Announcement

Collapse
No announcement yet.

het lukt maar niet!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• het lukt maar niet!

kheb nu een week de 2 numark axis 9 cd spelers en een numark dm2050 mixer. maar het lukt is nog geen ene keer gelukt om 2 liedjes mooi te laten overlopen.
    Kheb al van alles geprobeerd.
    kheb verschillende nummers op loop gezet en dan kijke of ik de beats gelijk krijg en zelfs dan krijg ik ut niet voor elkaar.
    Je zou bijna te denken dat die cd spelers niet in orde waren want die bmp-counters kloppen voor geen meter.
    Kheb al een weeklang 4 uur per dag geprobeerd, maar het lukt echt niet.
    Wie helpt mij uit de brand!

Denk je nou echt, dat als je ff een dj-setje koopt.. Dat je zo kan mixen in een paar dagen tijd? Koop dan meteen even een synthesizer en maak in weekje tijd een nummer die meteen in de top 40 komt.
    Punt 1: niet iedereen kan mixen, moet er wel aanleg voor hebben
    Punt 2: Oefenen, oefenen en nog eens oefenen

Comment

Ik heb nu een week een gitaar, maar het lukt me nog steeds niet om Rammstein na te spelen!!!! Wat doe ik fout? Kan iemand me helpen?? :roll:

Het is inderdaad een kwestie van oefenen. Je kan niet zomaar iets kopen en aannemen dat je gelijk kan draaien. Zoals djsergio al zegt: oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Comment

En snap je ook een beetje hoe het moet? Misschien heb je ook gewoon een niet zo'n goede methode (al vraag ik me af of die bij veel mensen verschilt...) Maar inderdaad, je moet gewoon oefenen :)

Comment

Hahaha, een week! Toen ik begon met leren mixen (ik draaide toen al voor publiek overigens) heb ik er zeker twee jaar over gedaan om het redelijk te kunnen. Ik oefende overigens niet erg veel. En eerlijk gezegd kan ik het nog steeds niet zo mooi als sommigen, maar daar kan ik mee leven.

Zet je wel Que's?

Comment

Om ook maar te beginnen met de open hangardeur: Oefenen!

En inderdaad weten waar je mee bezig bent: de goede methode gebruiken. Cue's maken, slechts één cd corrigeren en de andere laten lopen, etc

Gebruik de zoekfunctie maar eens, of kijk op www.popschoolmaastricht.nl

Comment

koop maar 2 platen spelers leer je eht een stuk sneller op

Comment

zoals bij de vorige post

hij moet nu echt leren draaien
                en dat zal idd tegen vallen omdat virtual dj alles kant en hapklaar aanleverd dan is idd alle begin moelijk!!!

Comment

Originally posted by dj_joey
                  koop maar 2 platen spelers leer je eht een stuk sneller op
                  lijkt mij niet.... Want bij cd-spelers kan je bijvoorbeeld de cue aan t begin van de beat zetten zodat je em er meteen in kan gooien (voor het gelijkzetten) en bij platenspelers moet je weer helemaal het begin van de beat opzoeken als je de tel kwijt bent ofzo.
                  En op de meeste platen staan wel wat langere liedjes dan op de meeste cd's (dan heb je dus meer tijd om in te mixen), maar dan begin je toch gewoon met wat langere liedjes op je cd's...

Comment

ipv die jongen af te breke hem misschien een beetje helpen? :D
                    met bpm counters zal je er niet meer dan 1 procent naast zitten (afrondingsfout), maar dit is soms essentieel. probeer zelf te horen of het andere lied nog sneller gaat of niet. Als je dit niet hoort, probeer eve same te late valle en zie of ze nog van elkaar lopen. 2 liedjes late samevalle doe je door ofwel de beat 'vast te nemen' en op de andere beat te laten 'vallen', of door de ene beat te andere beat te laten inhalen door pitch.
                    maar als je eerst oefent met 2 basslijnen (gewoon boem boem boem, maken in fruity loops bv) zal je het al snel kunnen.
                    Ook als je loopt heb je kans dat het liedje niet meer gelijk loopt, als je je loop niet juist (zelfs 1 duizendste van een sec maakt een verschil) zet, dit is meestal een probleem bij loopen van cd spelers

hopelijk heb je er iets aan :D

Comment

ik kraak m niet af

maar hij houd zichzelf iets voor wat niet wil

het hele forum staat al vol met dit soort vragen
                      en vooral djs die in een computer programma 2 liedjes kunnen mixen en zichzelf daarna al dj noemen?????

