hey mensen, ik ben nu al een tijdje bezig met 'DJ' en alles wat hierbij hoort, maar ik weet nog steeds niet of ik het echt leuk genoeg vind. Want iedereen kent vast wel van die bevliegingen die na een jaar weer over zijn, en dus heb ik mezelf voor een (moeilijke) keuze gesteld: Een dj-set kopen (waarschijnlijk 2 draaitafels en een mengpaneel) of niet. Want als ik het wel koop, en er over een jaar er niets meer aan vind, dan is het zonde van het geld (wat ik wel eens eerder heb gedaan... :roll: ) En wat ik me ook afvraag is wat voor een muziek ik wil gaan draaien. Want ik ben een tijd erg fan geweest van linkin park en vind dat soort muziek nu ook nog wel leuk maar minder. En trance vind ik ook cool, maar alleen om op te dansen (en misschien te draaien) en niet gewoon zo te luisteren. Dus nouja, ik zou graag willen weten wat jullie hier van vinden en of jullie ook tegen zulke dingen zijn aangelopen. Alvast bedankt :)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DJ worden
Collapse
X
-
De keuze wel of niet doen.. tja denk dat wij daar niet zoveel bij kunnen helpen :roll:
Maar over die muziek stylen, je will trance en linkin park achtig draaien, dan draai je dat toch! Dat maakt een dj juist een dj, draaien wat hij/zij wil :wink:
SUC 10000 ermee 8)
Comment
-
Je kan natuurlijk thuis leuk hobby-en, maar als je de muziek niet tot in het diepst van je donder voelt zul je nooit "the next level" bereiken als je begrijpt wat ik bedoel. Voor sommige dj's en misschien nog meer voor producers is het gevoel voor de muziek net zoiets als verliefd worden. Het raakt je precies tussen je ogen ....of niet!
De keuze blijft uiteindelijk natuurlijk helemaal voor jezelf dus doe waar je je goed bij voelt, oke?!!
Comment
-
djtnox zegt ware dingen. Je moet echt, maar dan ook echt heel veel van muziek houden om DJ te kunnen zijn. Om maar eens een voorbeeld te geven: Bob van Boudisque (platenzaak in Amsterdam) zei eens tegen mij dat hij de ware DJ kan herkennen aan het feit dat als die moet kiezen tussen een nieuwe release, en een pot pindakaas, die de rest van de week droog brood eet.
Als je muziek "wel leuk" vindt, dan heb je het niet in je om een DJ te worden. Je moet echt een freak zijn om het te kunnen worden, en het te kunnen blijven.
Comment
-
Idd, helemaal met tnox en krat eens, je moet de muziek niet alleen luisteren, je moet hem bij wijze van spreken ook kunnen voelen. Zet een nummer op, en ´voel´ hem...
En zoals tnox al zei het lijkt op verliefd zijn :P maar dan een beetje anders. Je wordt blij van de muziek en vergeet dat je boos bent op mensen (al vergeten die mensen t meestal niet, das de domper ;) ) Zoals ook al een tijdje in mn signature staat,
Don't make the music, be it ;)
En net zoals bij verliefdheid is er ook maar een persoon die werkelijk kan vertellen wat je voelt en dat ben jij :P Natuurlijk kan het ook zo duidelijk zijn en het van je gezicht te lezen zijn, maar uiteindelijk ben JIJ degene die het precies weet. :P Probeer t uit zou ik zeggen ;)
Comment
-
Ik zou gewoon je draaitafels kopen! als je hem na een jaar zat bent heb je er ten eerste veel plezier aan gehad en je kan hem daarna natuurlijk ook weer gewoon doorverkopen!! Ik denk alleen niet dat je hem dan nog kwijt wilt. Je kunt er dan zo veel lollige dingen mee!!
SlideBase!!
Where ever you want, Whenever you want!!
Comment
-
slidebase verwacht over een jaar goedkoop spullen 2ehands te kunnen kopen ;)
nee maar serieus; het is echt leuk om te draaien maar je moet er wel een feeling mee hebben. En welke muziek je draait / mixt maakt geen zak uit; maar net wat je lekker vindt. Of dat nu club, techno, hardstyle, hiphop, drum'n'bass, elektro of trance is... wat jij wilt. Deze stijlen zijn op vinyl verkrijgbaar. Of koop 2 cdspelers zoals ik doe; en ga met cd's mixen. Is ook iets goedkoper om te mixen alleen zijn cdspelers zelf duurder in de aanschaf. (afhankelijk van het model)
Comment
-
Re: DJ worden
Originally posted by YOguMhey mensen, ik ben nu al een tijdje bezig met 'DJ' en alles wat hierbij hoort, maar ik weet nog steeds niet of ik het echt leuk genoeg vind. Want iedereen kent vast wel van die bevliegingen die na een jaar weer over zijn, en dus heb ik mezelf voor een (moeilijke) keuze gesteld: Een DJ-set kopen (waarschijnlijk 2 draaitafels en een mengpaneel) of niet. Want als ik het wel koop, en er over een jaar er niets meer aan vind, dan is het zonde van het geld (wat ik wel eens eerder heb gedaan... :roll: ) En wat ik me ook afvraag is wat voor een muziek ik wil gaan draaien. Want ik ben een tijd erg fan geweest van linkin park en vind dat soort muziek nu ook nog wel leuk maar minder. En trance vind ik ook cool, maar alleen om op te dansen (en misschien te draaien) en niet gewoon zo te luisteren. Dus nouja, ik zou graag willen weten wat jullie hier van vinden en of jullie ook tegen zulke dingen zijn aangelopen. Alvast bedankt :)
Kijk, dit is nu precies wat er aan de hand is met de huidige DJ scene. Het is enorm populair om DJ te zijn deze jaren. Al die kinderen (zo noem ik ze maar even) die vroeger piloot of astronaut wilden worden, willen nu ineens DJ worden omdat ze op TV zien dat het "mega super vet cool" is om op een groot feest te staan voor 10.000+ mensen. En iedereen die al eens een CD-tje of elpee heeft gedraait voor max. 3 man, noemt zichzelf DJ. Maar eigenlijk willen ze niet eens DJ zijn, ze willen "stoer" zijn. En dan komen ze erachter dat je toch heeeeeeeeeel erg je best moet doen om een beetje een goede DJ te worden (ik ben er nu nog mee bezig). Geloof me, het is op jonge leeftijd nog makkelijker om piloot/astronaut te worden dan DJ !!!!!!
Dus daarom mijn tip aan YOguM, kappen, en wel meteen !!!!! En laat het "DJ zijn" maar over aan de mensen die WEL zeker weten dat ze het leuk vinden !!!
(zo, dat is er uit)
Comment
-
haha LOL
als je zulke info nou ook even op Partyflock wilt neerzetten ;)
daar zit ook zo'n forum met honderden DJ's of toekomstige DJ's :P
ook wel irritant trouwens dat er nog zoveel DJ's zijn die zo anti-cd zijn en je geen DJ vinden als je met CD's draait. :roll:
Comment
Comment