Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
nou.. niet echt, ja tuurlijk er is verschil, maar in het beginnersmixen zit er niet echt veel verschil in, je moet beide pitchen, bij vinyl zetjes geven, afremmen, bij cd's pitch bend.
Ehm, cue points mogen ook wel onder de aandacht komen, die zijn bij vinyl wel een stuk moeilijker
Nu even niet veel tijd om uitgebreid te antwoorden, misschien dat ik morgen of overmorgen nog even een uitgebreidere post maak, maar nu moet ik snel naar bed.. morgen er weer vroeg uit..
Edit: oeps even vergeten :D nog even snel een conclusie:
CD's zijn makkelijker om mee te beginnen, maar daar moet je niet vanuit gaan, je kijkt toch ook niet wat makkelijker is, frans of wiskunde als je later iets heel anders wil gaan doen dan het makkelijke ;) (en daar blijf je bij, ookal weet je dat je een paar jaar door t zure van de appel heen moet bijten.)
Wat ik probeer te zeggen is dat je moet kijken wat JIJ leuk vind, liggen je ambities bij vinyl, dan ga je voor vinyl, liggen je ambities bij CD, dan kies je cd. Een volledig persoonlijke keuze!! De eerste stap in het creeren van je eigen stijl ;)
Ok t is toch nog een lang verhaal geworden ;) misschien later toch nog meer :P Ik kijk even ;)
nou.. niet echt, ja tuurlijk er is verschil, maar in het beginnersmixen zit er niet echt veel verschil in, je moet beide pitchen, bij vinyl zetjes geven, afremmen, bij cd's pitch bend.
Ehm, cue points mogen ook wel onder de aandacht komen, die zijn bij vinyl wel een stuk moeilijker
Nu even niet veel tijd om uitgebreid te antwoorden, misschien dat ik morgen of overmorgen nog even een uitgebreidere post maak, maar nu moet ik snel naar bed.. morgen er weer vroeg uit..
Edit: oeps even vergeten :D nog even snel een conclusie:
CD's zijn makkelijker om mee te beginnen, maar daar moet je niet vanuit gaan, je kijkt toch ook niet wat makkelijker is, frans of wiskunde als je later iets heel anders wil gaan doen dan het makkelijke ;) (en daar blijf je bij, ookal weet je dat je een paar jaar door t zure van de appel heen moet bijten.)
Wat ik probeer te zeggen is dat je moet kijken wat JIJ leuk vind, liggen je ambities bij vinyl, dan ga je voor vinyl, liggen je ambities bij CD, dan kies je cd. Een volledig persoonlijke keuze!! De eerste stap in het creeren van je eigen stijl ;)
Ok t is toch nog een lang verhaal geworden ;) misschien later toch nog meer :P Ik kijk even ;)
bedankt voor deze waardige post :). maarre hoe zit dat met producties van dj's, worden de meeste nummers op vinyl uitgebracht of op cd of is het is er bij allebei genoeg keuze en is het dan ook bij de een moeilijker om goede nummers vinden dan de andere?
Is heel erg afhankelijk van je stijl. Draai zelf allround en kan dus prima alles vinden op cd. Standaard top-40 / Slam FM spul. Moet vaak wel bestellen, maar meeste is wel te vinden.
cd is veel goedkoper als je muziek moet gaan kopen en voor 1000/2000 euro heb je leuk beginenrs spul
Muziek moet je zoieso kopen of je bent gewoon nep bezig... Dus vinyl of cd maakt niet uit, ga eens proberen wat je het fijnst vind draaien.
pfff, dit is hier al te vaak verteld :(
cd kost de helft bij dancetunes kan je tracks downloaden voor een euro per track en ze op een cdtje branden en 1 plaat is 10 euro reken zelf maar het verschil uit
Ik twijfel steeds ook of ik iets ga kopen of niet, het is inderdaad zonde als je er na een jaar alweer mee kapt. Ik heb dit zo opgelost voorlopig.
Ik draai alleen op plaatsten waar al spul staat, staathet er nog niet dan moeten ze het zelf huren. op die manier kan ik heel goedkoop blijven want ik doe het zeker niet voor de poen.
Wat je kan draaien?
Probeer zo breed mogelijk te zijn..hoe meer je draait hoe meer klussen je aankan lijkt mij..
Maar ik draai in ieder geval met cd's (daar kan je ook lekker op bezuinigen :D
Je hebt ook gelijk hoor..ik krijg vaak van die Iris cheque's en daar koop ik cd's van,. maar soms hoor je nummers en dan denk je. DIE WIL IK! en dan als ik er gnoeg heb (18) dan brand ik ze.
Als je net begint en dus niet zeker bent van een cariƫre..voorzichtig zijn met geld!
Ik twijfel steeds ook of ik iets ga kopen of niet, het is inderdaad zonde als je er na een jaar alweer mee kapt. Ik heb dit zo opgelost voorlopig.
Ik draai alleen op plaatsten waar al spul staat, staathet er nog niet dan moeten ze het zelf huren. op die manier kan ik heel goedkoop blijven want ik doe het zeker niet voor de poen.
Wat je kan draaien?
Probeer zo breed mogelijk te zijn..hoe meer je draait hoe meer klussen je aankan lijkt mij..
Maar ik draai in ieder geval met cd's (daar kan je ook lekker op bezuinigen :D
als je twijelt is 2e hands perfect als je goed spul koopt bijv. technics blijft je gear gelijk in waarde dus als je ze zat bent zet je eht weer op markplaats en met een beetje geluk er weer vanaf voor rond de zelfde prijs
Comment