Comment

Ja, als je begint op een computerprogramma wat automatisch de beat gelijk zet (wie weet mixed ie hem er gelijk in), dan is het errug lastig om te leren draaien met CD spelers, waarbij je het gelijkzetten, cue-en en bijdraaien zelf moet gaan doen. Dat is voor een beginneling heel erg moeilijk. Het zal je de eerste maanden waarschijnlijk zelden tot niet lukken. Je moet er gevoel voor krijgen als het ware. En dat krijg je alleen maar door veel te oefenen.

Je kan ook proberen twee dezelfde platen in te mixen. Zet je de ene iets sneller of langzamer dan de andere, en probeer je ze gelijk te houden met de jog op een van de spelers. Daar moet je gevoel voor krijgen, want de platen exact gelijk krijgen zal je zelden lukken. Je moet regelmatig corrigeren als je hoort dat de plaat eruit loopt.

Ik ga er vanuit dat je al weet hoe je moet cue-en.

Comment

Ik begon met Virtual DJ na 3 uur kon ik mixen (zonder auto mix of iets dergelijks). Ik heb vrij snel daarna me gear aangeschaft.

Me cdj-800 bpm counter's werken ook niet perfect, 1 op de 15 X zit ty ernaast en moet ik eerst een heel lang stuk laten afspelen voor die de goede bmp aangeeft. Maar je moet tog altijd iets bijstellen want het verschil tussen 120,0 bmp en 120,9 bpm is te horen (heel slecht, maar tog hoorbaar). Finetunen werkt niet met BPM counters!

Ik ben inderdaad heel ritmisch, dus het beatmixen gaat prima.

Neem 2 simpele platen (het liefst een beat met een bassline eronder ofso, geen tromeltje etc., dat werk verwarrend) en blijf volhouden!

Tap mee, of ga op je muziek dansen. Soms als ik in een discotheek sta (als publiek) en er word niet goed gemixt dans ik meteen ook raar.... :oops:

Maarja ik heb nou eenmaal mijn gevoel voor ritme meezitten, dus ik weet niet of je hier wat aan hebt.

Succes! :D

***EDIT***
                          Blijf bij je Numarks, een platenspeler maakt het moeilijker naar mijn idee. Ga eerder juist terug naar een (nog simpelere) computer.

@ Marcello; een beginnende DJ moet toch ergens beginnen. Je opmerking komt een tikje hard over. :roll: Je hebt gelijk wanneer je zegt dat iemand die net met de computer is gaan mixen (zoals ik ben begonnen) zich niet meteen dj moet noemen en zich ook niet moet vergissen in het verschil in moetlijkheid tussen een computer en een cd speler. 8O

Comment

dat bedoel ik ook n7

maar ik erger me er een beetje aan dat ze niet eerst lezen maar meteen gaan posten in het algemeen

ik draai al aardig wat jaartjes mee en heb ook alles zelf moeten leren ik begrijp dat het moeilijk is maar je ziet de laatste jaar een echte tendens van jonge bpm dj's die zich na een half uur al DJ noemen daar erger ik me aan

daarom nog een keer lees eerst het forum eens en probeer hetzelf een beetje we kunnen je van een afstand toch niet feiloos leren draaien dat moet jezelf doen!!

Comment

Oke, ja dan heb je gelijk. Daarbij zijn er inderdaad ook genoeg tutorials te vienden en als het niet wil lukken meot je dat soms accepteren of gewoon doorzetten.

Toch vind ik dat het wel gevraagd mag worden, tenzij het dus al is gevraagd.

Comment

Working...
                              X