Announcement

Collapse
No announcement yet.

Info over apparatuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja dat is mogelijk. Moet je wel 2 uitgangen op je pc hebben die je op je mixer kunt aansluiten (2 geluidskaarten, onboard-geluidskaart + geluidskaart, geluidskaart waarbij je de uitgangen kunt toewijzen).
    Heb het zelf 1 keertje gedaan, maar zou zo niet weten hoe het moet (bij het pc-gedeelte)

Comment

Het is ook niet zo handig om het zo te doen, want dan moet je hele tijd bij houden welk signaal naar welke geluidskaart gaat, heb er zelf ook een poosje mee gerotzooi maar is niet ideaal, maar als je je muziek vanaf je pc speelt hoe wou je die dan mixen, of heb je daar een progje voor?

Wat ik zelf wel doe is gewone muziek van mijn pc op stereo afspelen, ik heb een kabeltje dan via mij out-line(v/d geluidskaart) naar mijn aux-in van mijn stereo gaat, heb je alleen een convertor kabeltje nodig maar dat is het dan! :wav:

Comment

Daar is indd speciale software voor, en dii geluidskaarten kan je gewoon instellen.. no problemo.. hoef je ook amar 1 keer te doen trouwens..

Comment

ja maar is wel rot

Comment

Mijn vraag, wil je eigenlijk wel met Vinyl draaien... platen zijn relatief duur, je moet er aardig wat hebben voordat je er een setje mee kan draaien en als het je niet bevalt zit je met al die vinyls in je maag. begin je met CD's heb je al dat geld voor de muziek in ieder geval niet voor de kat z'n viool uitgegeven.

Mijn tip voor als je wilt beginnen met oefenen, koop zo'n Hercules ding waarmee je op je computer kan mixen of een CD systeem. die dingen zijn er van diverse OEM merken tegen niet al te dure prijzen, gewoon geld voor je verjaardag vragen, zorgen dat je een goed rapport hebt en veel slijmen bij je ouders en dan moet dat mogelijk zijn.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de OMNITRONIC DSS-1 (www.steinigke.de)
            er is ook zo'n ding gemaakt door Numark en Reloop als ik me niet vergis.

Stel je niet teveel voor van de kwaliteit, maar om mee te oefenen is ie goed genoeg.

Houd er rekening mee dat DJ-en veel meer is als een beetje leuke overgangetjes kunnen maken. Het meeste komt neer op een zeer gedegen muziek kennis, niet alleen van de muziek die je het liefst draait maar ook de muziek er om heen. En dat betekend dus dat je een flinke muziek collectie moet opbouwen. Ik heb over de 12000 uur aan muziek in mijn collectie, als ik bijvoorbeeld ergens een gig heb draai ik 2 of 3 stints van ongeveer een uur. daar heb ik dan 1 of 2 platenkoffers en 1 of 2 CD koffers voor bij me. (ongeveer 250 uur muziek) Waarom? omdat je als DJ in staat moet zijn om de juiste plaat op het juiste moment te draaien en iedereen hier kan je wel vertellen hoe je je voelt als je staat te draaien en eigenlijk die ene plaat die je thuis gelaten hebt zou willen spelen.

Dus: een goede DJ draait vette platen op het juiste moment, je mix techniek is voor de meesten op de dansvloer van ondergeschikt belang. Ik ken DJ's die eenvoudig radio mixen (geen beatmatching en zo) die niet hoeven te scratchen om hun ongelofelose superioriteit op de draaitafels te bewijzen en in staat zijn de hele tent uit hun patje te laten gaan. Ik ken er ook eentje die waanzinnig goed kan beatmatchen, die de meest waanzinnige trucs uithaalt met draaitafels, loops en mengpaneel maar die absoluut geen gevoel heeft wat de dansvloer wil... die jongen heeft maar 2 avondjes gedraaid voor publiek... Hang jezelf dus niet op aan de techniek, maar aan de muziek.

Succes

Comment

ja

he ik wou ff daarop terug komen wat jij zei.
              bij mij is het ook weleens doen hoef ik geen moeite doen om goed te mixen maar gewoon de leuke muziek hebbe, maar dan vraag ik me weleens af: waarom doen dj's dan zoveel moeite?

Comment

Re: ja

Originally posted by DJ_Jerva
                he ik wou ff daarop terug komen wat jij zei.
                bij mij is het ook weleens doen hoef ik geen moeite doen om goed te mixen maar gewoon de leuke muziek hebbe, maar dan vraag ik me weleens af: waarom doen DJ's dan zoveel moeite?
                Omdat DJ-en een bezieling is...

De kick van een dansvloer die boven hun wenkbrauwen gaan omdat jij een vette plaat draait, met jouw muziekkeuze de mensen een coole avond bezorgen, daar gaat het om. En daar doe je veel moeite voor.

Kijk maar eens heel goed naar de wat bekendere DJ's. Tiesto kan zijn platen leuk aan elkaar matchen en mooie remixes bouwen, maar echt super turntableism en effectwerk zie je niet van hem. Toch is het een van de beste DJ's in de wereld. Waarom? Omdat er bezieling in zit, niet vanwege zijn techniek.

Comment

Working...
                X