Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fout bij opnemen via audacity

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fout bij opnemen via audacity

Dag mede Hobbyisten,

Ik worstel al een tijdje met het zelfde probleem; als ik opneem dan klinkt het geluid vervormd, te hard, of juist onduidelijk. Maar nooit normaal en helder als hoe ik het wil hebben.
    Nu gebruik ik audacity als opname programma (opties voor een betere wellicht?), en heb ik de opnamevolume al aangepast naar 0,01. Omdat het opnamegeluid hierdoor te zacht klinkt normaliseer ik het bestand naar 0,0DB. Maar alsnog blijft het geluid erg raar klinken en niet helder.

Ik gebruik een normale tulp kabel die vanuit mijn DJM750 (record out uitgang) naar mijn computer loopt (mic ingang).

Doe ik iets fout hier? Of raden jullie mij iets anders aan?

Vriendelijke groet!

Originally posted by Jido View Post
    Ik gebruik een normale tulp kabel die vanuit mijn DJM750 (record out uitgang) naar mijn computer loopt (mic ingang).
    En op de microfoon ingang iets van boost aan staan?
    (Volume in Audacity mag gewoon op 1,0 staan.)

Comment

Niet dat ik weet! Waar kan ik dat vinden op mijn computer?

Comment

Welk besturing systeem?
        Windows 10 - Luidsprekertje > opnameapparaten > En dan bij microfoon ergens onder eigenschappen.

Comment

Nee ik gebruik nog een oldskool Windows XP versie op mijn ouwe taaie ding (puur voor opnemen uit de kast getrokken). Maar ik kan bij de instellingen van het geluid geen boost of iets dergelijks vinden.

Comment

Working...
          X