Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ worden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hmm veel uit elkaar lopende antwoorden :) maar nouja ik weet het niet, maar ik vind muziek gwoon echt heel vet en volgens mij ben ik niet zo'n wannabe... maarja misschien kan je dat ook niet zo goed van jezelf zeggen...

Comment

.
      Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 19:36.

Comment

Originally posted by DJD-TraXx
        maar ik raad je wel aan om het een keertje te proberen voordat je een set aanschaft....stel je vind er eigenlijk geen hol aan, dan zit je daar met je nieuwe draaitafels, en die leveren je 2e hands toch altijd minder op....
        ja idd wou ik ook al gaan doen... we hebben een dj winkel in de stad en daar kan je het gewoon proberen... Ik heb al 1x gescracht (of hoe je dat ook schrijft... :? ) dus :)

Comment

Originally posted by NBeat
          Sinds de CDJ-800, CDJ1000(MKII), DVJ, enz enz maakt dat dus ook niet meer uit, dat zijn praktsch Draaitafels :P (Met wat extra functies ;)
          ben ik het niet mee eens cd spelers zoals de cdj1000 is net zoiets als een soft waar programma iedereen kan er mee mixen.

Comment

wat een domme opmerking joey, omdat er een BPM counter opzit zou iedereen er mee kunnen mixen, dacht het toch echt even niet! :evil:

Comment

ik vind het tegenwoordig met die cd spelers met veel functies je hoeft alleen maar veel geld te hebben om goed te kunnen draaien.

Comment

you wish...

Je hebt er echt wel wat skills voor nodig hoor !!! alles moet wel op t goede moment zijn or, dat blijft toch echt kwihard tellen hoor !!! en probeer jij maar eens een goede scratch te maken met zo'n apparaat, zal nog vies tegenvallen !!!

Comment

Geef DJ Joey (voor het eerst :P ) is een beetje gelijk..

Want met een CMX-3000 en een DJM-3000 doe je zelf bijna nix meer (of hoef je dat teminste niet te doen)

En ben hier geen voorstander voor!! als je zo draait ben je geen DJ! (mijn mening geen verdere discussie mogelijk ;) )

Comment

Je kan ook Virtual DJ automatisch alles laten doen, dus da vin k geen excuus, een echte DJ zie je t werk doen, als je iets faked zal je echt niet ver komen, das gewoon zo overduidelijk !!!

Comment

Originally posted by NBeat
                      Je kan ook Virtual DJ automatisch alles laten doen, dus da vin k geen excuus, een echte DJ zie je t werk doen, als je iets faked zal je echt niet ver komen, das gewoon zo overduidelijk !!!
                      Geef je helemaal gelijk!

Comment

Wat je ook kan doen:

Zelf thuis met een computerprogramma een mix maken van een uur, deze op een cd branden, van te voren de mix opsturen naar de organisator van het feest waar je draait, briefje bij de cd indoen met text:

Geachte heer/mevrouw

omdat ik te lui ben om naar uw feest te komen om daar live te draaien, heb ik vanuit mijn luie stoel een mix gemaakt van een uur. Zou u deze voor mij aan willen zetten op de tijd dat ik moet beginnen? Mocht ik langer dan een uur moeten draaien kunt u de cd gewoon nog een keer afspelen.

M.vr.gr. DJ LAZY ASS
                        Maar ff serieus, met cd's draaien is net zo moeilijk als met vinyl. Alleen cdspelers blijven langer op één tempo draaien en draaitafels wijken sneller af. Dus ga nou niet zeggen dat met cd spelers alles vanzelf gaat, dat is echt niet zo.

Comment

.
                          Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 19:37.

Comment

naja verdeelde meningen hier zoals het meestal is vinyl vs cd :P

Comment

Originally posted by DJD-TraXx
                              ik heb meer moeite met mijn CD speler dan met m'n draaitafel hoor.... dat komt alleen waarschijnlijk omdat ik een Sony heb, die uit een stereotoren gehaald is :roll: :P

maar alsnog....ikd enk dat het allebei even moeilijk is...kijk als je nou een set gaat draaien met een laptop en alles een half uur van te voren kunt inprogrammeren (bestaan dat soort programma's??) dan kan ik me voorstelllen dat mensen het fake noemen...maar zelfs dan...je moet toch echt kunnen mixen om te kunnen mixen, zeg maar...

en omdat een CD speler een beatcounter heeft is het niet gelijk simpeler ofzo...wat mijzelf altijd opvalt is dat die beatcounters toch niet goed lopen, dus kun je et zo goed zelf tellen toch....

en btw ;) wie zegt er dat er op een draaitafel geen bpm counter kan ;)

om maar eens een voorbeeld te geven... natuurlijk heb je ook gewoon externe die je met tulpies aansluit ;) Of eentje die in je mixer zit.

Maarja, is miss wel handig om ongeveer in heel grove lijnen te kijken of ie goed zit, maar zelf tellen werkt toch t beste ;)

Comment

In de hele discussie over of je nou met een cd-speler met bpm, truukjes en handige knopjes (zoals joey zegt) of met een draaitafel draait vergeten jullie 1 ding. Wat dacht je van de ingebouwde voelsprieten van een goede dj om aan te voelen wat het publiek wil horen en hoe je ze door een avond heen "stuurt"!

Even als voorbeeld, bij mij in de zaak hebben een dj die technisch echt leuk kan draaien maar hij presteert het wel binnen 3 nummers een volle dansvloer leeg te draaien.

Duzzzzz, voordat je gaat lopen mekkeren over tools en zelf mixen en op de volautomaat van de cd-speler (joey.....blijf dromen, knap de functies van een cdj1000 of dvj gebruiken vereist heel wat meer oefening en vooral inzicht dan de naald op een plaat zetten en bijpitchen), kijk eerst eens of je dat gevoel hebt. Daarmee wordt je sneller een veel gevraagde dj dan eentje die perfect tien plaatsjes achter elkaar kan mixen.

Steefje heeft gesproken :P

Comment

Working...
                                X