Announcement

Collapse
No announcement yet.

Controllers kopen help me!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Controllers kopen help me!!

Beste mensen,

ik ben nieuw zoals ik al zei bij mijn vorige onderwerp: http://www.bax-shop.nl/forum/f88-beg...tml#post153141
    Ik weet nu eigelijk best al een beetje over virtual DJ. maar het is best nog beetje moeilijk omdat je met een mouse werkt en niet met 2 handen. Dus ik wil een controller kopen alleen ik weet niet welk ik moet kopen?
    geef me please wat tips welk controller ik moet kopen.

en 2e vraag is: zal ik meteen een controller kopen die heel duur is waar ik me hele leven mee ga draaien? (maar nadeel is als je toch niks vindt dat het dan zonde is van je geld)

of zal ik een goedkope controller kopen? (voordeel is dat je geen spijt van krijg als je toch niks vindt van dj'en. En nadeel is: dan moet ik weer lang sparen voor een goede controller als ik toch echt leuk vind om dj te zijn).

daar zit ik een beetje dwaars mee dus help me hoop dat jullie mij begrijpen.

Ik zou beginnen met een leuke middenklasse, maar niet te dure DJ MIDI controller. Neem bijvoorbeeld een DDJ-Ergo of een Numark Mixtrack Pro. Ergens tussen die twee 'uitersten' heb je een segment met erg leuke en enigszins betaalbare controllers die hun ding prima doen en daarnaast ook erg populair zijn (dus je komt er ook snel vanaf mocht je hem beu zijn of mocht het DJ-vak toch niets worden ;)).

Met deze controllers kun je de beginselen van het DJ worden perfect leren en heb je ook de ruimte om te experimenteren met hotcues, loops en samples, evenals scratchen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Ik zou beginnen met een leuke middenklasse, maar niet te dure DJ MIDI controller. Neem bijvoorbeeld een DDJ-Ergo of een Numark Mixtrack Pro. Ergens tussen die twee 'uitersten' heb je een segment met erg leuke en enigszins betaalbare controllers die hun ding prima doen en daarnaast ook erg populair zijn (dus je komt er ook snel vanaf mocht je hem beu zijn of mocht het DJ-vak toch niets worden ;)).

Met deze controllers kun je de beginselen van het DJ worden perfect leren en heb je ook de ruimte om te experimenteren met hotcues, loops en samples, evenals scratchen.
      Inderdaad daar heb je echt gelijk in bedankt, maar wat vindjezelf van hercules om mee te beginnen? (maakt niet uit welk hercules)

Comment

Hercules maakt prima instap-model DJ controllers, maar zijn wel voornamelijk gericht op de beginnende DJ. (Uitzonderingen daargelaten). Controllers als de Air en Instinct zijn erg leuk voor het geld, maar ietwat beperkt in functionaliteit.

Comment

Hercules maakt prima instap-model DJ controllers, maar zijn wel voornamelijk gericht op de beginnende DJ. (Uitzonderingen daargelaten). Controllers als de Air en Instinct zijn erg leuk voor het geld, maar ietwat beperkt in functionaliteit.
          Ja ik ben beginnende DJ, ik weet nog eigelijk helemaal niets ik werk nu kleinbeetje met virtual dj met een mouse (ik kan het niet zo goed) maar nu wil ik wat dieper in gaan met DJ vak.

Comment

Ik zou niet meteen een dure dj controller kopen, als je het dan niet meer zo ziet zitten dan ben je tenminste niet honderden euro's kwijt.
            Zoals Rick ook al zij de Numark mixtrack pro lijkt me wel geschikt.

Comment

Voordeel van een goede degelijke controller is dat je wel meteen alles wat je kan wensen op je controller hebt.

Meteen honderden euro's kwijt als je het niets vind? Wat een onzin. Je hoeft hem niet meteen in de container te proppen als je het niets vind.

Kijk zelf eens op een marktplaats. Staan wel verschillende top segment controllers op maar het is echt nog niet bijna dat ze die zo goed als weg geven. Nee zijn eigenlijk voor een 2de handse vaak nog belachelijk duur. Toch zijn ze vrij snel verkocht.

Heb je het geld beschikbaar. Dan zou ik zeggen neem wat fatsoenlijks. Kost nu wat meer. Vind je het leuk heb je er veel langer plezier van. Vind je het niets levert nog behoorlijk wat op 2de hands. De goedkopere controllers word je zowat mee dood gegooid. Leveren dus ook in verhouding veel minder op.

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik gaan voor een ddj t1 controller als starter zijnde. Goed uitgebreide controller die doordat hij al wat ouder model is behoorlijk betaalbaar is geworden voor wat je krijgt. Kost misschien wel wat meer dan de instappers maar een stuk minder dan de meeste andere top segment controllers.

Comment

ah laatmaar ik zat te denken tussen : http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html
                of http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html

welk zal ik doen?
                Last edited by Indonees; Tuesday-23-07-2013, 17:23.

Comment

Ligt helemaal aan je eigen wensen en eisen. Jij moet er zelf mee draaien. Wat wil je er nog over weten?

Comment

Ligt helemaal aan je eigen wensen en eisen. Jij moet er zelf mee draaien. Wat wil je er nog over weten?
                    nee bedankt :) denk niet meer
                    Last edited by Indonees; Tuesday-23-07-2013, 23:36.

Comment

Working...
                    X