Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ worden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

de eerste echt zinnege antwoorden van stef en dyno

Comment

Originally posted by Stephanie!
      In de hele discussie over of je nou met een cd-speler met bpm, truukjes en handige knopjes (zoals joey zegt) of met een draaitafel draait vergeten jullie 1 ding. Wat dacht je van de ingebouwde voelsprieten van een goede DJ om aan te voelen wat het publiek wil horen en hoe je ze door een avond heen "stuurt"!

Even als voorbeeld, bij mij in de zaak hebben een DJ die technisch echt leuk kan draaien maar hij presteert het wel binnen 3 nummers een volle dansvloer leeg te draaien.

Duzzzzz, voordat je gaat lopen mekkeren over tools en zelf mixen en op de volautomaat van de cd-speler (joey.....blijf dromen, knap de functies van een cdj1000 of dvj gebruiken vereist heel wat meer oefening en vooral inzicht dan de naald op een plaat zetten en bijpitchen), kijk eerst eens of je dat gevoel hebt. Daarmee wordt je sneller een veel gevraagde DJ dan eentje die perfect tien plaatsjes achter elkaar kan mixen.

Steefje heeft gesproken :P
      ja stef daar heb jij ook gelijk in :) en of ik die skills heb moet ik nog 8er zien te komen... maar ik vind een dj die een goed publieks gevoel bezit en goeie mix skills heeft met vinyl tog mooier dan dezelfde persoon die met cdtjes draait.

Comment

Originally posted by NBeat
        Originally posted by DJD-TraXx
        ik heb meer moeite met mijn CD speler dan met m'n draaitafel hoor.... dat komt alleen waarschijnlijk omdat ik een Sony heb, die uit een stereotoren gehaald is :roll: :P

maar alsnog....ikd enk dat het allebei even moeilijk is...kijk als je nou een set gaat draaien met een laptop en alles een half uur van te voren kunt inprogrammeren (bestaan dat soort programma's??) dan kan ik me voorstelllen dat mensen het fake noemen...maar zelfs dan...je moet toch echt kunnen mixen om te kunnen mixen, zeg maar...

en omdat een CD speler een beatcounter heeft is het niet gelijk simpeler ofzo...wat mijzelf altijd opvalt is dat die beatcounters toch niet goed lopen, dus kun je et zo goed zelf tellen toch....

en btw ;) wie zegt er dat er op een draaitafel geen bpm counter kan ;)

om maar eens een voorbeeld te geven... natuurlijk heb je ook gewoon externe die je met tulpies aansluit ;) Of eentje die in je mixer zit.

Maarja, is miss wel handig om ongeveer in heel grove lijnen te kijken of ie goed zit, maar zelf tellen werkt toch t beste ;)
        dat is net zoiets als een voetballer met een afstand bediening die het doel kan verschuiven

Comment

Originally posted by dj_joey
          maar ik vind een DJ die een goed publieks gevoel bezit en goeie mix skills heeft met vinyl tog mooier dan dezelfde persoon die met cdtjes draait.
          Wat doet dat ertoe in dit topic? Yogum vroeg of het slim was om te gaan draaien en niet of jij het mooier vind of iemand met vinyl of cd's draait.... :roll:

Comment

Originally posted by dj_joey
            ... maar ik vind een DJ die een goed publieks gevoel bezit en goeie mix skills heeft met vinyl tog mooier dan dezelfde persoon die met cdtjes draait.
            Sja.....ik zie m'n pizza ook liever bezorgt door een brede italiaanse hunk in een testarossa dan door een lelijk marokaantje op een puch brommertje.

Maar ja.....het gaat om de kwaliteit van de pizza.

Comment

haha dat is het orgineelste voorbeeld wat ik tot nu gehoord heb :D

Comment

helaas dat miss italië geen pizza's bezorgt in Eindhoven :cry:

maar een hele discussie is los gebarsten zie ik al 8O ach ja, ik ben blij met m'n CDJ's en vinyl zal ik telkens minder gaan gebruiken.

Comment

mensen, ik werk met cd-spelers en platenspelers tegelijk en het kan me geen barst schelen... als het maar goed klinkt en iedereen op de dansvloer goed begint te 'hakken' (dansen)... :wink:

Comment

.
                    Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-26-02-2020, 00:37.

Comment

Aangezien de wijsheid weer van ons "ouderen" komt nog even dit:

Steeds vaker zie ik het tegenwoordig gebeuren dat nieuwe releases alleen nog maar te downloaden zijn (betaald) ipv van via cd of plaat.
                      Heb ik wel de nieuwste legale tracks maar sta ik toch mp3 tjes te mixen!!

Ben ik dan goed of fout bezig?? Denk daar maar eens over na!!

Comment

.
                        Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-26-02-2020, 00:36.

Comment

Zalen betalen een bijdrage aan BUMA. Het openbaar maken (wat het is, in dit geval) is illegaal, mits er betaald wordt. De zalen betalen, dus dat is geregeld.
                          Geldt overigens alleen voor legaal aangeschaft materiaal!

Comment

en hoe zit dat met drive-inn dan ??

Comment

Weet ik niet. Kan heel goed (en ik denk dat dat het geval is) dat de drive inn daar zelf voor moet zorgen. Informeer eens bij een proffesionele drive inn die al een tijd meedraait, zou ik zeggen.

Comment

Originally posted by NBeat
                                en hoe zit dat met drive-inn dan ??
                                Ligt eraan voor wie je werkt, bij wie de verantwoordelijkheid ligt, wat je geregeld hebt in je algemene voorwaarden.

In de horeca is het inderdaad vaak zo dat de zaaleigenaar daar voor betaald. Voor wat betreft besloten feestjes voor familie / vrienden hoeft niks betaald te worden volgens de website van BUMA. Maar voor overige, openbare, feestjes dus wel. En jij bent zelf in eerste instantie daarvoor verantwoordelijk, tenzij er duidelijke afspraken zijn dat de organisatie / opdrachtgever dat overneemt. Bijv een artikeltje in je algemene voorwaarden:

15.1. Indien en voor zover tussen opdrachtgever en opdrachtnemer enige overeenkomst vigeert ten gevolge waarvan bij de uitvoering van de verplichtingen die uit deze overeenkomst voortvloeien voor opdrachtnemer, BUMA/STEMRA-rechten verschuldigd zullen zijn, danwel andere rechten die samenhangen met voortbrengsel van de geest, zullen deze rechten verschuldigd zijn door opdrachtgever die, voor zover nodig, eveneens zal zorgdragen voor aangiften e.d. en, indien opdrachtnemer aangesproken zal worden, opdrachtnemer zal vrijwaren voor de betaling van deze rechten.

Let er wel op dat je je algemene voorwaarden verstrekt, deponeert, of op verzoek aan kunt bieden en altijd vermelden dat ze van toepassing zijn op de betrokken overeenkomst.[/i]

Comment

Working...
                                X