Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vereiste hoofdtelefoon?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vereiste hoofdtelefoon?

Hallo, ik heb een aantal weken geleden de Ergo aangeschaft van Pioneer. Nu begin ik het al aardig onder de knie te krijgen maar heb eigenlijk helemaal geen hoofdtelefoon, nu zie ik wel elke dj hier gebruik van maken. Maar wat is nu de precieze functie van de hoofdtelefoon? Alleen om te horen waar de track zich bevind en om voor te beluisteren? Of zit er nog meer achter, bv matchen?

Ik hoor het graag!

Je wil natuurlijk een track netjes kunnen beatmatchen, voordat je hem aan je publiek laat horen.

Daarnaast is het ook een middel om alvast bepaalde delen van je track op te kunnen zoeken, om bijvoorbeeld al wat hotcues of samples te maken. Zo kun je bijvoorbeeld je nieuwe nummer 'aankondigen' door er alvast wat vocals tussendoor te gooien in je spelende track. ;) Hier zul je natuurlijk wel wat mee moeten experimenteren.

Daarnaast bepaal je met je hoofdtelefoon ook vanaf wanneer je de volgende plaat er in wilt gaan mixen. Want als je een snelle mix maakt is een intro van een minuut veel te lang, als je een geleidelijke mix maakt, heb je aan 10 seconden vaak niet genoeg. Dit zie je ook deels aan de waveform, maar niet altijd.

Comment

Working...
    X