Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner

Hallo allemaal,

heb me net geregistreerd omdat ik wil beginnen met mixen.
    Ik vind het heerlijk om lekkere house/techno nummers te luisteren en vindt het altijd super vet om op feestjes dj's te zien mixen.
    Nu heb ik nog helemaal geen ambitie om op dikke feesten te staan ofzo, maar ik zou nu eerst gewoon voor om thuis en bij feestjes van vrienden enzo te draaien.
    Ik probeer me al aardig in te lezen maar ik vind het toch erg lastig. In vele handleidingen worden toch weer allemaal termen en technische apparatuur genoemd waardoor ik al snel de draad kwijt raak.
    Wat moet ik nou bijvoorbeeld hebben om te beginnen, alleen een mixer/controller?? (koptelefoon en speakers uiteraard)
    Kan ik dat gewoon op mijn versterker die ik nu heb aansluiten? Hoe record je een set? Dat soort dingen
    Ik weet dat je voor goede spullen veel geld kwijt ben, maar om te beginnen wil ik nu zeker niet iets duurs kopen, straks vind ik het niks. Waar zou ik nu dan het beste mee kunnen beginnen?
    Ik zat zelf te kijken naar deze midi controller: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-g...l#!prettyPhoto
    Handigst om met mp3 van de pc te beginnen dacht ik?
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
    Last edited by gr1993; Tuesday-20-03-2012, 19:27.

Zelf ben ik begonnen met de Numark Mixtrack Pro i.c.m. mijn laptop met VirtualDJ, ook een aanrader! Iets duurder, maar zeker het geld waard. Je sluit je laptop aan op de controller, en met de controller kun je dan mp3's van je laptop mixen. Via de dj software kun je dan je mix opnemen. Er kan gewoon een tulp (RCA) kabel van de controller naar je versterker. Een koptelefoon is zeker ook een vereiste, maar die hoeft ook niet duur te zijn, en misschien heb je er wel al eentje liggen!

Comment

Het is een leuke mixer maar ik zeg nee.
      Als je echt lekker wilt draaien dan heb je wel wat duurder spul nodig.
      Maar misschien is dit een leuke mixer http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-g...t-details.html
      Het voordeel is hij is klein overzichtelijk en niet al te duur.
      Maar het nadeel is doordat hij klein is soms niet makkelijk bij de knoppen kan.

Comment

En ik sluit me aan bij... JasperA. De Numark Mixtrack Pro is een uitstekende controller om mee te beginnen. Hij is wel groot, wat een nadeel kan zijn, maar dat zorgt er wel voor dat je niet zomaar andere knoppen per ongeluk gebruikt. En hij heeft een ingebouwde geluidskaart, dat is ook weer handig. Hij is ook USB gevoed, wat betekent dat je geen extra snoer naar een stopcontact hoeft te trekken. En hij is ook nog eens stevig, kan best tegen een stootje.

Comment

Working...
        X