Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ-rechten / licentie's enz.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik vind het niet tegenstrijdig maar wel geldklopperij, als ik een cd koop dan steun ik de artiest al, koop ik een track via Itunes of andere site dan steun ik ook de artiest, dus waarom nog eens betalen aan sabam of voor nederland aan burma. Een dj licentie kost in belgië net geen 300 euro wat best veel geld is, ze zouden die licentie beter afschaffen en meer controles doen op illegale muziek, op de 10 controles hebben ze zeker 7 keer prijs en dat zou meer opbrengen dan een dj licentie.

Ik ben tegen illegale downlaods en zeker voor dj's, dus van mij mogen ze de controles opdrijven en ik heb de indruk dat ze dit nu ook beginnen te doen.
    Naast apparatuur is muziek een stuk gereedschap zoals een timmerman ook een hamer en zaag moet hebben en dat ga je toch ook niet stelen om je werk te kunnen uitoefen.

Comment

Originally posted by Mol View Post
      Ik ben tegen illegale downlaods en zeker voor dj's, dus van mij mogen ze de controles opdrijven en ik heb de indruk dat ze dit nu ook beginnen te doen.
      Illegale downloads bestaan in Nederland ook al niet (Belgie ook niet), net als illegale muziek. Je kan spreken van downloads uit niet-legale bron, maar ook dat is dubieus.

Grootste probleem is en blijft dat je ook met je tracks van Beatport, iTunes, Spotify of wat dan ook niet in het openbaar mag draaien, daarmee schend je de voorwaarden van de betreffende dienst. De voorwaarden die Buma (net Burma...) of Sabam hieraan stelt kan je afkopen met een licentie, maar daarmee koop je niet de overeenkomst met de leverancier af.
      Het enige medium waar je op dit moment 100% volgens de wet kan werken als DJ is eigen materiaal waarvoor je netjes rechten afdraagt aan Sena. Leuk voor de producerende DJ's, niet haalbaar voor drive-ins en dergelijke.

Comment

Ik geef het op, zo kan je een eindeloze discussie voeren.
        Ik hoop dat je nooit een controle krijgt want tegen die mannen kan je een eindeloze discussie beginnen, gelijk zul je nooit krijgen en betalen zal je.

Ik volg de wettelijke kant die op hun site vermeld staat, niet meer of minder.

Comment

Originally posted by Mol View Post
          Ik volg de wettelijke kant die op hun site vermeld staat, niet meer of minder.
          De site van Sabam is uitsluitend informatief en geeft een interpretatie van de wetgeving in Belgie weer. Die is op enkele punten heel anders dan in Nederland.

Comment

Working...
          X