Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij 1e opdracht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp nodig bij 1e opdracht

Hallo allemaal!

Een familielid van mij wil binnenkort een mix/medley van ong. 30 nummers playbacken voor een feestje. Ik heb gezegd dat ik die mix voor haar in elkaar wil zetten, en daar ben ik vandaag mee begonnen. Ik heb verder helemaal geen ervaring maar het hoeft ook niet zo professioneel te zijn. Ik heb nu alle nummers op mijn pc en ik wil nu Virtual DJ gebruiken om daar 1 mix van te maken.

Ik ga als volgt te werk:
    Om de overgangen mooi te laten verlopen probeer verschillende dingen tot het goed klinkt, en dan druk ik op record en probeer het nog eens. Dit gaat natuurlijk nooit in 1 keer goed dus ik moet het vaak meerdere keren proberen. Ik heb nu nr1 en nr2 mooi aan elkaar in 1 bestand en daar wil ik nu nr3 aan vast maken. Maar dan loop ik tegen een probleem op! Als ik wil recorden moet ik eerst alle voorgaande nummers ook afspelen. Ik moet dus ongeveer anderhalve minuut wachten voor ik een poging kan wagen om nr3 aan nr 2 vast te maken. Dat valt nog wel mee, maar als ik straks bij nummer 30 ben kan ik ongeveer een half uur wachten! Dat kost natuurlijk veel te veel tijd en ik denk dat hier toch wel een simpele oplossing voor moet zijn. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, en andere tips om mijn 1e DJ-opdracht tot een goed einde te brengen zijn natuurlijk ook welkom! ;)

Alvast bedankt!
    groeten, ricardo

Tip: Neem software zoals Audacity (gratis!). Dan kun je veel makkelijker tracks in verschillende sporen in elkaar laten overlopen en hoef je niet opnieuw te beginnen bij een foutje. Zitten ook leuke effectjes in zoals fade in en fade out. :) Werkt een stuk eenvoudiger.

Comment

Acoustica mixcraft is ook een oplossing...
      Lekker simpel dus je kan meteen beginnen!

Comment

wat rick zegt!

Comment

Working...
        X