Announcement

Collapse
No announcement yet.

elementen vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• elementen vraag

welke elementen moet ik nemen

ik gebruik nu de stanton 500

maar ik vind ze qua klank niet meer zo goed

nu draaide ik laatst met de ortofoon concorde maar dit was me een zeer groot verschil!!!!

dus vraag welke elementen naast de ortofoon moet ik bekijken???

wat wil ik ermee

club trance draaien en ik wil goed leren scratchen!!!

groeten'
    marcel

Ik heb een tijdje geleden deze getest, klinken stuk verfijnder als de 500's en zijn beter geschikt voor het werk dan de banana's van ortofon (de zilveren, die trouwens erg goed klinken!)
    Let wel goed op de hoogte van de arm en de anti-skating. Als dat goed staat hoef je niet zoveel druk te geven op je naald.

Ben benieuwd wat je gaat kiezen! Greetz.. Doede

Comment

Re: elementen vraag

de geluids kwaliteit van ortofoon is beter maar het probleem met ortofoon is dat ze slecht voor je platen zijn op de langere termijn. daarentegen zijn de nieuwe 500's een stuk beter dan de oude, ik heb ze zelf ook weer deze week gehaald.

Comment

Re: elementen vraag

ik gebruik nu de nieuwe 500 elementen en de naalden maar toch

ik zag dat de grijze ortofoon concorde pro bij de bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ voor 60 euries ligt!!!

Comment

Ik heb de silveren Ortofons.. Perfect.. Geluid is veel beter en ze liggen veel beter op je plaat. En dat je platen eerder slijten... Vind ik aan je afstelling liggen. Als je ze goed afsteld, gewicht t.o.v. afstelling e.d., zal je echt geen problemen hebben. Vaak gebeurt het wel dat je wat ruwer met je naalden omgaat, omdat dat dan ook kan.. Hij blijft als een Audi op je plaat liggen :lol:

Comment

Ik gebruik al een tijdje de Ortofon Concorde 'DJ' E.

Voor mij geen andere meer, deze zijn perfect.
            Ik heb alleen geen idee of deze ook goed zijn om mee te scratchen.
            Ze waren wel € 99,-, maar dan heb je wel wat !

Comment

ik heb trouwens afgelopen zomer met de shure whitelabel gedraait en deze zijn ook superfijn maar zijn redelijk prijzig

Comment

op aboutdj.nl staat een goed artikeltje! dit is ook handig voor andere van daar dat ik het nu nog zeg

Comment

Ik zou personeel voor de Orotofon DJ S gaan. Mooi elementje (letterlijk, hij staat gewoon goed op een draaitafel), goede geluidskwaliteit en sterk.

Daarbij heb je het voordeel dat je de naalden van duurdere Orotofon elementen gewoon op je eigen element kan zetten. Dat beinvloed de geluidskwaliteit zeer zeker.

Comment

ik draai normaal ook met de ortofoon pro en dat gaat gewoon goed vind alleen dat als de boel niet goed ingesteld is gaat het direct bagger springt je naald heel erg snel over

Comment

Originally posted by JustiX
                      ik draai normaal ook met de ortofoon pro en dat gaat gewoon goed vind alleen dat als de boel niet goed ingesteld is gaat het direct bagger springt je naald heel erg snel over
                      mwa instellen valt wel mee toch :P ik gebruik ze ook heel erg tevreden over... wil nog wel een x de sure whitelabel proberen

Comment

ik heb nog een vraagje, hoe weet ik nu of die past op mijn platenspeler of zijn die naalden+houder universeel :?:

passen alle types op mijn platenspeler (JB T2)

echt een newbie vraag maar wil het toch graag weten :P

deze ziet er mooi uit, (hopelijk is hij ook goed)

heb niet zoveel verstand van goede naalden

Comment

als je hem voor algemeen gebruik wilt hebben
                          moet je de gewone concorde pro hebben

en anders de tonar banana (hetzelfde maar dan van een andere fabrikant)

ookm de shure whitelabel is een fijn elementje (wel duur)

Comment

ok thanks,

maar zijn de elementen universeel of verschild het per model :?:

Comment

nou iemand :?: :?: :?:

Comment

Working...
                              X