Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig met versterker/setup

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp nodig met versterker/setup

Goedemorgen allemaal,

ik heb de volgende vragen.

ik draai regelmatig wat kleine feestjes en zou graag een wat betere set willen hebben en jullie advies daar over.
    Wat wil ik:
    - zuiver geluid, geluidskwaliteit
    - voldoende volume
    - tot 300/400 man voldoende vermogen
    - heb redelijk budget maar het is een hobby dus kent zijn grenzen.

Wat heb ik nu:
    - 1x oude versterker kapot, dus geen
    - 1x park audio DF-1404 versterker 4x 350 4ohm 4x200 8 ohm bright 2x 650 8ohm
    - 2x dap mc12 speakers NIEUW
    - 2x jbsystems speakers 250W OUD maar goed
    - 2x sub 1x 450W 1x 400W JBsystems
    - 2x pioneer cdj 1000 1x dcj800

Wat heb ik nodig?
    - 1 versterker of 2?
    - equaliser?
    - cross-over?

zouden jullie advies willen geven wat een mooie aanvulling zou zijn op mijn set?
    en welke volg orde dit aan te sluiten.

gr. Marco

foto van de set
    Attached Files
    Last edited by D&D; Friday-10-01-2014, 09:34.

Comment

Als ik het zo bekijk heb je een beetje een allegaartje van materiaal.
      De versterker is wel goed, maar zwaar underpowered voor de speakers die je er aan hebt hangen.
      We kunnen je allerlei zaken aanraden, maar een budget lijkt me toch wel een minimum om jou gericht te kunnen helpen.
      Wil je nieuw of wil je tweedehands?

Comment

Originally posted by showtechnics View Post
        Als ik het zo bekijk heb je een beetje een allegaartje van materiaal.
        De versterker is wel goed, maar zwaar underpowered voor de speakers die je er aan hebt hangen.
        We kunnen je allerlei zaken aanraden, maar een budget lijkt me toch wel een minimum om jou gericht te kunnen helpen.
        Wil je nieuw of wil je tweedehands?
        budget ligt geheel aan wat ik er voor krijg, nieuw of gebruikt maakt niet uit.
        laten we starten met € 1500,-

ik wil graag een overzicht waar ik naar toe moet werken om een goede set te krijgen.

Comment

300 tot 400 man is veel. Dat vraagt vermogen en als je ook kwaliteit wil kost het geld.
          Grappig is ook: de meeste feestjes zijn tot 200 a 250 man OF 500 man en meer. 500 man en meer gaat je niet lukken met een dergelijk budget, 300-400 man is een minder nuttig doel om op te richten. Ik zou zeggen: richt je op een set voor pakweg 250 man.

Je DJ setje: alleen wat aan veranderen als je dat zelf nodig vind. Draai jij hier lekker mee en kan het wat jij wil? Dan is het een prima setje, zo simpel is dat.
          Geluidsetje: Met de DAP MC kastjes en 2 totaal verschillende subs ga je 250 man niet redden, zeker niet als je wat kwaliteit wenst. Daar was je waarschijnlijk al achter.
          Ik zou zeggen: verkoop de DAP en JB kastjes en voeg de opbrengst bij je investeringsbudget. Laten we dat conservatief doen en zeggen dat we in totaal 2000,- overhouden en de Park Audio versterker.
          Kies voor actief filteren, dat is volgens mij stap 1. Dus een versterker voor je top, eentje voor je sub en een crossover.
          De Park Audio die je noemt kan je heel goed gebruiken voor toppen, weliswaar gebridged dan (2x 650W/8 Ohm) maar dat moet meer dan genoeg zijn voor een mooi setje toppen van pakweg 400W.
          Wat dat ding qua klank doet kan ik echt helemaal niks over zeggen, dat weet je zelf misschien beter. Als je daarover twijfelt verkoop je die ook voor een leuk bedrag.
          Ik denk dan aan een 15" top in de richting van 4-Acoustic FCS serie, RCF ART, dat idee. Laten we de 4-Acoustics FCS 115T G2 als voorbeeld pakken, die kost ongeveer 385,- per stuk.
          Dit ter indicatie van de prijs, ga vooral luisteren voordat je wat aanschaft!! RCF ART 315 kan ook bijvoorbeeld, en zo zijn er nog wel meer.

Dan hebben we nog ruim 1200,- voor een setje subjes, een crossover en een versterker voor die subjes. Krap, maar mogelijk.
          Een 18" sub vreet vermogen, is wat lomp en duurder, dus laten we beginnen met een 15" sub. In de meeste gevallen is dat ruim voldoende. Ook weer ter indicatie pak ik een 4-Acoustic FCS 115B baskastje, frontloaded kast van 500W RMS, kost ongeveer 290,- per stuk.
          Even rekenen geeft dan nog 600,- voor een amp en crossover. Die crossover kun je zo gek maken als je zelf wilt, je kan er ook een processor voor nemen bijvoorbeeld. Ik zou een Behringer DCX2496 aanraden, prima apparaatje en 2de hands goed te vinden voor relatief weinig. Een American Audio VLP2500 (430,-) zal prima werk afleveren op deze subjes, maar er zijn andere mogelijkheden.

