Announcement

Collapse
No announcement yet.

FL studio: EDM produceren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• FL studio: EDM produceren

Hallo,

Mijn naam is Wouter en ik ben 18 jaar.
    Ik ben al vanaf mijn elfde bezig met muziek en daar nooit mee gestopt.
    Ik wil nu al een tijdje mijn eigen EDM produceren maar dit gaat helaas met veel tegenslagen. Ik heb FL studio maar snap hier geen snars van. Als ik het open zie ik overal knopjes e.d. Ik heb tutorials opgezocht op youtube, maar kwam vaak videos tegen met slechte kwaliteit. Dus elke keer sloeg ik het maar over en ging ik weer mixen. Ik ben nu op het punt gekomen waar ik de knoop wil doorhakken en gewoon aan de slag gaan voor ik spijt ga krijgen. Hebben jullie misschien tips of tricks voor mij?
    Alvast bedankt!

Gr. Wouter

Je zou kunnen overwegen een cursus aan te schaffen of wat lesjes bij een producer-school te volgen. Ik denk dat het uiteindelijk toch vooral heel veel doen is! Succes :)

Comment

waar ik veel van geleerd heb is van de making of van avicii dancing in my head daar legt hij uit hoe hij een beat in lagen op bouwt en hoe hij effecten per spoor in voegt.
      link: http://www.youtube.com/watch?v=-dIcuU58Oy8

Comment

Ten eerste bedankt voor jullie reply.

Ik heb toevallig dat filmpje van Avicii vandaag nog bekeken voor de 20ste keer in totaal:).
        Heb er wat tips uit kunnen halen maar ik ben nog een stapje terug op basis van kennis op het gebied van FL Studio. Ik ben vandaag aan de slag gegaan en ben al wat opgeschoten. Het probleem is dat ik een bepaalde sound in mijn hoofd heb, maar niet weet hoe ik die nou in FL studio krijg. Ik kan wel plug-ins gaan kopen, maar als ik er uiteindelijk niks mee kan is het zonde van het geld.

Comment

Dan zou ik het ook niet meer weten. Want ik zit zelf ook altijd met het probleem dat ik wel een idee heb van wat ik wil maar het komt er alleen niet zo uit als ik wil.

Comment

Topictitel aangepast.

Comment

Working...
            X