekijken. ;)

Comment

Oke bedankt.
                Maar ik heb nog een paar kleine vraagjes.
                Welke speaker kabel heb ik nodig op de twee actieve luidsprekers op elkaaar aan te sluiten?
                En is er een kabel voor de line input achter op de luidspreker die je op je koptelefoon input kan aansluiten?

En ik heb al een dj software :D .

Comment

Welke speaker kabel heb ik nodig op de twee actieve luidsprekers op elkaaar aan te sluiten?
                  Dat is afhankelijk van de bron die je gaat gebruiken. Maar de meeste mixers en controllers hebben een linker en een rechter output op de master. Dus je krijgt dan één kabel voor je linker luidspreker, één kabel voor je rechter luidspreker.

En is er een kabel voor de line input achter op de luidspreker die je op je koptelefoon input kan aansluiten?
                  Waarom zou je dat willen doen? Hoofdtelefoon-aansluiting is voor een hoofdtelefoon, om te kunnen voorbeluisteren.
                  Je speakers sluit je aan op de master uitgang, vaak aan de achterzijde te vinden.

Comment

Oke bedankt maar welke dj console kan ik dan in dit geval gebruiken?
                    Ik wil niet meer dan 190 euro aan een dj console uitgeven want het is maar voor kleine zaaltjes en feestjes.
                    En welke speaker kabel heb ik dan nodig om de speakers (devine artis) op de console aan te sluiten?
                    En kan ik anders de speakers dan ook de dj console aansluiten en de dj console weer via een USB op de laptop kunnen aansluiten?
                    Want ik heb geen master uitgang op me laptop (acer aspire).
                    Last edited by twistdj.; Tuesday-20-03-2012, 17:50.

Comment

Originally posted by twistdj. View Post
                      Oke bedankt maar welke dj console kan ik dan in dit geval gebruiken?
                      Ik wil niet meer dan 300 euro aan een dj console besteden want het is maar voor kleine feestjes.
                      De afmetingen van de console heeft natuurlijk niets met de hoeveelheid personen op een feest te maken.

Als ik een klein feestje heb ( al is het maar 25 personen roep maar wat ) dan heb ik nog gewoon de zelfde mixer, cd-speler, controller en microfoons bij. Het enigste wat natuurlijk wel verranderd zijn de speakers die ik nodig heb. Voor 300 personen heb je natuurlijk wel wat meer power nodig dan voor een 25. Maar de bediening en zo blijft het zelfde natuurlijk.

Maar goed dan de controller.

Waar ik heel erg veel goeds over heb gehoord en ook heel erg lekker geintergreerd is in tracktor is de s2 maar die zit dan wat boven je budget. Dus iets goedkopers.Numark mixtrack. Is een niet al te dure controller met wel leuke mogelijkheden. Misschien iets om te overwegen.

Comment

Maar welke devine artis speaker kan ik in dit geval dan gebruiken?
                        En welke speaker kabel kan ik gebruiken?
                        Want dan snap ik alles een beetje.
                        Last edited by twistdj.; Tuesday-20-03-2012, 21:26.

Comment

Working...
                        X