Volgens mij heb je dan binnen je budget een heel leuk setje. Misschien is een ietsje betere versterker haalbaar door wat korting te bedingen bij je leverancier voor een compleet setje.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
            300 tot 400 man is veel. Dat vraagt vermogen en als je ook kwaliteit wil kost het geld.
            Grappig is ook: de meeste feestjes zijn tot 200 a 250 man OF 500 man en meer. 500 man en meer gaat je niet lukken met een dergelijk budget, 300-400 man is een minder nuttig doel om op te richten. Ik zou zeggen: richt je op een set voor pakweg 250 man.

Je DJ setje: alleen wat aan veranderen als je dat zelf nodig vind. Draai jij hier lekker mee en kan het wat jij wil? Dan is het een prima setje, zo simpel is dat.
            Geluidsetje: Met de DAP MC kastjes en 2 totaal verschillende subs ga je 250 man niet redden, zeker niet als je wat kwaliteit wenst. Daar was je waarschijnlijk al achter.
            Ik zou zeggen: verkoop de DAP en JB kastjes en voeg de opbrengst bij je investeringsbudget. Laten we dat conservatief doen en zeggen dat we in totaal 2000,- overhouden en de Park Audio versterker.
            Kies voor actief filteren, dat is volgens mij stap 1. Dus een versterker voor je top, eentje voor je sub en een crossover.
            De Park Audio die je noemt kan je heel goed gebruiken voor toppen, weliswaar gebridged dan (2x 650W/8 Ohm) maar dat moet meer dan genoeg zijn voor een mooi setje toppen van pakweg 400W.
            Wat dat ding qua klank doet kan ik echt helemaal niks over zeggen, dat weet je zelf misschien beter. Als je daarover twijfelt verkoop je die ook voor een leuk bedrag.
            Ik denk dan aan een 15" top in de richting van 4-Acoustic FCS serie, RCF ART, dat idee. Laten we de 4-Acoustics FCS 115T G2 als voorbeeld pakken, die kost ongeveer 385,- per stuk.
            Dit ter indicatie van de prijs, ga vooral luisteren voordat je wat aanschaft!! RCF ART 315 kan ook bijvoorbeeld, en zo zijn er nog wel meer.

Dan hebben we nog ruim 1200,- voor een setje subjes, een crossover en een versterker voor die subjes. Krap, maar mogelijk.
            Een 18" sub vreet vermogen, is wat lomp en duurder, dus laten we beginnen met een 15" sub. In de meeste gevallen is dat ruim voldoende. Ook weer ter indicatie pak ik een 4-Acoustic FCS 115B baskastje, frontloaded kast van 500W RMS, kost ongeveer 290,- per stuk.
            Even rekenen geeft dan nog 600,- voor een amp en crossover. Die crossover kun je zo gek maken als je zelf wilt, je kan er ook een processor voor nemen bijvoorbeeld. Ik zou een Behringer DCX2496 aanraden, prima apparaatje en 2de hands goed te vinden voor relatief weinig. Een American Audio VLP2500 (430,-) zal prima werk afleveren op deze subjes, maar er zijn andere mogelijkheden.

Volgens mij heb je dan binnen je budget een heel leuk setje. Misschien is een ietsje betere versterker haalbaar door wat korting te bedingen bij je leverancier voor een compleet setje.
            hier heb ik wat aan, bedankt hiervoor.

aantal mensen is inderdaad 250 man,

ik wil wel nog graag weten welke versterker goed is voor de nieuwe subs?
            ga in gedeeltes nu spullen vervangen.

1e versterker subs en cross over aanschaffen
            2e subs en tops

koop liever in delen kwaliteit dan in 1x wat minder spul, wil graag groeien in omvang dus daar wil ik ook rekening mee houden.

Comment

Rennevanh: toch vreemd dat ik op regelmatige basis geluid lever juist voor tussen de 250-500 pers. Volgens jou zijn die er bijna niet (of heb jij daar misschien weinig boekingen voor, das nogal een verschil ;) )

D&D :
              Ik zou kijken voor:
              1. - Eerst 2 goede toppen met amp erbij.
              2. - Later nog 2 goede subjes met amp en crosover erbij.

Mocht je intresse hebben dan heb ik nog evt wel leuk spul binnen je budget.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                Rennevanh: toch vreemd dat ik op regelmatige basis geluid lever juist voor tussen de 250-500 pers. Volgens jou zijn die er bijna niet (of heb jij daar misschien weinig boekingen voor, das nogal een verschil ;) )

D&D :
                Ik zou kijken voor:
                1. - Eerst 2 goede toppen met amp erbij.
                2. - Later nog 2 goede subjes met amp en crosover erbij.

Mocht je intresse hebben dan heb ik nog evt wel leuk spul binnen je budget.
                Ga eerst voor een nieuwe amp en crossover en dat voor nieuwe toppen, zou graag van jullie horen wat een goede keus is.

bedankt voor jullie snelle reacties.

Comment

Originally posted by D&D View Post
                  Ga eerst voor een nieuwe amp en crossover en dat voor nieuwe toppen, zou graag van jullie horen wat een goede keus is.

bedankt voor jullie snelle reacties.
                  gaat BTW om een versterker voor de subs.

Comment

Working...
                  X