Announcement

Collapse
No announcement yet.

beginners mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beginners mixer

heey,
    ik wil beginnen met draaien en nu kwan ik terecht bij deze vier mixers
    Behringer VMX-300
    Behringer DJX-700
    JB-Systems BEAT4 Mk2
    JB-Systems BEAT6 Mk2
    wat is jullie menig hierover? ik hoop dat jullie mij kunnen helpen mijn buget is maximaal 180 euro.

groeten dj daza
    ps wat vinden jullie van www.djstunter.nl

OK ten eerste, de gouden regel op dit forum: Gebruik de zoekfunctie!!!

Aangaande de apparatuur: Iets wat niets kost kan ook niets zijn...
    Vervolgens moet je weten wat je met zo'n mixer wilt doen, turntablism en scratchen vragen om een heel ander type mixer bijvoorbeeld.

Ik persoonlijk heb goede ervaringen met de VMX300, goedkope mixer maar amper stuk te krijgen, en na alle tijd geen kraakje in de faders.
    De VMX700 zijn redelijk leuke mixers, maar je moet ze absoluut niet vergelijken met de Pioneer mixers waar ze van afgeleid zijn. De effecten zijn wat minder en de faders zijn wat stofgevoelig dus goed afdekken.

Als je gaat voor de JB-Systems zou ik voor de BEAT6 gaan, puur vanwege de extra kanalen en mogelijkheden van de mixer.

succes

LdW

Comment

welke zou jij dan aanraden van die vier? ik wil eigelijk nog alleen op mijn slaapkamer wat draaien. ik ga niet met platen draaien maar met cd spelers. style hardcore hardstyle en top 40

Comment

Ik heb zelf een Behringer VMX1000 thuis nog ergens staan maar die gebruik ik niet,
        in ieder geval geen Behringer kopen want die heeft logaritmische (?) faders, dat houd in dat als je de kanaalfader steeds verder omhoog schuift het volume niet mooi opbouwt maar dat je ineens van een zacht volume naar een hard volume gaat, dat vind ik niet echt fijn mixen
        Maar dat is misschien een persoonlijke keuze!

begrijp je het?

anders hoor ik het wel,

Groeten

Comment

Re: beginners mixer

Originally posted by djdaza
          Behringer DJX-700
          Die mixer heb ik zelf ook staan. Door het stof gaan de faders een kraken dat is wat minder. Maar dat is simpel op te lossen om gewoon er een vliegkist erom heen te timmeren :)

Voorderest moet je niet te veel naar de BPM Counter kijken.. Die is bagger. En sommige effecten.. nou die zijn ook niet echt goed.

Comment

Een mixer is het "hart" van je set..ik zou zeggen maak een wijze keus want voor dat je het door hebt wil je een ander. om met bovengenoemde mixer te beginnen NP!! Voor gevorderde zijn de mixer die je noemt toch B kwaliteit.
            Let op! Je zal op latere stadium wel de beperkingen van de genoemde mixers tegenkomen, maar wat verwacht je van zo’n bedrag. Dus om te beginnen is het good to go ;-)

Ik heb alleen ervaring met de Behringer DJX-700 maar na een paar maanden (maand of 4/5) kon ik het niet meer aanhoren.
            • effecten die niet of nauwelijks kan gebruiken..okay bij het bij stellen van je BPM kan je nog wat leuks uitkrijgen.
            • Geluid is ook anders..klinkt flats naar mijn mening.
            en zo tal van andere dingen.
            BTW misschien wel te kort mee gewerkt, maar had geen last van krakende fades ed. bij mij gaan mijn spullen altijd onder een stofkap.

Comment

.
              Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 18:40.

Comment

Working...
              X