Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke muziek draaien?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke muziek draaien?

Hoi, Mijn naam is Jamal, beginners dj. en ben 14 jaar. Ben al sinds me 8e bezig met dj. en het interesseert me heel erg.
    Heb nu een redelijk goede drive-in set staan, en ben ook bezig om te draaien op feesten.

Nu wil ik weten wat voor muziek jullie draaien.
    wat is gepast.
    draaien jullie André hazes. of de nieuwste cd van David Guetta?
    Heb namelijk binnenkort een groot feest. en ben bang te falen met mijn muziek.

Groet Dj Jamal

Je kunt op een feest alles draaien. Het ligt namelijk gewoon aan het feest.

Zo kun je op het ene feest prima de nieuwste van david draaien en op een ander feest niet. Dit zelfde geld voor een hazes. Dit geld eigenlijk voor elk nummer.

Het juiste nummer op het juiste moment op de juiste manier brengen. Daar ben je de dj voor.

Ik weet niet wat voor feest het is want daar kun je vaak al iets vanaf leiden.

Comment

het is een heel erg groot buurtfeest, waar ook een band bij betrokken is.

Comment

Hoi Jamal,

Vraag aan de band wat zij voor en na hun optreden graag willen horen en vooral wat ze niet willen horen. Zodoende is de band in de stemming en het publiek ook. Begin bijvoorbeeld een half uur of 20 minuten voor de band begint met hun favorieten.

Vergeet niet, een dj is net als een barman, geef het publiek waar ze om vragen! (ook al vind je dat zelf niets)

Succes!

Comment

Originally posted by DJ sjamou View Post
          Heb nu een redelijk goede drive-in set staan
          Materiaal maakt je nog geen DJ. Het gaat om ervaring en de interactie met het publiek.
          Originally posted by DJ sjamou View Post
          wat is gepast.
          draaien jullie André hazes. of de nieuwste cd van David Guetta?
          Dit is waar het hele vak van DJ om gaat. 'DJ zijn' heeft voor 90% te maken met het aanvoelen van het publiek en het inspelen hierop. Dit zul je moeten oefenen.

Comment

Voornaamste les is eigenlijk speel niet wat jij graag hoort maar kijk waaruit je publiek bestaat en speel af wat hun vermoedelijk graag horen.

Al vind je een bepaalde plaat rot maar ROT slecht .... terwijl 80% van je publiek hem Kei GOED vind .... dan gooi je gewoon zonder iets negatiefs te miepen en met de glimlach die voor jou rotslechte plaat op amen.

Dit vind ik op zich geen slechte tuto (indien je engels kan en indien de link toegelaten is al denk ik van wel)

Vooral in het eerste segment zie kan je lezen wat belangrijk is qua attitude als zijnde DJ

Met name deze zin spreekt boekdelen:

you are playing for the audience, the audience isn't there for you. So, look at how people react to your music. You are playing music either for money, for personal reward or because nobody else wants to do it. In any case the result: 'the audience stays and is happy' is the most important.

Comment

Mooie tip! Wij (de DJ's zijn er voor onze gasten...)

Comment

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
                hier heb ik wat aan, en zal de tips ook zeker gebruiken!

Comment

Working...
                X