Announcement

Collapse
No announcement yet.

Numark axis 9

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Numark axis 9

Kheb na een hele tijd met virtual dj te hebben gedraaid,
    2 numark axis 9 aangeschaft met een mixertje ertussen.

Mijn probleem is nu, dat het overlopen van de nummers totaal in de soep loopt met de cd spelers, terwijl ut op de computer vlekkeloos verloopt.
    Op de computer blijft de bpm ook gelijk, maar op de cd spelers loopt ie constant heen en terug.
    Hoe kan dit allemaal?

Gr, Crismo

Je moet je BPM Counters niet gebruiken gewoon goed luisteren. BPM Counters zijn niet allemaal even goed.

Comment

En op sommige liedjes verandert het BMP wel eens volgens mij (een klein beetje). Ook is een stap van VDJ naar het echte werk heel anders, omdat (ik weet niet of je die gebruikt hebt maar waarschijnlijk wel) VDJ automatisch de platen/nummers gelijk zet. Nu moet je het zelf doen, dus dat is ook gewoon even wennen.

Comment

tis inderdaad knap lastig, ik krijg ut haast niet voor elkaar.
        is het een kwestie van ervaring en geduld?

Comment

Originally posted by crismo
          tis inderdaad knap lastig, ik krijg ut haast niet voor elkaar.
          is het een kwestie van ervaring en geduld?
          Ja. Heel veel oefenen... ;) Oefening baart kunst he!

Comment

aja ok, want als ik naar die bpm counters kijk, en ik zet ze gelijk dan klopt er nix van.
            Soms lijkt ut wel of de liedjes niet te mixen zijn, ik kan dan de goeie verhouding maar niet vinden, terwijl ie dezelfde liedjes bij VDJ, zo perfect mixt.

Hoelang heeft ut bij jou geduurd voordat je ut een beetje onder de knie kreeg

Comment

Originally posted by crismo
              Hoelang heeft ut bij jou geduurd voordat je ut een beetje onder de knie kreeg
              Heb je 2 jaar geduld?

Comment

Ik heb er een jaar over gedaan, voor ik het zelf goed genoeg vond om voor publiek te gaan draaien. Er zijn natuurlijk mensen die het al na een week kunnen, maar dat zijn er niet veel. Ik ken ook mensen die het al jaren proberen en er nog steeds niks van bakken.

Comment

Als je een beetje muziekgevoel hebt kan je na een paar weken wel standaard niet gebeatmatchte mixjes maken die redelijk klinken, ofwel.. klaar voor publiek, want daar leer je het van! Dan daarna natuurlijk de dingen die je opgevallen zijn tijdens t draaien thuis uitproberen / oefenen..

Comment

sorry jongens

hij moet nu gewoon echt leren draaien :!:

Comment

oke. mensen ik begin ut een beetje door te krijgen
                      tis wel donders moeilijk maar tis idd een kwestie van geduld

Comment

je maakt vorderingen ;)

zorg dat je eerst 2 makkelijke platen pakt waar de beats gewoon lekker bij elkaar liggen en dan gewoon eens een keer van 1 plaat de pitch 2 of 3 % omhoog gooien en dan opnieuw proberen in te mixen

zo pak je de feeling over een plaat

succes!!!

Comment

Working...
                        X