Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoe..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by DAY-ONE
    nice 2 know of niet?! ;-)
    Jaa zeker :D

Comment

Originally posted by DAY-ONE
      Originally posted by drive-in apollo DJ Wessel
      dat met dat headroom is ff chinees voor me? Wat is dat? :roll:
      Headroom is dus fijn omdat je bij het overmixen van twee platen gewoon wel eens een meer dan een beetje boven de 0 dB uit komt, zonder dat de compressie (want die is er wel) gaat zuigen. Dus: headroom is goede, nagenoeg onhoorbare compressie. Het geeft het geluid 'ruimte' als het te hard gaat (vandaar headroom).
      Die definitie van headroom is fout. Headroom heeft "in princiepe" niks met compressie te maken en goede compressie is zeker niet de definitie van headroom. Technisch betekend headroom het maximale volume wat je uit je spullen kan pompen ZONDER compressie of vervorming. Prakties gezien voor een DJ houdt dit simpelweg in , "Hoever kan je gaan na de 0dB met je mixer zonder vervorming te krijgen en/of compressie?" Dus als je na de OdB pakweg 15dB extra eruit kunt pompen zonder vervorming te krijgen of met compressie te maken te krijgen heb je dus 15dB headroom.

Comment

je leest het fout en eigenlijk zeg je het zelfde wat ik gepost hebt ;-) (met alle respect) alleen schrijf je dat anders...ik zie geen verschil in mijn uitleg en die van jou ;-)

Comment

Working...
        X