Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel geld is redelijk voor een feestje.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel geld is redelijk voor een feestje.

Hallo,

Ik vroeg mij af hoeveel een redelijke prijs is voor een feestje.

Dit zijn mijn spullen:

2x Dap Audio MC-15.
    2x Statieven.
    1x Dap Audio Palladium 900 versterker.
    En een draaitafel, laptop en hardeschijf etc.
    Ik heb wel een paar grappige lampen zoals kleine stroboscoop enzo.

Als voorbeeld neem ik een tuinfeest van zoon 50 a 100 man, en van 20:00 to 1:00.

Mvg Stijn, ;)

Kijk eens in de tpic "wat vraag jij voor een feest" ( of iets met gelijkaardige titel) daar vind je zeker mensen terug waarmee je jezelf kan vergelijken. Welk materiaal je hebt maakt meestal niet uit voor de klant, zolang het maar een goed feest is

Comment

Ehm, sorry. Maar 50 tot 100 personen met de MC15? Dat gaat je nooit lukken. Maximaal 35! Dan gaat het toch echt niet klikken. Maar kijk inderdaad eens even in het andere topic.

Comment

50 zal nog wel lukken. Meer zou ik niet doen!

Comment

Ik vraag 25 per uur.
          Als je 3 uur boekt dan 60.
          Kijk voor al mijn tarieven en apparatuur op mijn site: www.dj-youri-shows.webklik.nl/homepage .

Comment

he twistdj als ik zie dat jij 25/20 pu vraagt dan kan ik denk ik ook nog wel wat meer vragen.

aangezien ook o.a. beter licht en boxen heb.
            maar ik zat zelf ook nog beetje te twijfelen want ik denk dat ik wat aan de lage kant zit.

en volgens mij kan je met 2 mc-15 best redelijk wat publiek aan , ik denk dat 75 man (indoor) en 50 man (outdoor) toch wel moet gaan lukken

Comment

Originally posted by nigelgein View Post
              dat zal de organisator worst wezen. Meestal is de prijs belangrijker dan het soort materiaal dat geleverd wordt (want heel vaak is het voor hen moeilijk om in te schatten welk material nou goed is). Ikzelf zit nu ook in de organisatie van een fuif ( +-1200 man) en het is pas sinds ik in de organisatie zit, dat de offertes op een degelijke manier worden uitgeplozen. (met het gevolg dat ik zowat bijna in mijn eentje beslis aan welk bedrijf de opdracht zal worden uitbesteed :p ). (hiermee wil ik niet zeggen dat je evengoed met prul kan gaan werken, hou het gewoon in je achterhoofd.)

Het is ook belangrijk om uit te maken hoe proffesioneel je jezelf wil voordoen. Ben je een drive-in dj die puur voor het amusement plaatjes aan elkaar mixt en blij is dat je er nog wat centjes kunt voor krijgen, of is drive-in een part-time job van je, maakt veel verschil.
              Persoonlijk draai ik ook 100% voor het plezier en niet voor het geld, hoewel dat mooi megenomen is. bijgevolg ben ik ook tevreden met minder geld. Sommigen zullen mij een marktverzieker noemen, omdat ik dik onder de gangbare prijs zit, maar dat geld is ook geen prioriteit voor mij.

Het is volgens mij zeer moeilijk om te zeggen "ik vraag ... euro, want mijn buurman vraagt ... euro meer/minder" omdat je nooit iemand zal vinden die exact hetzelfde als jij doet met exact dezelfde materialen (en aan exact dezelfde aankoopprijs :p ). Maar vergelijken wat anderen vragen, en daaruit filteren wat gangbaar is, kan zeker geen kwaad :) .

Comment

Originally posted by nigelgein View Post
                he twistdj als ik zie dat jij 25/20 pu vraagt dan kan ik denk ik ook nog wel wat meer vragen.

maar ik zat zelf ook nog beetje te twijfelen want ik denk dat ik wat aan de lage kant zit.

en volgens mij kan je met 2 mc-15 best redelijk wat publiek aan , ik denk dat 75 man (indoor) en 50 man (outdoor) toch wel moet gaan lukken
                En hier gaat dus iets fout. Jij moet zelf kijken, wat lever ik vergeleken andere bedrijven. Hoe draai ik, wat voor merk en spullen heb ik. Als je dit allemaal bij elkaar hebt (dus de prijs van je totale drive in uit gerekend), dan kan je gaan berekenen hoeveel je moet gaan vragen om het binnen zoveel tijd terug verdient te hebben. Maar je kan moeilijk zoiets zeggen van uhm, 45 euro per uur is een mooie prijs. Want de een heeft nou eenmaal zoveel jaar ervaring meer dan de andere. En dat is juist het belangrijkste met feesten.

En met de DAP MC kan je echt niet hard hoor. Als je 75 mensen wilt doen, zou ik echt mijn petje afdoen als je dan nog complimenten krijgt van een klant. Want als dat hard gaat, kan je beter oordoppen in gaan doen, dan rond gaan lopen..

Comment

Working...
                X