Announcement

Collapse
No announcement yet.

DDJ RB vs. Denon MC4000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DDJ RB vs. Denon MC4000

Hoi allemaal!

Ik DJ al een tijdje met een kleine numark controller maar het is echt waardeloos nu ik beter kan draaien. Dus zit ik te twijfelen tussen de DDJ RB en de Denon MC4000. De RB is aantrekkelijk omdat hij Rekordbox DJ meelevert en ik wil Rekordbox DJ echt graag gebruiken. Maar de Denon is een betere controller die wel weer 100 euro duurder is en geen Rekordbox DJ heeft. Dus wat zouden jullie halen in mijn situatie?
    Ik wil manual beatmatchen dus de lange pitchfaders op de denonzijn handig (maar ik kan wel heel precies adjusten op zich). Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om 2-3 maanden te wachten op een Denon als ik nu al de DDJ RB kan kopen maar is de denon het echt waard?
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :D

Daniel

Hey Daniel,

Als eerst, ik heb de denon MC4000 nooit uitgeprobeerd.

Antwoord op je vraag: De MC4000 lijkt mij wel een betere keus. Ik weet nml niet precies welke numark controller jij gebruikt, maar de DDJ RB is een best wel basic controller. De MC4000 bied daarentegen wel echt wat extra knoppen behalve de pads (waarvan ik even gok dat die niet op jouw numark controller zitten). Ik zou dus kiezen voor de langere termijn en even wachten. Ik denk namelijk dat je anders snel op uitgekeken bent en op zoek kan naar een volgende controller.

Verder: Wat mij nog niet duidelijk is, is waarom je per se met Rekordbox DJ wil draaien? Je zou bijvoorbeeld ook naar Serato of Traktor kunnen kijken. Ik heb zelf een tijd met traktor gedraaid en ben daar erg tevreden over. Je kan dan ook even kijken naar de S2. Ik vind dat deze best degelijk gebouwd is. Er staat er eentje op mijn studentenvereniging en die heeft al vele bierdouches overleefd.
    Een andere optie is het kopen van een extra midi controller zoals een X1 of iets dergelijks. Ik heb gezien dat bij veel mensen dat echt het creatieve proces bevorderd en er soms leuke mappings ontstaan. Die staan overigens ook veel op internet.

Comment

Working...
    X