Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoe..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe..

heb een vraag over BPM van een nummer, hoe weet je nou of het ongeveer even vele is ? of maak dat helemaal niet uit tijdes het mixen ?

ps: kon niet vinde bij search (zal wel iets fouts gedaan hebben dan)

De BPM is een kwestei van simpelweg tellen en luisteren.
    BPM staat voor Beats Per Minute, dus het aantal beats per minuut.
    Je zou dus een minuut lang kunnen tellen om de BPM van een nummer te weten te komen, maar op veel cd-spelers zit ook een redelijk goede counter die het voor je doet.

Met mixen is het natuurlijk van belang dat je nummers gelijk laat lopen, dus dat het aanal BPM van beide nummers gelijk is. Als je lang genoeg oefent (en er en beetje gevoel voor hebt) ga je vanzelf horen of het in te mixen nummer sneller of langzamer moet. En dat kan je dan bijstellen via de pitch.

Comment

thx dat wilde ik ff weten, d8 nl dat er een ''speciale'' manier voor was ofzo

Comment

Nope, Thats The We We Do It!!! :wink:

Comment

Re: hoe..

Originally posted by elektromnia
          heb een vraag over BPM van een nummer, hoe weet je nou of het ongeveer even vele is ? of maak dat helemaal niet uit tijdes het mixen ?
          BPM staat voor beats per minute. de meetste cd players hebben een beat counter en zo ook de meeste mixers (bv djm 600)
          daar kun ne je maat van je track aflezen.

Bij CDplayers is het simpel...die kun je gewoon aflezen.
          Bij TT's moet je echt gaan tellen..en icm mixer ingebouwde bpm meter.

nb. het maakt degelijk uit bij het "in"mixen..

Comment

Je moet er wel ff rekening mee houden dat de meeste BPM Counters zuigen als de pest. ;)

En heb ook op het forum gelezen dat sommige beat counters ook wel is een beat dubbel willen tellen.. Dus dat volgens je BPM counter R&B rond de 190 BPM zit.

(dat laatste heb ik ook maar van Stephanie!) :lol:

Comment

Originally posted by drive-in apollo DJ Wessel
              Je moet er wel ff rekening mee houden dat de meeste BPM Counters zuigen als de pest. ;)

En heb ook op het forum gelezen dat sommige beat counters ook wel is een beat dubbel willen tellen.. Dus dat volgens je BPM counter R&B rond de 190 BPM zit.

Ik heb zelf 2xCDJ-800 en 1x DJM-400 en ik moet zeggen uitervaring....dat het goed zit met de BPM's...als mijn speler 140 aangeven, geeft mijn djm-400 dat ook....effect op los en gaat prima..nooit vertrouwen verloren in mijn bpm's van mijn spelers en mixer. nope....ook bij tellen gaat net zo goed.

Comment

Originally posted by DAY-ONE

Ik heb zelf 2xCDJ-800 en 1x DJM-400 en ik moet zeggen uitervaring....dat het goed zit met de BPM's...als mijn speler 140 aangeven, geeft mijn djm-400 dat ook....effect op los en gaat prima..nooit vertrouwen verloren in mijn bpm's van mijn spelers en mixer. nope....ook bij tellen gaat net zo goed.
                Kijk.. dat is professioneele apparatuur.. maar neem nou is zo'n BPM counter uit een behringer mixer. Die dingen zuigen als de pest. Zitten er altijd naast en gaan maat tot 160 BPM. Je zit hier wel in het beginnersforum en er zijn niet zoveel beginners die zich 2 CDJ800 en een DJM400 kunnen permiteren.

Comment

dat is idd zo wat je zegt...ik heb voor de DJM-400 een Behringer DJX-700 gehad maar dat was idd niet vooruit te branden....heb een half jaartje mee gerommeld toen vond ik het zat! maja wat wil je nou voor €210

Comment

dat is idd zo wat je zegt...ik heb voor de DJM-400 een Behringer DJX-700 gehad maar dat was idd niet vooruit te branden....heb een half jaartje mee gerommeld toen vond ik het zat! maja wat wil je nou voor €210
                    Sterker nog... 189...

Maar goed.. hij gaat :) Ik kan ermee overweg ;) zolang je maar niet op je BPM counter gaat letten of de effecten gaat gebruiken :)

Comment

Sterker nog... 189...

Maar goed.. hij gaat :) Ik kan ermee overweg ;) zolang je maar niet op je BPM counter gaat letten of de effecten gaat gebruiken :)
                      toch jammer dat dat ding wel een effecten sectie heeft en dan niet op een normale manier gebruik van kan maken...overstuur maximaal omdat die geen of bijna geen headroom heeft...vervormd snel maja..
                      voor dat bedrag hebbie wel wat ;-)

Comment

toch jammer dat dat ding wel een effecten sectie heeft en dan niet op een normale manier gebruik van kan maken...overstuur maximaal omdat die geen of bijna geen headroom heeft...vervormd snel maja.. voor dat bedrag hebbie wel wat ;-)
                        dat met dat headroom is ff chinees voor me? Wat is dat? :roll:

Comment

Headroom is dus fijn omdat je bij het overmixen van twee platen gewoon wel eens een meer dan een beetje boven de 0 dB uit komt, zonder dat de compressie (want die is er wel) gaat zuigen. Dus: headroom is goede, nagenoeg onhoorbare compressie. Het geeft het geluid 'ruimte' als het te hard gaat (vandaar headroom).

Comment

Headroom is dus fijn omdat je bij het overmixen van twee platen gewoon wel eens een meer dan een beetje boven de 0 dB uit komt, zonder dat de compressie (want die is er wel) gaat zuigen. Dus: headroom is goede, nagenoeg onhoorbare compressie. Het geeft het geluid 'ruimte' als het te hard gaat (vandaar headroom).
                            Oke! Bedankt. Ik denk dat ik het snap ;)

Comment

nice 2 know of niet?! ;-)

Comment

Working...
                              X